Kestävät esirukoukset

Kestävät esirukoukset

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.01.2024 20:18

Esirukouksessa viipyvien ihmisten rukoukset pysyvät ikuisesti. Hengessä rukoillut rukoukset saavat usein moninkertaisen vastauksen ja toistuvan täyttymyksen. Jotkut rukousvastaukset ovat kuin Hesekielin mainitsema joki (Hes 47).

Vuosien kuluessa rukousvastausten joet virtaavat yhä leveämpinä ja syvempinä. Niihin yhtyy puroja Kristuksen rukoustaistelijoiden elämästä, ja heidän rukouksensa laajentavat näitä vanhempia rukouksia omillaan. Ennen kuin olemme tulleet Kristuksen tuomioistuimen eteen, esirukousten valtaisa vaikutus on kulkenut yli koko maan. Näihin kestäviin esirukouksiin on vastattu yhä uudelleen, ja ne on vahvistettu kerta toisensa jälkeen.

Kristuksen rinnalle

Pysyvätkö sinun rukouksesi ikuisesti? Kristuksen esirukouksen rinnalle, hänen taivaalliselle valtaistuimelleen, pääsee Hengessä rukoiltu rukous, joka rukoillaan Kristuksen valtakunnan puolesta. Pyydätkö Jumalaa antamaan siunauksen ja herätyksen?

Pyydätkö häntä lähettämään uusia sadonkorjaajia elopelloilleen? Pyydätkö häntä armahtamaan kadotettua ja puutteenalaista maailmaa? Pyhä Henki on syventänyt sydämesi pyyntöä rukoillessasi.

Kristus on taivaallinen aamen rukouksiisi (Ilm 3:14). Hänen kauttaan rukoiltu rukous ei koskaan kuole. Se elää ikuisesti ja löytää laajentuvan täyttymyksensä.

Onko sinun voimallisia rukouksiasi Jumalan suuressa kirjassa, johon kirjataan pyhien rukoukset? Yksikään Hengen vaikutuksesta ja Hengen johdatuksesta rukoiltu esirukous, joka on vielä vailla vastausta, ei katoa. Jeesus on sanonut niihin kaikkivaltiaan aamenensa (Ilm 3:14).

Kristuksen valta rukouksiin

Rukouksiin lisätään Jeesuksen taivaallisen vallan suitsutus, ja ne saavat täyttymyksen jo maan päällä (Ilm 8:5). Rukoukset nopeuttavat Kristuksen valtakunnan tuloa. Ylistys Jumalalle!

Elämämme pituus muodostuu niistä esirukouksistamme, jotka säilytetään taivaassa ja jotka kerran saavat Jumalalta täyden ja autuaallisen vastauksen. Jokainen kristitty voi lisätä elämäänsä leveyttä ja syvyyttä, pituutta ja korkeutta liittymällä Kristuksen pyhiin esirukouksiin, tulemalla hänen rukouskumppanikseen, ottamalla vastaan Hengen voitelun rukouksiaan varten (Rm 8:26) ja olemalla uskollinen vartija Jumalan valtaistuimen äärellä (Jes 62:6-7).

Jumalan sydämen sykkeessä

Voimme parhaiten muuttaa maailmaa Jumalan hyväksi pysymällä polvillamme. Esirukoustemme kautta voimme siunata useampia ihmisiä kuin millään muulla tavalla. Jumalan tahdon mukainen esirukous on suurinta, mitä ikinä voimme tehdä Jumalan hyväksi.

Arvokkain kristillinen palvelumuoto on rukous, sillä sen kautta voi täydellisimmin osallistua Jumalan tahtoon ja suunnitelmaan. Esirukouksen kautta voi tuntea Jumalan rakastavan sydämen sykkeen läheisemmin kuin muulloin.

Rukouksen kautta voi ojentaa auttavan käden nopeammin kuin millään muulla tavalla. Käymällä polvilleen voi nostaa raskaampia taakkoja kuin mitenkään muuten. Rukouksen kautta voi syleillä Kristuksen rakkaudella suurempaa osaa maailmasta kuin millään muulla tavalla.

