Hän ohjaa askeleemme sekä elämäämme..

Hän ohjaa askeleemme sekä elämäämme..

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.10.2024 16:00

Ps. 48:15 Sillä tämä on Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti.

Jotenkin tuo Raamatunpaikka on niin hyvä ja totudellinen, niin kuin toki kaikki on Raamatussa täynnä totuutta, mutta tuo vain jotenkin sopi ajatuksiini. Hän johdattaa meitä kuolemaamme asti, jos vain tahdomme olla johdatuksessaan. Se pitää meidän itse kunkin miettiä itsessämme; miten on oman sydämemme laita.. :think:

Kun nyt olen taas miettinyt tätä elämääni, siis tätä uskossa olo aikaani, niin voih, miten ihmeellisesti Herra on koko ajan tahtonut minuakin johdattaa sitä tietä, minkä Hän on suunnitellut eteeni, elämääni.. No aivan varmasti minun oma tahtoni ja luulonikin, ym, ovat mutkistaneet sitä matkaani, mutta kiitos Herralle, että: olen yhä saanut taivaltaa, Hänen, Hyvän Paimenen johdossa ja johdatuksessa, omanaan.

Nyt olen kuin saanut esimakua siitä, mitä on odotettavissa hengellisellä taipaleellani,kun olen rukoillut/anonut uudistumista uskossani, niin että osaisin ja voisin rohkeasti olla omalla paikallani, siis tällä mun persoonallani olla, Hänen käytettävissään..Sydämessäni on kuin halu, sekä kaipuu saada vielä kokea se voima taivaasta, jossa on turvallista vaeltaa ja puhua Sanaansa, rukoilla, jne.., nähdä Jumalan toimintaa, olla käytössään, niin että; ihmisiä tulisi uskoon ja pelastuisivat.

Se on kiitos aihe, kun tahdomme kuolla tälle maailmalle, itsellemme, sekä nöyrtyä Hänen eteensä, katsoen vain yksin Jeesukseen! Ei itseen, eikä toisiin ihmisiinkään. Tämä seuraava Raamatunpaikka tuli mieleeni tähän hetkeen:

Luuk. 12:
29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.
30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.
32 Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

Kannattaa lukea koko lukukin; Luuk. 12

Ps. 44:19 Ei ole meidän sydämemme sinusta luopunut, eivät meidän askeleemme sinun polultasi poikenneet.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Hän ohjaa askeleemme sekä elämäämme..

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.01.2025 18:27

rita4 kirjoitti:Nyt olen kuin saanut esimakua siitä, mitä on odotettavissa hengellisellä taipaleellani,kun olen rukoillut/anonut uudistumista uskossani, niin että osaisin ja voisin rohkeasti olla omalla paikallani, siis tällä mun persoonallani olla, Hänen käytettävissään..Sydämessäni on kuin halu, sekä kaipuu saada vielä kokea se voima taivaasta, jossa on turvallista vaeltaa ja puhua Sanaansa, rukoilla, jne.., nähdä Jumalan toimintaa, olla käytössään, niin että; ihmisiä tulisi uskoon ja pelastuisivat.

Kun tuota äsken luin, niin koin hengessäni kuin hiljaisen kuiskauksen; "Sinähän tiedät jo mihin Minä olen sinua valmistanut!" Ja se, mitä sydämelleni kuin laskettiin tiedon sanoiksi, niin todellakin, voin sen nyt jo allekirjoittaa?! Vaikka kuitenkin tunnen olevani yhä niin pieni, heikko, ym..Se, mitä on nyt oikeastaan ihan pienellä ajalla tapahtunut elämässäni, niin se puhuu minulle siitä paikasta Herran työssä, jossa saan ja voin, sekä toki tahdonkin olla ns korvana, olkapäänä, lohduttajana, sekä rohkaisijana uupuneille, sairaille, elämään kyllästyneillekin ym :roll:

