ÄLÄ JÄTÄ RUKOUSVARTIOTASI

ÄLÄ JÄTÄ RUKOUSVARTIOTASI

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.06.2015 10:44

by David Wilkerson | January 25, 2013

Jumala haluaa sinun olevan varma siitä, että sydämesi on kärsivällinen, vaikka vastauksen saaminen kestäisikin kauan.

Jeesus kertoi meille vertauksen siitä, että hän haluaa meidän olevan päämäärätietoisia eikä antavan periksi. Vertauksessa ahdistunut leski käy jatkuvasti tuomarin luona pyytämässä asialleen oikeutta (ks. Luuk.18:2-8). Tuomari lopulta heltyy naisen pyyntöön, koska hän haluaa päästä kuulemasta jatkuvaa anomista. ”Niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni "(Luuk.18:5).

Jeesus lisäsi: ”Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian"( Luuk. 18:7-8).

Sanot: Eikö Jeesuksen vertaus ole ristiriitainen? Ensin hän sanoo, että Jumala ”vastaa ajallaan” ja sitten hän sanoo, että hän ”toimittaa heille oikeuden pian”.

Useimmat meistä tulkitsevat tämän Raamatunkohdan väärin. Jeesus ei puhu rukousvastauksen viipymisestä pitkänä aikana, ei ollenkaan! Hän sanoo, että Jumala haluaa vastata pian. Hänellä on kuitenkin näköpiirissään jotakin, mikä vaatii häneltä kärsivällisyyttä. Hän sanoo: ”Minä jätän asian, jonka näen sinun sydämessäsi, olemaan siksi, kunnes olet valmis ottamaan vastaan vastauksen”.

Kun katson taaksepäin joitakin asioita, joita olen rukoillut lakkaamatta, näen, että Herra sanoo: ” Minä pidän tätä pyyntöä sinun edessäsi peilinä. Sen kautta tulen näyttämään sinulle, mitä sinulla on syvällä sydämessäsi.”

Olen nähnyt epäilyä… pelkoa… epäuskoa… asioita, jotka ovat panneet minut heittäytymään Jeesuksen jalkojen juureen ja huutamaan: Voi, Herra, ei minua enää kiinnosta vastaukset. Haluan vain päästä eroon tästä hengestä. En halua epäillä sinua.

Uskon vaikein kohta on viimeinen tunti. Kun näyttää siltä, ettei Jumala halua vastata, lannistumme ja käännymme muualle. Ajattelemme antautuvamme Jumalan huolenpitoon, jättäytyvämme ainoastaan hänen kaikkivaltiaaseen tahtoonsa. Me sanomme: ”Et sinä tainnut sittenkään haluta sitä”.

Ei! Ei Jumala sitä tarkoittanut. Kun rukoilet Jumalan ilmeisen tahdon tapahtumista - esimerkiksi perheen pelastumista, sinulla on oikeus pitää kiinni eikä koskaan päästää irti Jeesuksen lupauksista.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ÄLÄ JÄTÄ RUKOUSVARTIOTASI

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.05.2022 13:21

Jumala haluaa sinun olevan varma siitä, että sydämesi on kärsivällinen, vaikka vastauksen saaminen kestäisikin kauan.

Jeesus kertoi meille vertauksen siitä, että hän haluaa meidän olevan päämäärätietoisia eikä antavan periksi. Vertauksessa ahdistunut leski käy jatkuvasti tuomarin luona pyytämässä asialleen oikeutta (ks. Luuk.18:2-8). Tuomari lopulta heltyy naisen pyyntöön, koska hän haluaa päästä kuulemasta jatkuvaa anomista. ”Niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni’ "(Luuk.18:5).

Jeesus lisäsi: ”Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian"( Luuk. 18:7-8).

Kun luin tuosta, miten on alettu suomessakin luovuttaa tiloja homo- ja lesboparien vihkimiseen, niin mä ahistuin, siis oikeesti; mua alkoi ahistaan! Koin miten Herran Henki masentui ja suri tilannetta näiden kirkkojen ja kirkkoherrojenkin suhteen ja heidän uskonsa tilaa tai raamatun tuntemustaan, tms.. :thumbdown: :cry:

Ja mietin miten tärkeää onkaan pitää yllä rukouksen tulta sydämessään, kuin myöskin seurakunnissa, niin ettei tuo Raamatunkin Sanan vastainen ajattelu saisi tulta alleen ja ..Niin...minullahan ei ole ihmisinä ketään mitään vastaan, ei todellakaan: sillä syntisiähän me kaikki ollaan ja ilman Jumalan kirkkautta, siis ilman Jeesuksen pelastavaa ja muuttavaa voimaa: ilman uudestisyntymän ihmettä, kosketusta, apuaan..Sillä; jos ei ole halua muuttua, pelastua, tunnustaa syntejään, tai vain haluaakin elää ilman pelastusta, niin siinähän me kaikki olemme samalla viivalla tässä asiassa ihmisinä..Tarvitsimme ja tarvitaan ensin Jumalan kutsu pelastukseen ja muutokseen, sillä, niin kuin Raamattukin sanoo; "Ettei kukaan voi tulla, ei yhden yksikään.. jos ei Jumala ensin vedä pelastukseen, muuttumaan ajattelussaan, elämänsä tarkasteluun Raamatun Sanan valossa, tms..!"Joh. 6:44