Wesley L. Duewel
Elämä puntarissa, Aika 1999
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kestävät esirukoukset

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.04.2024 08:33

Wesley L. Duewel kirjoitti:Kristuksen rinnalle

Pysyvätkö sinun rukouksesi ikuisesti? Kristuksen esirukouksen rinnalle, hänen taivaalliselle valtaistuimelleen, pääsee Hengessä rukoiltu rukous, joka rukoillaan Kristuksen valtakunnan puolesta. Pyydätkö Jumalaa antamaan siunauksen ja herätyksen?

Pyydätkö häntä lähettämään uusia sadonkorjaajia elopelloilleen? Pyydätkö häntä armahtamaan kadotettua ja puutteenalaista maailmaa? Pyhä Henki on syventänyt sydämesi pyyntöä rukoillessasi.

Kristus on taivaallinen aamen rukouksiisi (Ilm 3:14). Hänen kauttaan rukoiltu rukous ei koskaan kuole. Se elää ikuisesti ja löytää laajentuvan täyttymyksensä.

Onko sinun voimallisia rukouksiasi Jumalan suuressa kirjassa, johon kirjataan pyhien rukoukset? Yksikään Hengen vaikutuksesta ja Hengen johdatuksesta rukoiltu esirukous, joka on vielä vailla vastausta, ei katoa. Jeesus on sanonut niihin kaikkivaltiaan aamenensa (Ilm 3:14).

Luin tuota ja mietin; Rukoilemmeko me ns. sadonkorjuu juhlaa, kun esirukousten lapset pelastuvat ja lähtevät seuraamaan Herraa Jeesusta. Tai rukoilemmeko ja rukoilenko minä, omaan elämääni uutta Hengen voimaa ja rohkeutta olla omanaan, sekä todistaa Jeesuksestani?

Onko rukouksemme aina aikalailla niitä samoja pyyntöjä? Toki on tärkeää rukoilla läheistensä ja omaistensa pelastumisen puolesta, toki. Mutta olinko minä ja olitko sinä uskoon tultuasi se lumipallo, joka lähti eteenpäin vyörymään, tuomaan evankeliumia läheisillemme ja muillekin? :roll:

Alku innostuksen jälkeen usein luovuttaa ja aattelee; "Ettei kannata kertoa heille, kun he ei välitä, kuuntele, siis en enää puhu uskostani, Jumalani kohtaamisista sekä avustaan minulle, ei ainakaan läheisillemme, kun he kiusaantuvatvain siitä." :think:

Mutta joka tapauksessa me voimme ja meidän pitääkin rukoilla heidänkin puolestaan ja kertoa heistä Herralle, sekä pyytää voimaansa olla käytössään kaikkien kohtaamiemme ihmisten kanssa/kohdalla, sen mukaan kuin Jumala johdattaa ja auttaa.. :thumbup: :wink:

Wesley L. Duewel kirjoitti:Kristuksen valta rukouksiin

Rukouksiin lisätään Jeesuksen taivaallisen vallan suitsutus, ja ne saavat täyttymyksen jo maan päällä (Ilm 8:5). Rukoukset nopeuttavat Kristuksen valtakunnan tuloa. Ylistys Jumalalle!

Elämämme pituus muodostuu niistä esirukouksistamme, jotka säilytetään taivaassa ja jotka kerran saavat Jumalalta täyden ja autuaallisen vastauksen. Jokainen kristitty voi lisätä elämäänsä leveyttä ja syvyyttä, pituutta ja korkeutta liittymällä Kristuksen pyhiin esirukouksiin, tulemalla hänen rukouskumppanikseen, ottamalla vastaan Hengen voitelun rukouksiaan varten (Rm 8:26) ja olemalla uskollinen vartija Jumalan valtaistuimen äärellä (Jes 62:6-7).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kestävät esirukoukset

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.06.2024 18:34

Lempeet armaat kädet ~ Raamattuopiston Kuoro

Aloitampa tuolla laululla.. Kestävät esirukoukset; onko minulla tai sinulla ystäväni kestäviä esirukouksia, vai väsymmekö rukoilemaan, kun mitään ei tapahdukaan? Taitaa useimmiten olla tuo viimeinen. Vai mitäpä tuumaat? :think:

