Herra auttaa sekä: osoittaa hyvyytensäkin!

Herra auttaa sekä: osoittaa hyvyytensäkin!

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.04.2024 09:44

Jaak. 1:
12 Autuas se mies[nainen], joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.

14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni[siskoni].
17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Tuo Raamatunpaikka nousi mieleeni. Ja on ollut aivan ihmeellistä, tajuta kaiken vaikeankin keskellä se asia, miten kuitenkin omista tunteista ja ajatuksista, ym huolimatta on ihan pakko myöntää se totuus, että: "Herra auttaa sekä johdattaa asioita meidän parhaaksemme!" :thumbup:

Meillä on ollut sairauksia ja minulla varsinkin on sairaala reissuni jälkeen ollut kaikenlaisia ongelmia: kädessä, tärinää, vapinaa, jaloissa heikkoutta ym..Ja se kaikki tuli minun nähdäkseni sairaalasta saamani lääkkeen takia, jonka tosin lopetin omin päin, vaikka lääkäri kielsikin sen lopettamista. Mutta olisin kohta tuhonnut itseni ja niitä syödessä minusta tuli tärinämuija. :thumbdown: :sad:

Sitten pääsin aivan yllättävällä tavalla hoidattamaan hampaani,sain aikoja todella hyvälle hammaslääkärille silloin aina kun tarvitsin. Ja ylhäältä 3 otettiin pois niissä olleen tulehduksen takia ja yksi alhaalta paikattiin. Ja kas vain voimistuin, piristyin, ja vaikka yhä onkin näitä vaivoja, niin siltikin olen äärettömän kiitollinen Isälle avustaan ja miten auttoi mua.. :clap: :thumbup: :lol:

Ja kun viime kesänä just uudet lasit saatuani 2kk aikaisemmin niin tuli kaihi, jota ei vielä ollut silmälääkärissä käydessäni, mutta silloin oli kun kävin silmälääkärillä uudestaankin. Ja se onkin edennyt jo toiseenkin silmään ja kävin taas viime kuussa silmälääkärillä, joka arveli leikkaukseen vielä menevän aikaa.. Mutta eilen tuli kutsu ens kuulle leikkaukseen, vau! Sillä nyt on tullut paljon ongelmia kaihini takia.. :roll:

Mieheni taas on sairastanut päänsärkyä, joka ei parane lääkkeilläkään? Koin, että mun pitää saada hänet silmlääkäriin ja sainkin, ja eilen kävi ja.. Hänelläkin on kaihi, pitkälle edennyt, mutta erilainen kuin minulla ja hyvän näkönsä takia häntä ei vielä leikata, vaan saa kohta uudet silmälasit ja seuranta silmälääkärillä.. :think:

Paraneeko lasien myötä päänsärkynsäkin; Herra sen yksin tietää. Mutta sekin on kiitosaihe taivaaseen!! :thumbup: :clap: :D

Ja se miten se selvisi, että hänen lasinsa ovat väärät, niin oli aika erikoinen. Olimme pyhänä kokouksessa ja laulut striimattiin eteen kankaalle. Me istuimme aika kaukana, mutta mieheni näki laulun sanat hyvin ilman laseja, mutta lasien kanssa ne oli epäselviä. :roll: Silloin vasta hän uskoi, että kannattaa mennä silmälääkäriin. Kiitos Herralle avustaan!! :thumbup: :lol:

Noh nämä nyt oli terveys asioita, mutta eikös usein juuri terveys asioissa meillä itsekullakin ole tarvetta kääntyä Jeesuksemme puoleen ja pyytää rukoillen apuaan. Ja me kaikki, sinäkin rakas ystäväni saat avun ja voimankin elämääsi, kunhan vain päätät pysyä lähellä Herraa Jeesustasi ja ristinsä juurella, verensä pesua tarviten sekä sitä itsellesi pyytäenkin. :thumbup: :wink:

Valtaa mun sydämein, Jeesus - Pekka Salminen

Kiitos Jeesus Vetelin Tytöt
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Herra auttaa sekä: osoittaa hyvyytensäkin!

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.11.2024 20:36

Tuota tässä lueskelin ja mietin, että mikähän tässä kaikessa on Herramme tahto, minun kohdallani, kun sen lääkkeen jälkeen vuosi sitten sain sen vapinan ja aina kun hermostun, tms niin se aina silloin pahenee? Ja miehelläni ei ole päänsärky kokonaan loppunut, mutta huomattavasti vähentynyt. :think:

No nyt ollaan täällä pohjosessa ja koetaan, että tänne muutto taisi sittenkin vain olla meidän oma mututuntuma juttu, eikä Herrasta. Kun kaikki vastustaa..Minun kaikki lapseni ovat nyt taas aika lähellä, mutta..? Mutta kaikesta omasta kokemuksestamme huolimatta Herra sanoi mulle yks päivä, että;"Tämä on teidän paikkanne!" Voisin kertoa paljonkin vastoinkäymisistämme täällä, mutta pitää vain olla kärsivällinen ja odottaa miten jatkossa Herra alkaa meitä johdattaa ja mikä on se Herramme tahto, siis miksi olemme täällä..? :roll:

Jes. 48:16-17
Lähestykää minua, kuulkaa tämä: Alkujaankaan minä en ole puhunut salassa; kun nämä tapahtuivat, olin minä jo siellä. Ja nyt Herra, Herra on lähettänyt minut ynnä oman Henkensä. Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä.

Miika 2:13 Tien aukaisija käy heidän edellänsä; he aukaisevat tiensä, kulkevat portille ja lähtevät siitä ulos. Heidän kuninkaansa käy heidän edellään, ja Herra heitä johdattaa.

2. Kor. 2:
14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

Laitoin tuohon muutaman Raamatunpaikan, jotka nousivat mieleeni. Mutta olipa niin tai näin, niin kaikesta huolimatta tahdon kiittää Jumalaa siitä kaikesta, miten Hän on meitä johdattanut, sekä auttanut, varjellut, vahvistanut ja lohduttanutkin, antanut ihanan rauhansa kaiken keskellä sydämiimme ja rohkaisee meitä vain uskomaan sekä luottamaan vain yksin Häneen, Jeesukseen! :thumbup: :clap:

Poikkeustila - Uusi laulu Kuninkaalle Siunausta! :thumbup:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme