Paavo Hiltunen rukous ja huonot ihmissuhteet

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.03.2017 22:11

:thumbup: Laitanpa edesmenneen Paavo veljen hyvän puheen, joka on niin ja amen! Kuunteleppa!

Onko sydämellämme jotain toista uskovaa kohtaan. Onko meillä huonoja ihmissuhteita. Suhteita, joissa on pahaa toista veljeä, tai siskoamme kohtaan? Emmekö voi puhua hyvää veljestämme tai siskostamme? Miksi? Onko sinun tai minun kielteinen suhtautuminen syynä siihen, ettei rukouksiamme kuulla, eikä niihin tulekaan vastausta? Niin kovin kovin helposti me puhumme pahaa ja arvostelemme, syytämme, syyllistämme..Oi, Herra; Anna meille anteeksi suumme pahat sanat ja ajatustemme synkkyys toisia ihmisiä ja varsinkin uskovia kohtaan, joista emme syystä tai toisesta pidä, tai joita emme ehkä pidä Herran käytössä olevina.. :sad:

Julkaistu 8.3.2017
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Paavo Hiltunen rukous ja huonot ihmissuhteet

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.03.2017 23:29

Jos kuuntelit tuon Paavo veljen puheen, niin minut se ainakin sai miettiin omaa elämääni ja suhtautumistani toisiin uskoviin, sekä sitä, että; kuuleeko Jumala rukoukseni, jos sydämelläni on jotain känää, pahaa mieltä, tms toista uskovaa kohtaan. Niin, onhan se ikävää, jos ihmissuhteet ei ole kunnossa ja sopuisat, rakkaudelliset, anteeksi antoon suostuvaiset.

Opetetaanko enää seurakunnissa anteeksiannon ja yhteyden merkitystä. Yhteyden, joka haluaa antaa anteeksi ja unohtaa menneet, sopia, sekä olla yhtä, ja yhdessä viedä ilosanomaa ihmisille, jotta hekin pelastuisivat. Vai, onko aivan sama miten elää, toimii, puhuu pahaa toisesta Herran omasta ja panettelee?

Herra haluaisi koota omansa yhteen, kaikki ne, jotka tahtovat pitäytyä yksin totuudessa. Ja joilla on rukouksenaan; "Herra, anna minullekin henkien erottamisen armolahja, jotta osaisin erottaa oikean väärästä ja aistia suden, kun se tulee lampaan vaatteissa. :think: :???:

Olisiko jo viimeinkin korkea aika sopia, unohtaa menneet ja alkaa tehdä yhdessä työtä elovainioilla; ettei yksikään hukkuisi, tai joutuisi kadotukseen. Me voimme pitää visusti kiinni mielipiteistämme, tai kunniastamme, pysyä loukattuina, tai karttaa erilailla uskoaan elävää, tms.. Mutta onko se Herramme tahto ketään kohtaan? Ei ole! Vaan Hän haluaa meidän nöyrtyvän, näkevän omatkin puutteemme ja vikamme, eikä etsiä niitä suurennuslasilla vain toisista uskovista. Oiskohan se mahdollista? Sinä vastaat, niin kuin minäkin Herralle! Suostutaan Herramme puhutteluun ja ottamaan vastaan nuhteitaankin jos siihen on tarvetta, sekä nöyrtymään ylpeydestämme ja kaunan kantamisestamme ja lyödään kättä ja halataan sovinnon merkiksi niin taivaassakin iloitaan meistä! :clap: :D :thumbup:

Tällaisia ajatuksia nousi mieleeni näin illan kääntyessä yöksi. Ei anneta rakkaat vihanpitomme, tai anteeksi antamattomuutemme, tai yhtään minkään asian olla esteenä rukouksillemme. Voimmeko luvata sen Herrallemme sitä myöskin tarkoittaen? Hyvä! Ei anneta minkään asian, tai vanhan jutun, tms olla esteenä sille, että voisimme olla yhtä ja yhdessä tehdä työtä toisiamme kunnioittaen sekä tukien, rohkaistenkin! Ja tietenkin sydän nöyrtyen sekä Jumalan pelosta käsin.. Tottakai! :thumbup: :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Paavo Hiltunen rukous ja huonot ihmissuhteet

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.04.2017 18:02

Huomaan ajattelevani useaankin kertaan päivässä; uskovien yhteyden tilaa ja halua olla yhtä kaikkien Jeesuksen seuraajien kanssa, tai sitten haluttomuutta olla ystävällinen ja yhtä, kunnioittaa ja arvostaa toista uskovaa; riippumatta sen toisen persoonasta, tms... Voisi ajatella, että se on itsestäänselvyys, että halutaan pitää yhtä, kunnioittaa toista enemmän kuin itseään ja pitää sitä toista tasa-arvoisena uskovana itseään ajatellen.. Mutta onko se noin? Minusta ei ole, vaan on kuin luokkaeroja, kuppikuntia, ja vain niiden kanssa yhtä olemista, jotka hyväksyvät tietynlaisen miten sen nyt sanoisin.. mielistelyn ja lepsuudenkin uskon asioissa. Ei ollakaan yhtä, vaikka yhteyttä niin kovasti koroitetaan ja kehutaankin. Mutta todellisuudessa: Ei ole mitään uskovien arvostamista, tai yhteyttä, vaan on arvostelua, valheita, tuomitsemista ym ikävää, joka saa aikaan erkaantumista toisista uskovista, ja toisten mustamaalaamista. Ja itsensä koroittamista ja korostamista, paremmaksi luokittelua. :think:

Elämme aivan takuulla lopun aikoja ja Jeesuksen takasin tulo noutamaan Omiaan on tosi lähellä. Nyt on aika tehdä työtä, tai ainakin lähteä elovainioille työhön ja kertomaan ilosanomaa, evankeliumia Raamatun totuuden mukaan; ei ihmistä peläten vaan uskaltaen rohkeasti tuoda totuuden esiin. Ja sanon heti, etten tarkoita, että minä siihen oisin ollut hyvä, tai kelvollinen, ahkera; Ei! Sillä; juuri tänään viimeksi jouduin tajuaan raadollisuteni, heikkouteni, tai Herrani ensimmäiseksi laittamisen meneen kuin vesi hanhen selästä ohitse ja tuskastuin itseeni, kun käytin tilaisuuteni puhua evankeliumia ihan muuhun puhumiseen ja kun puhun kyllä, mutta en kerro Jeesuksestani, en siitä miten Jumala on minua monesti auttanut, koskettanut, parantanutkin, eheii.. Vaan ihan muita asioita vain höpötellen, vaikka koinkin että eräs ihminen ois halunnut kuulla enemmänkin parantumisestani jne..kun kerta siitä aloin puhua mutta jätin sen kuin kesken. Kyllä mua sitten otti ja ottaa aivoon ja oon itselleni tosi vihanen, juuri saamattomuuteni takia. Häpeän itseäni, ja olen kiukkunen itselleni ja olen pyydellyt Herraltakin anteeksi, kun mokasin hyvän tilaisuuden puhua Hänestä, se eon totuus: kun en kertonut hänelle Jeesuksesta, ym.. :shifty:

No oppirahat oli kovat, sen voin sanoa rehellisesti ja toivon sydämestäni etten enää tee samaa mokaa, ja pälpätä kaikesta muusta, kun voisin puhua janoiselle ihmiselle; Elämän Vedestä. :oops:

Kuinka valtavan tärkeänä pidän uskovien yhteyttä, ja että se on yhteys rakkauden ja anteekisannon kautta, halu viedä evankeliumia yhdessäkin ihmisille, pysyä rukouksessa, lukea Sanaa ja olla Herramme käytössä: pieninä, vajavaisina ja paljon Jeesusta tarvitsevina. Eikä koroiteta itseämme, tekojamme, tai muita uskovia, vaan koroitetaan yksin Herraamme Jeesusta Kristusta! Mennään polvillemme ja rukoillaan! Ollaan yhtä, ystävällisä ja anteekisantavaisia, nöyriä, ei ylpistellä, vaan halataan ja rakastetaan toinen toisiamme niin kuin on Herrammekin tahto omiaan kohtaan. ja jotta maailmakin näkiis että me yhtä olemme. Silloin uskomme alkaa kasvaan jällen ja seurakunnat alkaa kasvamaan..

Ei ne ihmiset ihmeitä ja hokkuspokkus temppuja kaipaa, vaan: raitista, totuudellista Jumalan Sanaa, rukousta ja ystävällisyyttä, jotta heidätkin huomioidaan ja heidän tarpeensa, kipunsa ym huomioidaan, ja joihin he voivat saada avun, voiman; Kristuksen verisen ristin juurelle menemällä, kuin joka kerta ensimmäistä kertaa; avuttomina ja pyytäen kosketustaan: Henkensä ja nimensä kautta! Raitis ja nöyrä, Sanassa pysyvä jumalanpalvelus on parasta mitä seurakuntalaiset tarvitsevat ja josta Isä Jumalakin voi iloita tyytyväisenä, kun omansa tahtovat olla edessään; nöyrällä ja aralla sydämellä. :clap:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..