Hänen läsnäolonsa temppeli

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.09.2025 19:28

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla

Lue 2. Aikakirja 7:12-18

Nyt minun silmäni ovat avoinna, ja minun korvani tarkkaavat rukouksia tässä paikassa.2. Aikakirja 7:15

Salomo oli juuri saanut valmiiksi temppelin, jossa hän uhrasi Herralle ja lupasi seurata häntä kaikkina elämänsä päivinä. Jumala mielistyi näkemäänsä, ja sanoi, että hänen silmänsä olisivat avoinna ja korvansa kuulisivat rukoukset, jotka sinä paikassa lausuttaisiin.

Catherine Marshall on kirjoittanut rukouksen sekkailuista kirjan Rukouksen mahdollisuus (Karas-sana 1977). Kirjassaan hän sanoo, että Jumala tahtoo meidän rukoilevan häntä, ei siksi, että hänelle pitäisi tiedottaa tilanteestamme aivan kuin hän ei sitä muuten tietäisi, vaan sen vuoksi, että tarvitsemme hengellistä kurinalaisuutta pyytämisessä. Samoin pyyntöjen tarkentaminen pakottaa meidät ottamaan uskonaskeleen eteenpäin.

Monesti jätämme rukouksen vain yleistäviin korulauseisiin, eikä se johdu siitä, että pitäismme Jumalaa niin suurena, ettei hänelle voi puhua kuin korkeita ylisanoja. Se paljastaa, että pidämme häntä liian pienenä. Osoitamme pelkäävämme, että jos rukoilemme jotain tiettyä asiaa ja rukoukseen ei tulekaan vastausta, saatamme pettymyksen takia menettää uskomme viimeisetkin rippeet. Niinpä jäämme turvallisten rutiinirukousten tasolle, jotka vilisevät hengellisä fraaseja. Jeesus pyyhki sellaiset lauseet sivuun itsepetoksena, sillä ne eivät tosiasiassa edes ole Jumalalle suunattuja rukouksia vaan ainoastaan tyhjiä sanoja.

Kun Salomo astui askeleen taaksepäin ja ihaili Jumalan temppelin kirkkautta, hän hätkähti Jumalan mahtavaa läsnäoloa kaikkialla ympärillään. Herran kirkkaus, shekinah, kirjaimellisesti täytti koko huoneen.

Kun rukoilet, anna Jumalalle lupa paljastaa sydämesi asenne hänen läsnäoloaan kohtaan. Pyydä häntä puhdistamaan sinut, niin että olisit puhdas temppeli, jossa hänen läsnäolonsa lepää.

Herra, paljasta sydämeni todellinen asenne. Puhdista minut ja tee minusta temppeli, jonka voit täyttää läsnäolollasi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..