Jätä kaikki Herralle!

Jätä kaikki Herralle!

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.08.2024 19:07

Onko rakas ystäväni sinullakin niin, kuin niin monesti itsekin huomaan surukseni, että: Haluan ensin itse päättää, yrittää ratkaista asiat parhainpäin, parannella itseäni, jne.. Ennenkuin edes taivun kysymään Sinulta Herra neuvojasi, sekä apuasi ja johdatustasikin, Kaikesta heikkoudestani ja vajavaisuudestani huolimatta tahdon Kiittää Sinua Vapahtajani, kun jaksat yhä neuvoa, ohjata ja rakastaakin minua heikkoa sekä vajavaista maan matosta. :???: :shifty:

Näin yhä vain, niin kovin usein huomaan toimivani, vaikka kuitenkin hyvin tiedän, että: "Olisi kaikkein parasta vain luovuttaa kaikki asiani, sairauteni, tulevaisuuteni kaikkineen vain yksin Jumalamme johdatukseen, sekä pyytää apuaan, johdatustaan, ym.."

Mutta miksi en useinkaan kuitenkaan niin tee, toimi? Herra taitaa senkin vain yksin tietää ja toivoisinkin, että Hän myöskin yrittää ymmärtää minuakin, sekä opettaa luottamaan ja turvaamaan Vain yksin ja ensin Häneen, Poikansa Jeesuksen Kristuksen takia. Rukoukseni onkin: "Herra opeta minua laskemaan päiväni oikein, sekä saamaan viisaan sekä puhtaankin sydämen. Armahda minua kurjaa, koska en pysty monestikaan, kaikessa turvautumaan vain yksin Sinuun Jumalani. Olen niin itsekäs sekä lihallinenkin, sekä niin usein tahtoisin aina ensin itse yrittää..Enkä anna Sinulle mahdollisuutta auttaa, johdattaa, tai edes neuvoa ja rohkaista tekemään oikeanlaisia päätöksiä."

Opetellaan kiittämään. Kiittämään silloinkin, kun ei mikään näytä onnistuvan. Huomaathan miten Pyhä Henki puhuu sydämellesi ja neuvoo sinua, kunhan vain raaskit jo pysähtyä kuuntelemaan taivaallista neuvonantajaa. :thumbup: :wink:

Ole siunattu Jeesuksen nimessä ja veressä. Amen! :wave:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jätä kaikki Herralle!

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.08.2024 16:46

Kuinka helppoa sanoa, mutta toteuttaa myöskin se, niin mitenkähän on? Noh, varmastikin se voi onnistua sellaiselta, joka elää tosi lähelä Herraa, näin arvelisin, muta.. Meikäläinen joutui jälleen kerran huomaan sen, miten vaikeaa se on sittenkin itselle, vain jättää kaikki Herralle. :roll:

Miksihän se onkin nin vaikeaa? Toisaalta uskookin, sekä luottaakin, että;Herra auttaa kiperästä tilanteesta ulos, pois, ja saa avun, mutta...Sitten kuitenkin nousee pelkotilojakin, että, "Jos olen elänyt väärin Herraa, rakkaintani kohtaan, tai olen syyllinen, niin kuin PH sen minulle sanoikin, mistä on nyt tehtävä parannus." Eikäs e takuulla jää epäselväksi, se mistä Herran Henki muistuttaa ja minkä takia on nöyrryttävä, luovuttava nurjamielisyydestä erästä henkilöä kohtaan..Jne.. :???:

Ja täytyy myöntää, että: "Avun asiaan saamiseksi minun oli pakko luopua siitä, mistä olin Herralle jo pitkään nurissut, joka oli minusta vääränlaista kohtelua ..Mutta, kun Se minulle paljastettiin, ettei asia etene toivotulla tavalla, niin on vain yksi vaihtoehto, ja se oli minun parannuksentekoni, anteeksi antamiseni, sekä rukoillen asianomaiselle apua selvitä, jne.." Kyllä se oli niin tiukka sana, paljastus minun ajattelustani, joka on ollut väärin, niin minä sain valita, joko parannuksenteko Herran edessä, luopuminen vanhasta asiasta jo, sekä nöyrtyminen.Tai jos jatkan, niin tilanne ei selviä, ratkea, vaan kaikki menetetään.. :think:

Minä toki koitin pitkään jättää sen nurjamielisyyteni Herralle ja koitin siitä et se unohtuu ja jää vain kiitos aiheeksi, mutta kohta se taas ns pomppasi silmilleni ja palasi muistiini.. :???: :thumbdown:

Minulla ei ole keinoa, miten päästä irti siitä, mikä painaa tai murehduttaa, kiukuttaa, tms..Mutta sen minä uskallan kuitenkin sanoa, että: "On paljon helpompaa elää, kun sydäntä ei rasita/paina mikään ikävä asia." Se on niin kuin lintu pääsisi vapaaksi häkistään, nauttimaan elämästään. Ja Ainahan saa, sekä voi palata yhä vain uudestaan sinne Golgatan verisen ristin juurelle.. joko kiittämään Isää kaikesta, tai tekemään totta, parannusta, muuttua toisenlaiseksi, jollaiseksi meitä kaikkia omiaan Herra haluaa muuttaa, sekä niin usein murtaakin omaa ylpeyttämme, itsekkyyttämme, ym sopimatonta ajattelua, elämää Jeesuksen seuraajana, Herran omana..

Rakkaat, opetellaan jättämään itsemme, sekä asiammekin Herralle, siis aivan kaiken, niin ettemme pimitä mitään Häneltä, ajatellen:"Ettei se tai tuo asia kiinnosta Jeesustamme, joten en siksi viitsi siitä Hänelle mitään puhua. Pärjään ilmankin Häntä." Pärjäät toki, mutta vieläkin paremmin pärjäisit kunhan vain tahdot tuoda pienet, isot, kivat, sekä aratkin asiat kuin lapsi: Aivan kaiken Hänelle! :thumbup: :razz:

Kol. 3:
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.

16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

:thumbup: :wave: Siunaten sinua!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme