KIITOKSENI!

KIITOKSENI!

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.12.2023 10:08

Onhan taas päivä uus.
Uusi Armon päivä Herran!
On eilisen murheet kaikonneet
ja uudet eivät mieltäni paina.

Siis, kiitokseen taipuu sydämein,
kiittämään Taivaan Isää, Herraa!
En yksin mä täällä jaksaisikaan,
jos ei Jeesus ois kanssain tiellä.
On turva ja lohdutus mulla parhain,
kun kanssa Herrani taivaltaa saan
tietä, lapsena: Jumalan, Vapahtajain!

Nyt sinäkin väsynyt, uupunut ystäväin
saat katseesi nostaa jo maasta.
Saat katsoa Vapahtajaas, Jeesukseen
ja uskoa, vain uskoa, sittenkin..
hän sua tahtoo auttaa ja kantaa!

Ethän enää etsi iloja, elämää maailman
kun sieltä et rauhaa kuitenkaan saada sä voi.
On rauha sydämessä lapsosen parhain
lapsen Taivaan Jumalan, rakastavan.
Hän sua tahtoisi auttaa ja kantaa.

Tule, tule jo juureen ristin sä verisen
ja polvistu eteen Herran Jeesuksen.
Katso, kuinka säälien, rakastaen
Hän katsoo sua jälleen kerran.
Ei katso hän sua syyttäen, ei!
Vaan rakkaudessaan ja armahtaen.

Riennä siis eteen ristin Herran
ja tuo hälle itsesi aivan kokonaan,
luovuta elämäs käteen Herran.
Hän tahtoo sut parantaa ja
tielläsi sua eteenpäin johdattaa.
Ei hylkää, jätä Hän sua koskaan,
Jos tahdot omanaan olla ja sellaiseksi tulla.

Tule, älä viivyttele enää yhtään enempää!
Hän sua jo odottaa sekä siunata tahtoo.
Ei ole Hän enää ristillä, eikä kuollut,
vaan Hän Elää ja pelastaa;
myös sinut kieltäjän, epäilijän,
väärään kulkeutuneen lapsen, epätoivoisen.
Katso, Hän sua jo odottaa tulemaan
sekä: tunnustamaan hälle syntisi,aivan kaiken.

On niin suloista ja ihanaa, turvaisaakin, kun
saa olla lapsena Jumalan Kaikkivaltiaan.
Sitä rauhaa, turvaa ja iloaankin
Hän sulle nyt tänään jälleen tarjoaa.

Ethän kiellä sä Jeesustasi, Vapahtajaas?
Ethän enää käännä sä selkääsi hälle?
Vaan juokse jo kiirusti ristinsä juureen
ja anna hälle elämäsi, aivan kaikki
Niin saat kanssamme kiittää ja ylistää
sydän rauhaa, riemua ja iloa tulvillaan,
kun saat olla kanssamme kerran taivaassa.

Ei kohtaaa sua enää kuolema ikävä, surullinen.
On aika kiitoksen ja ilon, riemun sydänten
Hallelujaa virtemme nyt jo soi, hallelujaa sekä
kiitos Jumalan, Pojan ja Pyhän Hengen!
:thumbup: :D :clap:

Kirj rita4
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: KIITOKSENI!

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.01.2024 12:10

Luin tuota ja yllätyin lopussa, kun aattelin sen olleen jonkun muun kirjoittama. :D Noh,se siitä.

Kiitosmieli on kuin alituiset pidot sanotaan jossain..Tavallaan voin yhtyä tuohon ajatukseen, sillä, kun sydän kiittää Herraa Jeesusta, niin vaikka ois kuinka allapäin, murhemieli, tms paha olla.. Niin kun käy rukoukseen ja kiittää, vaikka ei tuntus olevankaan mitään kiitosaihetta, niin pikku hiljaa saattakin alkaa tajuta, tuntea, kokea,ymmärtää, että; "Hei, sekin asia meni kuitenkin ihan hyvin, kun rukoilin ja kerroin asianani Herralle ja niin sainkin avun, uuden voiman tms" :thumbup:

Tänään kiitän Herraa, kun varjeli minut eilen enempi loukkimasta itseäni, kun kaaduin kaupan pihalla, jäätiköllä..Ja kun Herra tietää nämä minun vaivani ja sen mukanaan tuomat ongelmat ja antaa minulle voimia kestää niitä, sekä vain mennä eteenpäin, kuitenkaan liiaksi jäämättä murehtiin heikkoa kuntoani, tai vaivojani..

Siis, kiitokseen taipuu sydämein,
kiittämään Taivaan Isää, Herraa!
En yksin mä täällä jaksaisikaan,
jos ei Jeesus ois kanssain tiellä.
On turva ja lohdutus mulla parhain,
kun kanssa Herrani taivaltaa saan
tietä, lapsena: Jumalan, Vapahtajain!