Tänään tapahtui.. voisinko sanoa: uskomaton ja se ei ainakaan tapahtunut minun harvojen rukousteni tähden, ei todellakaan..Vaan se tapahtui, koska Herra Jumala on alkanut vetää erästä jo hiukka iäkkäämpää naista, naapuriamme pelastukseen. :clap: :thumbup:

Olemmehan tämän 9kk aikana mitä olemme tässä asuneet kohdanneet hänet ainakin kerran päivässä, mutta emme ole alkaneet mieheni kanssa tuputtaa uskoamme hänelle, ei.Vaan olemme jutelleet kanssaan ihan tavallisia asioita, sekä kuunnelleet hänen asioitaan.Toki olemme aluksi muutettuamme kertoneet olevamme uskovia, mut ei sen enempää, vaan olemme molemmat kokeneet, että:"Pitää ensin kuin tutustua ja hän saa katsella muidenkin tässä talossa asuvien kanssa:'miten elämme, puhumme, vaellamme, jne'

Eikä ole kyllä edes näyttänyt siltä, että häntä tai muitakaan tässä talossa (rivari) asuvia mitenkään kiinnostaisi pätkääkään uskon asiat. Ja se on tuntunut pahalta.Olen ja olemme koittaneet rukoilla heidän kaikkien puolesta kuitenkin, näytti miltä sit näyttikin meidän inhimisillä silmilämme katsottuna. :roll:

Mutta tänään.. Halleluja, kiitos Herralle: Hän tuli jälleen meitä vastaan tuolla pihalla.. Mutta nyt asiat olikin aivan toisin kuin aikaisemmin, sillä hän itse aloitti kyselemällä, millaista meillä oli mertiörannan juhannusjuhlilla? Ja siitä puheensa johdattui jehoviin, sekä lestadiolaisiin, ym..Ja saimme yhdessä kertoa ettei kukaan ihminen, tai mikään seurakunta voi ihmistä pelastaa, vaan sen voi tehdä; Vain Yksin Jeesus Kristus! Amen! :thumbup: :lol:

Ja kysyttyämme, että saammeko rukoila puolestaan, niin hän sanoi, että: saamme rukoilla, mutta ei ollut vielä valmis antamaan meidän rukoilla siinä paikassa. Vaan hän..oli siis Todella iloinen, kun lähti kotiinsa. Kiitos Herralle, joka pelastaa!! :clap: :wink: :thumbup:

Mitäs Jos nyt alettaisiinkin rukoilen jo kiittämään heistä, joiden tahdomme pelastuvan, tai niiden asioidemme puolesta joita onkin sydämellämme, sydämisämme, ehkä jopa painolastina sekä taakkana elämässämme. Lopetetaan jatkuva kuin itkuvirsi, "Jeesus pelasta siiri ja pelasta voitto, jne.." Vaan aletaankin vain pelkästään kiittämään ja Kiitetään jo etukäteen Herraa Jeesustamme, siitä, että: Hän tahtoo todellakin auttaa ja muuttaa ihmismielen. Hän pelastaa rakkaamme! Halleluja, Kiitos Jeesus! Hän joka voi auttaa meitä elämämme asioissa sekä tilanteissamme; Halleluja ja Kiitos Isä, joka tahdot pelastaa, sekä auttaa meitä, että aina kulkisimme sinun hyvässä johdatuksessasi, kaikessa aina luoden katseemme Jeesukseen, sekä turvaten aivan kaikessa yksin vain Häneen, näytti tai tuntui sit miltä tahansa.. :thumbup: :clap: :D

Jeesuksen kalliissa sovintoveressä on hyvä sekä turvallista käydä puhdistautumassa päivittäin, pyytäen syntejään anteeksi, sekä rukoilla uutta voimaa jaksaa sekä kulkea kanssa Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen! Risti vain..

Siunaan sinua tämän koskettavan, kauniin laulun myötä. Ole siunattu! KRISTALLIVIRTA ~ Helsingin Saalem-seurakunnan Sekakuoro
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..