VALVOKAA

VALVOKAA

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.11.2024 09:15

Matti Tampio

Jeesus sanoi opetuslapsilleen tärkeän asian, joka kuuluu myös meille kaikille tämän sukupolven uskoville:"Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." (Matt. 26:41)

Jeesus Kristus, meidän Vapahtajamme, tiesi kuitenkin, minkälaista tekoa me ihmiset olemme. Me kyllä lupaamme Jumalalle asioita, joita emme kykene toteuttamaan, ja yritämme taistella uskovina kiusauksia vastaan, mutta useinkin omissa voimissamme.

Siksi kehotus rukoukseen on meille tarpeen. Rukouksen kautta me voimme lähestyä Jumalaa ja saamme häneltä apua niihin tilanteisiin ja hetkiin, jolloin sielunvihollinen yrittää meitä langettaa monilla eri konsteilla. Sielunvihollisen yksi pahimpia kiusauksia on saada uskovien katse kiinnittymään tähän maailmaan ja sen loistoon.

Tätä perkele kokeili Jeesuksenkin kohdalla: "Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niitten loiston ja sanoi hänelle:'Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua.'" (Matt. 2:8-9)

Mahtavan tarjouksen perkele teki meidän Herrallemme Jeesukselle Kristukselle, mutta kiitos Jumalan, Jeesus torjui tämän tarjouksen päättäväisesti sanoen perkeleelle:" Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: Herraa sinun Jumalaasi sinun pitää kumartaman ja häntä ainoata palveleman."

Tässä Jumalan Sanan kohdassa näemme, minkälainen on tämän maailman ruhtinas, röyhkeä ja häikäilemätön. Siksi meidän on tunnettava Jumalan Sana ja Jumalan voima henkilökohtaisesti ja ojennauduttava Sanan mukaan elämään sekä valvottava omaa tilaamme niin, ettei mikään pääse särkemään Jumalan ja meidän välistä suhdetta!

Mitä asioita meidän tulisi huomioida uskovina, jotta Jumalan ja meidän suhteemme säilyisi eheänä ja puhtaana? Seuraavassa on muutamia ajatuksia, jotka löytyvät Jumalan Sanasta.

Meidän tulee varoa vääriä oppeja, joita nykyisin on tarjolla hyvin paljon. Tutki ja rukoile, ja mikä ei pohjaudu Jumalan Sanaan, hylkää se pois.

Meidän tulee varoa velttoutta Raamatun lukemisessa ja rukouksessa. Jumalan Sana on meille Elämän Leipää, ravintoa päivittäiseen uskonelämään. Usein uskovien luopumus alkaa, kun rukouselämä sammuu ja Raamatun luku ei maistu.

Varokaamme ylpeyttä ja kopeutta toisiamme kohtaan. Pieni määrä rakkautta saa aikaan isoja asioita, ja rakkaus on yksi Hengen hedelmä, sitä kannattaa tavoitella!

Valvokaamme itseämme ja sitä, mitä opetamme toisille! Apostoli Paavali kehotti nuorta Timoteustakin tähän. (1 Tim. 4:16)

Varokaamme ahneuttaja sitä rikkautta, jota tämä maailma pitää tarjolla. Tästäkin asiasta apostoli Paavali kirjoitti Timoteukselle osuvasti 1Tim. 6:6-21.

Älkäämme uskovina, olimmepa uskossamme Jeesukseen Kristukseen minkä ikäisiä tahansa, ajatelko, että tiedämme jo kaiken emmekä tarvitse enää mitään.

Me emme koskaan valvo liikaa omaa tilaamme ja rukoile. Emme tutki Jumalan Sanaa koskaan liian paljon. Näissä asioissa meillä kaikilla on parantamisen varaa!

Hyvä lukija, sinä saat kaikkine asioinesi kääntyä Jeesuksen puoleen ja pyytää häneltä apua uskonelämään ja kilvoitukseen, johon olet kutsun saanut Herralta Jeesukselta, niin että pääset kerran perille päämäärään, taivaaseen, jota kohden olet matkalla. Jeesus kehotti kaikessa turvautumaan Jumalan Sanaan:"Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..