Hän, Herramme pitää omistaan hyvää huolta!

Hän, Herramme pitää omistaan hyvää huolta!

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.03.2025 12:22

2. Moos. 2:25 Ja Jumala katsoi israelilaisten puoleen, ja Jumala piti heistä huolta.

Jes. 44:2 Näin sanoo Herra, sinun Luojasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta, joka sinua auttaa: Älä pelkää, minun palvelijani Jaakob, sinä Jesurun, jonka minä olen valinnut.

Katselin Raamatunpaikkoja, vaikka,se, mitä etsin, niin en löytänyt täysin sopivaa, mutta kuitenkin nuo ihan ok. :wink:

Niin ajatuksenani on se, miten hyvin kuitenkin Herra; Jumala auttaa ja varjelee, sekä pitää huolen jokapäiväisistä tarpeistammekin. Kuinka niin kovin usein me itsekukin kannamme huolta esim siitä, miten on varaa ostaa ruokaa, tai riittääkö rahat ruokaan.Tai jos vaikkapa autoon pitää laittaa jotain, korjauttaa se, tms, niin kyllähän sitä alkaa etsiä halvinta tarjousta, ettei joutuisi maksamaan liian paljoa rempasta, tms..Eikö? :???:

Vaikka eläisimme ns nuukastikin, niin kyllähän se aina joskus pakostakin nousee mieleen, nuo taloudelliset ongelmat,tai vaikkapa sairaus, kun ei pystykkään töihin, tai mitä erilaisempia asioita voi olla ihmisten elämässä, huolen aiheena. Oletko samaa mieltä kanssani? :roll:

Mitä nyt sanoisin? Kun autoomme tuli pakollinen öljynvaihto ja kun sitä kysyi sit korjaamoilta, niin olihan huippeet hinnat niin öljyillä, kuin työlläkin. Kun eivät laita muuta kuin vain kallista öljyä, joka kuulemma vain sopii automme merkkiin, just? :thumbdown: Noh rukousta ja apua Heraltamme pyytäen, niin löytyi kuin löytyikin korjaamo, johon sai itse ostaa mieleisensä öljyn ja öljyn vaihtokaan ei ollut kallista ja korjasivat samalla auton pohjassa roikkuneen pohjalevynkin. Kiitos Herralle avustaan! :clap:

Noh sit eilen kun kävimme asioilla ja kyselemässä auton öljynvaihtoa, niin kun poistuimme liikkeestä, niin ulkona olikin naisia, jotka tarjosivat meille ilmaiseksi pakastettua riisipuuroa, 3 litran annoksina. Otimme 3 sellaista ja tänään onkin sit syöty sitä, kun sen keitimme, niin olipa tosi maukasta ja nyt kun pörssisähkön takia ei edes raaski tehä mitään, kun sähkön hinta on pilvissä, niin olipa kiva syödä ilmaista riisipuuroa. Vau! Kiitos siitäkin Herralle! :clap: :thumbup: :wink:

Noh, eihän se aina mee toki näin hyvin, mutta se, mistä se minusta ainakin kertoo, on juuri se, miten hyvin meistä Herran omista pidetään hyvää huolta aivan kaikessa. Mutta rakkaat; huomioimmeko me sitä, miten meitä autetaan kaikessa, kun elämme rukoillen, sekä kiittäen Herraa? Liian usein ohitamme sen, kuin olankohautuksella, välittämättä siitä, että olimme kuitenkin saaneet meille tarvittavan avun juuri siihen hetkeen, kun sitä kipeimmin tarvitsimme. Eikö olisi jo aihetta kiitokseen? Nämä ovat niitä keidas hetkiä, jotta taas jaksamme jatkaa elämää eteenkinpäin. :thumbup: :wink:

1. Piet. 5:
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".

8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

Ps. 37:25 Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Hän, Herramme pitää omistaan hyvää huolta!

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.04.2025 18:51

:wink: Noh tämäpä sattuikin hyvin, kun ajattelin kertoa miten autollemme kävi ja kuinka se laittoi rukoileen,että asia selviäisi ja pyysin esirukoilijoitakin mukaan.. Niinpä. Kaikkihan alkoi juuri tuosta öljynvaihdosta, josta tuossa edellä kirjoitin viime kuussa. Mutta, mutta.. niin kaikkihan ei sit kuitenkaan mennyt ihan noin hyvin.. :think:

Sillä autoomme tuli se vanha vika jota jo koitettiin korjata joulukuussa merkkiliikkeessä. Se vain ilmoitti reissusta tullessamme kotio; Moottorivika. Ok, onneksi oltiin just saavuttu kotikuntamme rajalle ja heti kotiin päästyämme, soitto hinurille ja auto taas merkkiliikkeeseen. Mutta, kun sitten mieheni alkoi selvittää asiaa huoltopäällikön kanssa, niin kas vain ilmenikin, ettei se turvavakuutus, jota maksamme ostoliikkeesen katakaan korjausta, koska on vääränlaiset öljyt, koska se missä ne öljyt vaihdatettiin oli laittanut huoltokirjaan merkinnän, että asiakas halusi omat öljyt. "Kiva!" :thumbdown:

Noh nyt viime maanantaina tuli arvio korjauksesta ja se oli reilusti yli 2000€. Ja jos ois laitettu kalliit öljyt, niin meidän ei olisi tarvinnut maksaa työstä ym penniäkään.Kyllähän se veti mielen maihin ja piti maissa tähän iltpäivään asti, kun sitten jo päästiin viikon odottelun jälkeen hakeen automme pois. Ja maksuksi tuli 1700€. Mutta se kaikki mitä siihen oli jouduttu tekeen, niin siinä oli valtavan paljon korjaamista ja 2 päivää olivat sitä korjanneet. Ja kun lähdimme kotiin, niin Herra sanoi minulle, että; "Jos se ois "korjattu" sen turvan nimiin, niin silloin sitä ei olisi korjattu noin perusteellisesti, kuin nyt kun jouduimme itse maksamaan sen kaiken." Ja se mies sieltä autoliikkeen korjaamolta, joka piti yhteyttä mieheeni, niin hän oli selvästikin ymmärtäväinen mies, joka vaikutti lopulta sen, ettei se maksanutkaan maltaita vaikka kallis remppa toki olikin. Uskomme että Isä vaikutti hänen mieleensä ja siten asia hoitui parhainpäin, kun Isä laittaa tekemään asioita, joita ei ehkä hän ei itse ois tehnyt, tai edes laittanut työväkeäänkään tekeen, niin kuitenkin tekivät, koska Isä vaikutti pomon mielessä; tahtomista ja tekemistä. Kiitos siitä Herralle!! :???:

Ja tämä samainen mies oli hyvin liikuttunut, kyyneleet silmissään, kun hän kertoi miten vaarallinen auto meillä on ollut allamme ja ois voinut sattua sen kanssa vaikka ja mitä, jarrut kadota, tai jakopään hihna ois kohta hajonnut, ym ongelma oli ollut, eikä me tiedetty niistä yhtään mitään. Mutta Herra tiesi ja varjeli meidät; kiitos Herralle siitä!! :thumbup: :clap: :D

Onneksi on lainayhtiö, josta saimme rahat korjaukseen. Merkkilikelaina. Ja on pitänyt tosi paljon olla rukouksessa asian tiimoilta ja Jeesus oli sanonut miehelleni, niin kuin se pitäisi kuulua ihan meille kaikille Herran omille, että; "Kysy aina ensin Minulta!" Kuin myöskin oli joka päivä rauhoitellut häntä, kun hän syytti itseään siitä öljymokasta, kun osti halvemmalla öljyt.. :???: :wink: Nyt on kaikki hyvin, kiitos Herrallemme; Halleluja!! :clap: :thumbup: :razz:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.07.2025 08:46

Noh, huomioin, että edelliset kirjoitukseni ovatkin olleet autostamme ja niin sit jatkan autostamme, kun on ilmennyt asioita, joista voisimme kuin päätellä ettei tuo sitikan remppaaminen ole vieläkään ohitse, kun on ilmennyt asioita, ..ei tiedetä mistä nyt mättää, mut Herra on puhunut, että nyt on aika vaihtaa auto uudempaan. Ja se puhe on ollut erittäin selvää, ei ole jäänyt mitään epäselväksi, kuin myöskin autokaupoilla ollessamme selvisi miten vähän auton lyhennys vähenee joka kuukausi, joka oli meille täysi ylläri, etten sanoisi, pettymys, että se lyhenee vain puolet siitä mitä maksamme kuukausittain. :think:

Noh kaikki selvisi perinpohjin, kun Herra vaikutti miehessäni halun mennä erääseen autoliikkeeseen, josta oli kysellyt uuden auton mahdollisuutta, niin että saa vanhan vaihdossa. Kävimme sit kattelemassa uusia autoja ja yksi niistä nousi ylitse muiden siinä merkissä ja nyt olemme just lähdössä hakeen sitä, eli vaihtaan autoja.. :D Ja nyt velka, eli osamaksu pienenee melkein sillä summalla millä sitä maksammekin;lyhennyksen, koska korot ovat niin pienet, toisin kuin ne ovat käytetyissä autoissa jopa 6-8%,kin. Ja aika hassua, siunattuakin, kun Herra laskee mieheni sydämelle heng lauluja, joissa rohkaistaan siitä, miten Isä pitää huolen ja auttaa, ym.. :thumbup: Silä kyllähän se hirvitti ostaa uusi auto ja tuli mieleemme, että; miten sen maksuista selviämme. Mutta täytyy vain uskoa ja luottaa, että; Herra Jumala auttaa ja tietää miten selviämme!! :wink:

Joh. 3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.

Nyt on autot vaihdettu ja nyt on uusi auto käytössämme. Niin se, kun eilen koin vahvasti sydämelläni, että; Hän, Isä tahtoi minun antavan erään uskon siskon cd,n sille auton myyjällemme. No se tuli eilen 2 eri kertaa, ja vielä yölläkin siitä juttelin Jeesukselle ja koin, että minun on se tehtävä, joten etsimään sitä cd,tä jota ei vielä oltu edes avattu kuoristaan. Ja löysinhän minä sen ja mieheni kirjoitti vielä kortinkin kiitokseksi siitä hyvästä työstä mitä hän oli tehnyt meidän hyväksemme. :wink: Ja kun sitten kaikkien paperi ym töiden jälkeen, sekä miehelleni auton tekniikan näytöllä neuvomisen, niin annoin ne hänelle ja Voi, miten iloinen ja kiitollinen hän olikaan siitä hengellisestä cd,stä. :thumbup: :clap: :lol: Se siis oli todellakin Herran tahto antaa se hänelle! Kiitos siitä Herralle! :razz:

Sanon vain näin sinulle rakas uskova ystäväni; Ollaan kuuliaisia Herran äänelle, puheelle!! Se kannattaa!! :D

Sua tahdon kiittaa Herrani (Oi tuo rakkaus)
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.07.2025 14:45

:thumbup: No niin jatkanpa vielä pikkasen tuosta uudesta autostamme, jota olemme ihmetelleet, että; "Miksi Isä tahtoi antaa meille uuden auton, sekä selvästikin vaikutti ja auttoi, että ne kaikki lainahakemukset ym meni kevyestikkin vielä läpi." :think: :-o :D Sillä totuushan on se, että Jos Isä ei ois vaikuttanut miehessäni halua alkaa kysellä uuden auton mahdollisuutta, ja sitä ennen vielä kehottanut tyhjentään auton.. Niin mieheni oli ajatellut, että miksi se pitää tyhjentää, niin hän oli ajatellut, että sekin automme palaa, niin kuin sitä edellinenkin aivan yllättäen paloi kokonaan, ja sikis se pitää tyhjentää. Ja monta monituista asiaa olisi voinut kuin estää niin ison velan saamistakin, en niitä nyt kuitenkaan kerro, mutta se oli niin meille, kuin myyjällekin täysi yllätys, kun eläkeläinen ja vielä yksistään, (minun tulojani ei huomioitu siinä) saa niin ison lainan helposti läpi. Se jo on suuri Jumalan ihme! :-o :clap: :thumbup:

Niin se, että alusta lähtien on Herra vaikuttanut meissä halua tuoda rohkeasti Jeesusta esille myyjällemme, joka onkin ollut todella vastaanottavainen ja siksi onkin ollut tosi helppoa jutella hänen kanssaan. Veimme hänelle vielä sen antamani heng cd,n lisäksi suklaakonvehtirasian. Sitä sit mietimmekin, että; mikähän se voisi olla mieluinen? Mietimme mahdollisia allergioitaan, että voisiko jotain olla? Noh päädyimme ostamaan fatserin rasian, mutta seuraavana yönä Herra alkoikin puhua minulle kun olin rukouksessa, että; "Viekää geisha rasia hänelle!" Ja se tuli minulle 3 eri kertaa, sekä vielä aamulla kerran. Joten kun lähdimme hakemaan talvirenlaitamme sieltä, niin samalla haimme kaupasta Geisha konvehtirasiankin. :wink:

Noh siinä oli vielä kuitenkin mieheni puhelimeen asentamista eräs sovellus, jonka tämä myyyjämme teki. Ja sen jälkeen mieheni antoi hänelle sen konvehtirasian ja olisit nähnyt hänen ilmeensä, kuinka hän oli yllättynyt ja hän sanoi meille, että: "Mistä te tiesitte, että tykkään vain näistä konvehteista?" Silloin oli ilo saada tuoda kunniaa Herrallemme ja sanoa, että; "Herra sanoi, että viekää hänelle Geisha rasia!" Halleluja, kiitos Jeesus!! :thumbup: :clap: :lol:

Kol. 3:23-24
Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille, tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme