ANTAUTUKAAMME RUKOUKSEEN

ANTAUTUKAAMME RUKOUKSEEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.06.2016 10:30

by David Wilkerson | September 26, 2012

Jerusalemin alkuseurakunnassa kreikkalaisia leskiä sorrettiin päivittäisessä ruoanjakelussa. Tietenkin he etsivät apua tilanteeseensa seurakunnan vanhimmilta.

Apostolit kokivat, ettei heidän sopinut laiminlyödä Jumalan sanan tutkimista ja rukoushetkiä vain johtaakseen tätä hallinnollista tehtävää. He kutsuivat koolle seurakunnan vanhimmat ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta”(Ap.t.6:2). Niin asetettiin seitsemän miestä, joista oli ”hyvä todistus” järjestämään seurakunnan käytännön asioita. Sillä aikaa apostolit pyysivät lupaa saada ”pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa" (Ap.t. 6:4).

Tämän järjestelyn seurauksena ”Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa”(Ap.t. 6:7). Seurakunta kasvoi, koska apostolit kieltäytyivät laiminlyömästä varsinaista tehtäväänsä.

Harvat papit tekevät tällaisia ratkaisuja tänä päivänä. Eräs julistaja katsoi minua silmiin ja sanoi: ”Minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa rukoilla. Olen liian kiireinen. Minulla on liikaa vaatimuksia ajan käytölleni.” Eräs toinen pastori tunnusti minulle: “En ole rukoillut kuukausiin. Minä meditoin ja otan lyhyitä hartauksia satunnaisesti, mutta en pysty pakottamaan itseäni kuriin rukoillakseni.”

En tahdo tuomita ketään ahkeraa, työhönsä antautunutta Jumalan saarnaajaa. Totuus on kuitenkin, että jokainen palvelija seisoo tai kaatuu oman isäntänsä edessä. Monet evankeliumin saarnaajat eivät ole tänä päivänä tietoisia siitä, että heistä on tullut saatanallisen, keskeytyksien salaliiton uhreja. He ovat alati liikkeellä, velvollisuuksien ja yksityiskohtien vyöryn painostamia.

Kiitän Jumalaa siitä, ettemme ole koskaan Saatanan emmekä kenenkään muunkaan juonien armoilla. Voimme paljastaa hänen taktiikkansa, puhua maailmalle uskosta ja pysäyttää Kristuksen nimessä joka ainoan keskeytyksen. Meissä asuvan Jumalan Hengen voimalla me voimme aurata tien Herran porttien luo. Voimme tulla ”uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan”(Heb.4:16). Tätä Herra toivoo meille kaikille.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ANTAUTUKAAMME RUKOUKSEEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.10.2024 17:54

David Wilkerson kirjoitti:Harvat papit tekevät tällaisia ratkaisuja tänä päivänä. Eräs julistaja katsoi minua silmiin ja sanoi: ”Minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa rukoilla. Olen liian kiireinen. Minulla on liikaa vaatimuksia ajan käytölleni.” Eräs toinen pastori tunnusti minulle: “En ole rukoillut kuukausiin. Minä meditoin ja otan lyhyitä hartauksia satunnaisesti, mutta en pysty pakottamaan itseäni kuriin rukoillakseni.”

En tahdo tuomita ketään ahkeraa, työhönsä antautunutta Jumalan saarnaajaa. Totuus on kuitenkin, että jokainen palvelija seisoo tai kaatuu oman isäntänsä edessä. Monet evankeliumin saarnaajat eivät ole tänä päivänä tietoisia siitä, että heistä on tullut saatanallisen, keskeytyksien salaliiton uhreja. He ovat alati liikkeellä, velvollisuuksien ja yksityiskohtien vyöryn painostamia.

Kiitän Jumalaa siitä, ettemme ole koskaan Saatanan emmekä kenenkään muunkaan juonien armoilla. Voimme paljastaa hänen taktiikkansa, puhua maailmalle uskosta ja pysäyttää Kristuksen nimessä joka ainoan keskeytyksen. Meissä asuvan Jumalan Hengen voimalla me voimme aurata tien Herran porttien luo. Voimme tulla ”uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan”(Heb.4:16). Tätä Herra toivoo meille kaikille.

Lueskelin tuota ja mieleeni nousi moniakin kertoja, kun ei oikein ole saanut rukouksesta kiinni ja sit se vain on jäänyt ehkä pikaiseen rukasuun. :???: Olet varmasti sen itsekin huomannut itsesikin kohdalla, vaikka et oiskaan mikään saarnaaja, tms.Saatana osaa saada meidät haluttomiksi rukoilemaan, tai ainakin se sa keskeytettyä rukouksemme miloin milläkin tavalla ja kas vain, rukous katkesi, jäi kesken, ja jokin muu asia hupsista vain, jokin muu juttu tulikin tärkeämmäksi, kuin olla Herran edessä rukoillen. :thumbdown:

Se on niin tuttua, mutta samalla kertaa niin ikävää tajuta se, kun kaiken kaikkiaan olisi todella tärkeää viipyä Herran edessä rukoillen, kiittäen, tai vain hiljaa odottaen saada kuulla hänen äänensä..Mutta mieleen tulikin asioita, mitkä pitää tehdä Juuri Nyt!? Ja ei huomioida, tajuta siinä hetkessä, että;" Sehän olikin taas vain visukintun suunnitelma, jonka se laittoi toimintaan ja näin onnistui lopettamaan rukoukset siihen hetkeen.Lähdin/lähdit pois rukoushetkestäsi." :roll:

Matt. 6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Onko meillä ns. kammiorukouksia, joissa suljemme aivan kaiken ulkopuolellemme, kun haluamme, tai vain kuin päätämme alkaa rukoilla? Älä anna minkään ajatuksen, asian, ihmisen, tms, estää sinua jatkamasta rukoustasi. Tulipa mieleeni tällainen ajastus, mikä kyllä pystyy estämään kaikki rukouksemme ja se on ihmispelko. Emme kenties kehtaa, halua rukoilla jonkun läheisemme nähden, kuullen, tai ei vain uskalleta rukoilla, kun tiedämme, että se toinen nauraa tai pilkkaa lapsellisesta asiasta, kun haluamme rukoilla. Ja kuitenkin se nauraja/pilkkaajakin rukoilee joskus, kun on hätä, kipu, tms. Ei kehdata, uskalleta rukoilla edes siellä seurakunnassa, kun, hävetään sitä omaa rukousta, rukoustapaa. tai kielillä puhumista. :???: Voi, voi! :cry:

Juud.1:
20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.

22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.

24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

Haluan laittaa vielä tämän Raamatunpaikan lohdutukseksi meille, joilla on halu elää lähellä Herraa Jeesustamme, mutta niin usein, niin monenlaiset hyökkäykset, ym koittavat kaataa uskomme, sekä viedä toivomme, kun alamme rukoilla..

Room. 8:
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

:thumbup: Siunaten Sinua ystäväin!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..