Nyt sinäkin väsynyt, uupunut ystäväin
saat katseesi nostaa jo maasta.
Saat katsoa Vapahtajaas, Jeesukseen
ja uskoa, vain uskoa, sittenkin..
hän sua tahtoo auttaa ja kantaa!

Ethän enää etsi iloja, elämää maailman
kun sieltä et rauhaa kuitenkaan saada sä voi.
On rauha sydämessä lapsosen parhain
lapsen Taivaan Jumalan, rakastavan.
Hän sua tahtoisi auttaa ja kantaa.

Tule, tule jo juureen ristin sä verisen
ja polvistu eteen Herran Jeesuksen.
Katso, kuinka säälien, rakastaen
Hän katsoo sua jälleen kerran.
Ei katso hän sua syyttäen, ei!
Vaan rakkaudessaan ja armahtaen.

Ps. 79:13 Mutta me, sinun kansasi, sinun laitumesi lampaat, kiitämme sinua iankaikkisesti, julistamme sinun kiitostasi polvesta polveen.

1. Tess. 5:
18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.

23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.01.2024 12:19

Tapahtuupa elämässämme sitten mitä tahansa, tai maailmassa, niin on hyvä turvata Jeesukseen aivan kaikessa, sekä kertoa sydämiemme asiat Hänelle rehellisesti. Hän tietää päivämme jo ennenkuin edes sitä aloitammekaan..Kaikki on Hänen edessään paljastettuna ja siksi onkin turvallista turvata yksin vain Häneen.

Jer. 17:
5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
6 Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

7 Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on.
8 Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä.

Tuo Raamatunpaikka nousi mieeleeni..Nyt kun ajat vain pahenee, eikä parane, niin mikä onkaan meille Herran omille parasta.. Niin se on; päättää opetella kuolemaan lihansa tahdolle, sekä maailman tarjonnalle. Nyt on jo hyvä aika etsiä yhä vain enemmän Herramme ja Jumalamme tahtoa.. Meistä jokainen sen saa itse päättää, että haluaako tehdä paranusta vaiko jatkaa entisellään. Ketään ei siihen pakoteta, ei mihinkään, vaan valinta on aina meillä itsellämme. Mutta loppupeleissä se valinta sit kyllä näkyy, kun on aika kohdata Elämän Herra henk koht. Herää jo valvomaan oman sydämesi tilaa, niin et eksy, etkä joudu kauaksi Herrastasikaan. :thumbup:

2. Kor. 2:
14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.09.2024 10:05

:wink: On kiitosmieli nyt mulla, kun Jeesuksen oma olla saan. vaik' niin paljon on vaivaa, kipua, menetyksiäkin, niin siltikin mä kiittää Herraa Jeesustani saan, kun antaa avun ja voiman, sekä johdattaa eteenpäin tällä uskontiellä,etten jää paikoilleni murehtiin kaikkea sitä mitä tapahtunut on.

Nyt sydämeni kiittää Taivaan Jumalaa, kun uskoni, matkaliittoni Hän tahtoo uudistaa, ja saan jälleen käydä rukoukseen, niin yksinäin, kuin kanssa ystäväin. :thumbup:

Maailma pimenee, ja kovenee; ihmisten sydämet kylmenee, sydän ei enää välitä toisesta, vaan on vain minä, minä ja minulle.. Missä on Herra, mihin katosi heiltä Jumalan pelko/kunnioitus, ja mihin unohtui Raamatun Sanan kehoitus lähimmäisen rakastamisesta, Jumalan rakastamisen sekä kunnioittamisen jälkeen..? Lueppa tämä:

Mark. 12:33
28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."

Kun sydän nöyrtyy, sekä tunnustaa väärään menon, tai vääränlaisen elämän tyylin, katuu, anteeksi pyytäen Jeesukselta, sekä: verensä pesua rukoillen, anoen, niin silloin syntyy halu rakastaa ja kunnioittaa vapaasta tahdosta, kun sydän on saanut anteeksi ja sydämestä nousee nöyrä kiitos Herralleen, niin silloin tahtoo antautua kokonaan rakastamaan, Jeesusta Kristusta ja kun on antanut elämänsä Jeesuksen hoitoon, tietoon, sekä ohjaukseen; Pyhän Hengen, sekä Raamatun Sanan kautta! :thumbup: :wink: Alistua Sanan alle..Silloin sydämestä nousee, pulppuaa kiitos laulu Jumalallemme, joka pelasti kurjan kadotuksesta. Halleluja, Amen! :clap: :D

Nina Åström - Saavu Herra

Pauhatkoonpa elon meri ~ SAVIRUUKUT (1989)
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme