Opetellaan siunaamaan toisiamme, rukoilemaan..

Opetellaan siunaamaan toisiamme, rukoilemaan..

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.12.2024 11:06

Luuk. 6:
22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.

24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
26 Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Tämä toisen, jopa parjaajan ja vihamiehemme siunaamisen taito on hyvä oppia, sillä, uskon näin: elämämme kuin tasapainottuu, sekä siunaten; rauhakin palaa sydämiimme,eikä se ihminen silloin enää aiheuta liiaksi murhetta mielellemme, eikä tuo ahdistavaa oloa, kiukkuakaan sydämellemme silloin enää. Puhun kokemuksesta, en tuuleen huutaen, ei.

22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.

Voi kuinka tuttua on tuon Raamatunpaikan kokemus. En kerro siitä sen enempää, kuin, että: Olen kokenut tuon aikoinaan hyvinkin konkreettisesti ja omakohtaisesti. Ja se vei vuosiksi elämäni, mieleni syvään murheeseen, kunnes Herra vapautti minut siitä, kun näytettiin ovea, jos en lopeta parannuksesta, synnistä tai Jumalan pelosta puhumista, koska se loukkaa ja satuttaa kuulijoita ja ne lähtevät pois seurakunnastakin.. Aika rankka kokemus kaiken kaikkiaan silloin.. :roll:

Kuitenkin Raamattu sanoo, että; Olette autuaita...(iki onnellisia)

27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Tässä onkin meille monille, ehkä jopa meille kaikille se vaikea opetus, jota ei monikaan kovinkaan helposti tahdo kuitenkaan toteuttaa. Vai mitäpä tuumaat? :roll:

Minulla, tai paremminkin minulle oli pitkään hyvin vaikeaa katsella erästä uskovaa ja kuunnella häntä, koska hän oli toiminut hyvin typerästi ja mustamaalannut ym..Voih, miten se inho, kiukku vain kasvoi ja kasvoi, aloin panetellakin häntä, arvostella, melkeinpä tuomita uskonsakin, ja siitähän tietty saatanakin tykkäs ja heitti koko ajan vqain lisää löylyä kiukkuni kiukaaseen. Se rasitti jo yöuniakin ja kuitenkin koko ajan tiesin,mettä minun reaktioni oli täysin väärin ja Sanaakin vastaan, josta Isä ei todellakaan ilahdu. :???:

Noh meni aikaa aikalailla ja kaikki minun näkemykseni oli vain seurata missä hän nyt tekee, puhuu väärin, tms. Oikeastaan sellainen elämä on tosi raskasta ja vaikeaa, koska se pilaa muutenkin kaiken, jopa rasittaa lähimmäisiämmekin. Ilo muuttuu murheeksi ja elämästäkin katoaa elämän maku, ilo, rauha.. :shifty:

Kunnes tuli ilta, kun olin kokouksessa kauempana kotoani, jossa tämäkin uskova oli ja puhuja puhui väkevästi juuri kuin minulle ja lopussa tuli kehotus Herralta mennä siunaamaan sitä henkilöä, joka oli niin paljon pahaa puhunut, sekä valhetta, ym, mutta en käynyt..Yöllä Herra puhui minulle,että minun pitää siunata sitä ukovaa, aamulla Herra puhui, että minun pitää siunata ja toivottaa siunausta sille henkilölle..Ja laittaa vaikka viesti hänelle.. Sit mun oli jo suostuttava ja niin tein, laitoin viestin ja toivotin siunausta ja jotain muutakin siihen laitoin..

:thumbup: Mutta kuinka kävikään, kun olin sen tehnyt, Vau, Kiitos Herralle! :clap: :thumbup:

Sydämeeni tuli ilo, rauha, etten sanoisi, lähimmäisen rakkauskin ja kaikki muistikuvat pyyhkäistiin menneistä asioista ja tapahtumista pois, niitä ei enää mieleeni nouse. Hera auttoi ja puhdisti mielenikin verellään, on se niin hienoa sekä uskomatontakin. Vaude! :lol: Ja koska kysymys oli yuo tubessakin esiintyvästä ihmisestä, niin mun ei tee enää yhtään mieli seurata hänen uusia videoitaan, eikä vanhempiakaan, ei mitään hänestä sielläkään.. Olen VAPAA! :thumbup: :D

Room. 12:
14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

1. Piet. 3:
8 Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

10 Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
11 kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.

12 Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
13 Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö"

Matt. 5:
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..