Mitä me siis voimme tehdä uskovina, Herran omina tässä ajassa, jossa Raamatun Sana hylätään ja Jumalasta tehdään mitätön tai pieni joulupukki, partaukko, tai jopa vain kuin joku tyly ja synkkä tuomari? Voimme rukoilla, yhdistää voimamme ja tahtomaailmammekin; Rukoukseen ja kiitokseen siitä, että Isä on aina luvannut kuulla meitä, kun vain lähestymme Häntä Ja pyydämme Hänen tahtonsa ja sanansakin mukaisia asioita Häneltä! 1. Tess. 4:1-

Sitten asiasta toiseen, jäin kuin miettimään tuota veljemme Davidin sanoja ja koin miten oikeassa hän on sanoissaan ollutkaan. Olla vain kärsivällinen odottaessamme rukousvastauksia. Kuinka helposti se onkaan sanottu, mutta todellisuudessa, siis; pysyä siinä, mitä rukoilee, vaikka aikaa kuluisikin paljon.. vuosia, vuosikymmeniäkin.. Niin? :roll:

Minäkin olen usein pysähtynyt kuin ajattelemaan niitä rukouspyyntöjäni ja huokauksiani esim lasteni ym puolesta ja kun mitään ei vain ala näkyä, kuulua, vaan aivan päinvastoin..Niin kuinka helposti sitä kuin väsyy ja luovuttaa rukoilemisen: turhana ja ettei se, sitä kuitenkaan koskaan tapahdu,... eivät tule kiinnostumaan uskon asioista tms..Kun aikaa kului ja kuluu ja mitään ei tapahtunutkaan eikä tapahdu, niin sen jälleen löysin itsestäni, siis surun sekä luovuttamisenkin halun, kun olenhan saanut nähdä näyssä n.15v sitten miten tyttäreni uudistuu uskossaan ja palaa valaistun ristin juurelle. Mutta kun nytkin taas laitoin hänelle viestin ja loppuun laitoin miten tahdon rukoilla vaivojensa puolesta, joita on saanut koronarokotteista, niin tuli sieltä päin täysi hiljaisuus, ei tykännyt kun puhuin rukouksesta.. :???: :cry: "Hienoa!" :think:

Olen myöskin itse saanut kuin tajuta sen totuuden, että, kun alamme rukoilla niin usein näyttääkin kaikki kääntyvän kuin vastaan ja silloin helpostikin menee halu ja toivo ..Ei kuin näe mitään järkeä enää rukoilla, nähdä vaivaa.. Tuntuu, että: mitä kannattaa rukoilla, kun kaikki kääntyy kuin itseään vastaan.. Mutta jos vain päätämme jatkaa rukousta, niin saatammekin alkaa nähdä pieninä hetkinä, muutoksena joissakin asioissa, käytöksessä, puheissa, tms ja sitä, miten Jumala tekee työtään rukoiltavamme sydämessä sekä elämässä, tai vaikkapa asioidemme eteenpäin menemisenä... Niinpä, siksi nyt juuri tarvitaankin kärsivällisyyttä ja päättäväisyyttäkin vain jatkaa rukousta.. Ei pidä kuunnella ketään, ei varsinkaan sielunvihollisen valheita..:thumbup:

Olen huomioinut miten Pyhä Henki aina silloin muistuttaa mieleeni tuon, Luuk. 18:1-8 kun olen jo kuin luovuttamassa, lyömässä hanskoja naulaan.. Siis; Pitää vain jaksaa ja uskoa, että se kannattaa, siis: vaivannäkö, kärsiminen ja kärsivällisyys, periksi antamattommus, joka tuo lopulta voiton sekä kiitosmielenkin.. :thumbup:

Jumala kyllä koettelee meitä moninkin eri tavoin, mutta voin vain kuin kuvitella miten iloiseksi teemme Hänet, kun olemme Päättäneet jatkaa ja jaksaa rukoilla asiamme loppuun asti, sen asian saavuttamiseksi jota sitten rukoilemmekin. Minua siunaa tuo psalmi; Ps. 40:1-

Laitan linkkeinä, niin kukin saa niin halutessaan käydä lukemassa ne. Ja kuinka arvokasta sekä Tärkeää onkaan lukea Raamattua. Minun täytyy häveten myöntää, että, aivan liian vähän tulee luettua Raamattua, vain n. 2x päivässä, vaikka voisin sitä lukea useamminkin ja rukouksella.. :oops:

Uskon vaikein kohta on viimeinen tunti. Kun näyttää siltä, ettei Jumala halua vastata, lannistumme ja käännymme muualle. Ajattelemme antautuvamme Jumalan huolenpitoon, jättäytyvämme ainoastaan hänen kaikkivaltiaaseen tahtoonsa. Me sanomme: ”Et sinä tainnut sittenkään haluta sitä”.

Ei! Ei Jumala sitä tarkoittanut. Kun rukoilet Jumalan ilmeisen tahdon tapahtumista - esimerkiksi perheen pelastumista, sinulla on oikeus pitää kiinni eikä koskaan päästää irti Jeesuksen lupauksista.

Lopuksi vielä tämä Raamatunpaikka. Pysy siskoni, veljeni: uskollisena ja lujana, päättäväisenä rukoustaisteluissasi, Äläkä luovuta, sillä vielä vähän aikaa vielä, niin kaikki muuttuu.. Usko siihen ja turvaa Jumalaan, sekä Hänen sanaansakin. Ja jos et itse jaksa rukoilla, niin pyydä muita rukoilemaan puolestasi, sillä uskovien rukoukset kun nousee taivaaseen, niin niissä on ihmeellien Voima! :thumbup: :D :clap:

2. Piet. 1:1-8

:wink: Ja löysin tällaisen kiva ja rohkaisevankin laulun; Rukoile ja työtä tee
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..