Se on toki minulla ollut jo aika pitkäänkin (vuosikymmen ainakin) sydämelläni, mutta ehkä kuitenkin olen pitänyt sitä sellaisena tehtävänä, johon en oikein kuitenkaan pysty; olemaan sitä, mitä olen aina halunnutkin olla; Rakaudellinen ystävä, joka kuitenkin kaikessa aina pysyy Sanan totuudessa, eikä lupaile kenellekään perättömiä lupauksia, joita ei Herra ole edes heille luvannut antaa.(vain pelkästään miellyttäviä lupauksia) :???:

Niin monet lupaavat sitä ja tätä ja tämän Herra antaa sinulle jne..Miksi? Koska halutaan mielyttää ihmistä, tai olla kuin paraskin Herran palvelija jolla ois muka aina sana Herralta. Ei muuten ole, aikas harvoinkin on selvä sana, ilmoitus Herralta jollekin.. Mutta onhan se siunattua silloin,kun Herra puhuu selvästi ja ymmärrettävästi, jostakin.. :thumbup:

Niin nyt on minuun ottanut yhteyttä toki minulle tuttuja ihmisiä, mutta ei uskovia. Ja he tarvitsivat tsemppaamista kuin myöskin rohkaisua; alkaa ottaa yhteyttä Jeesukseen. Ja rukouksen hengessä koitan heitä auttaa sen mukaan, kuin Herra sanoja antaa. Se laittaa pienelle paikalle, siinä ei olla rintarottingilla, ei todellakaan olla, vaan pienenä, mutta kuitenkin Herran apuun, sekä ohjaukseen Pyhän Henkensäkin kautta turvaten sekä luottaen, kiitosmielellä, kun taivaasta annetaan ohjausta: miten toimia ja mitä sanoa.. :wink:

Minulla ei ole ansioita, olisikin, mutta ei, se on vain sydämen halu palvella ja olla kuulolla, välittää ja toki täytyy sanoa se,että; monet asiat heillä ovat olleet sellaisia, jotka ovat olleet minulla jo elettyjä, sekä koettuja, joiden kautta voin auttaa omakohtaisella kokemuksellanikin ja miten niissä asioissa, tilanteissa selvisin kuiville. Niin juuri, se mitä itse olemme elämässämme kokeneet, esim vaikeuksia, sairautta, tms, niin niistä voimme ammentaa neuvoja, rohkaisua toisillekin ja juuri he ottavatkin yhteyttä, sinuunkin, joilla on sama tilanne päällä, minkä sinäkin olet joskus ehkä käynyt läpi ja sen kokenut. Ja niin osaat ja voit heitä auttaa, sekä kantaa heitä rukouksissasi ristin juurelle; apua saamaan.

Sehän on kiitosaihe taivaisiin, kun näinkin saamme olla Heramme käytössä, käytettävissä. :thumbup: :clap:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Hän ohjaa askeleemme sekä elämäämme..

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.02.2025 14:51

:clap: Kiitos Herralle; nuorimmaiseni sai tänään uuden asunnon, kun tuntui ettei enää halunnut, jaksanut asua siellä missä on nyt asunut heinäkuusta asti, vaikka isänsä uuen, noh uuden ja uuden, kun ovat olleet aviossa jo tosi kauan, niin poika sai porttikiellon isänsä vaimon takia ja kun ei ole ihan terve, niin se vaikutti sen,että masentui ja jouduin koittaan tsempata poikaa.. :roll: Ja minäkin kärsin siitä tosi paljon, että kaikki muut lapseni saivat käydä heillä, mutta ei nuorimmaiseni, ex;ni nuorin, joka on kiltti ja siivo ihminen.. Asuvat km välein.

Mutta nyt, kiitos Herralle, joka on kuullut rukoukseni ja poika sai kuin saikin uuden asunnon, kaupungista, johon hän onkin aina halunnut päästä muuttaan..Ja nyt hän pääsee muuttaan siihen ens kuun lopussa. Ja isoveljensä auttaa muutossa. Se on minullekin samalla rukous vastaus. :thumbup:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme