Toistemme tuesta/rukouksista kiittäen..

Toistemme tuesta/rukouksista kiittäen..

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.08.2022 17:43

Ps. 119:63 Minä olen kaikkien niiden ystävä, jotka sinua pelkäävät ja noudattavat sinun asetuksiasi.

Hyvä on ( että yhdessä voimme ) - Petrus

Tällainen ajatus kuin nousi sydämelleni, miten tärkeää ja arvokasta on se, kun meillä on rakkaita uskon siskoja ja veljiä, joiden kanssa voimme yhdessä rukoilla toistemme puolesta, kuin myöskin tukea, rohkaista ja lohduttaa toinen toisiamme. Sillä tämä aika on sellaista, että: Emme läheskään niinkään hyvin jaksaisi tai selviäisi kaikesta, jos meillä ei olisi uskon ystäviä, joista saamme, sekä iloa, että lohtua, tukea, jne..Kuin myöskin voimme itsekin olla niitä korvia, olkapäitä, rinnallakulkijoita ja ehkä jo jokin pienikin sana, ele, tms voi pelastaa jonkun koko sen päivän, jos vaikka kenties onkin ollut raskasta tai vaikeaa, tms.. :thumbup:

2. Kor. 13:11 Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

Minusta tuossa Raamatunpaikassa on tosi hyvin sanottu koko kokonaisuus, ja miten voimme olla myöskin ohjaamassa toinen toisiamme elämään, toimimaan jne, niin kuin Herra on mahdollisesti ittseämmekin auttanut ja neuvonut Pyhän Henkensäkin kautta.. :wink:

Joh. 17:
9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.

11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.

14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.

En tiedä sinusta, mutta minussa tässä on vahva sanoma siitä, miten saamme Uudestisyntyneinä uskovina olla yhtä keskenämme niin kuin Isä Jumala on yhtä Pojan, Jeesuksen Kristuksen kanssa. Ja mekin saamme uskovina olla yhtä toinen toistemme kanssa; uskon siskoina ja veljinä, sekä pyrkiä rakastamaan toinen toisiamme ja antaa anteeksi, unohtaa menneet ja mennä yhdessä eteenpäin kohti kirkauden rantaa, jonne saamme olla matkalla. Siitä kiitosmieli nousee taivaisiin asti!! Halleluja; kiitti Iskä, oot ihana ja mahtava!! Sua sydämeni kiittää sekä ylistää! :thumbup: :clap: :D

Laitanpa tämän laulun jota johdatuin kuuntelemaan; Trubaduurin laulu 07 - Yhtä Hän pyytää

:wink: Kiitos Isä jokaisesta uskovasta ystävästä, joka haluaa rukoilla ja jonka puolesta saan minäkin rukoilla. Kiitos, että meillä on yhteys jota maailmasta ei löydy, eikä saa, se on sitä salattua yhteyttä, joka on vain Herran omilla, Jeesuksen nimen ja veren kautta. :thumbup: :clap: :lol:

Kristallivirta
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Toistemme tuesta/rukouksista kiittäen..

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.09.2022 13:59

Gal. 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Jaak. 5:
16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.

Mietin, että mikähän Raamatunpaikka sopisi ajatuksiini tänä armon päivänämme ja koin, että: nuo on aikalailla sitä, mitkä haluan kuin nostaa esiin. :thumbup:

Olemmekohan me uskovina liian arkoja, huonoja pyytämään toinen toisiltamme esirukousta jonkin meille tärkeän, kipeän, tms asian puolesta? Tätä olen miettinyt..

Ja kuitenkin Herra on antanut meille toinen toisiamme avuksi ja voimaksi. Osaammeko arvostaa sitä kuitenkaan, että meille on lahjoitettu uskon ystäviä, joiden puolesta saamme rukoilla ja jotka voivat rukoilla meidän puolestamme. Ei ystävät katsota ihmiseen, ei siihen miten hän elää, toimii, puhuu, kun kysymyksessä on uskonsisko tai uskonveli, vaan kannetaan toinen toistemme taakkoja, rukoillaan sairaidenkin puolesta ja ollaan niitä olkapäitä, rinnallakulkijoita, joihin uskaltaa luottaa, joille uskaltaa kertoa omia huoliaan ja pyytää rukoilemaan..

Ps. 119:
63 Minä olen kaikkien niiden ystävä, jotka sinua pelkäävät ja noudattavat sinun asetuksiasi.
64 Maa on täynnä sinun laupeuttasi, Herra; opeta minulle käskysi.
65 Sinä osoitat palvelijallesi hyvyyttä sanasi jälkeen, Herra.
66 Opeta minulle hyvä ymmärrys ja tieto, sillä sinun käskyihisi minä panen uskallukseni.
67 Ennenkuin minut nöyryytettiin, minä eksyin, mutta nyt minä noudatan sinun sanaasi.
68 Sinä olet hyvä, ja hyvin sinä teet; opeta minulle käskysi.

Tuo pitkä psalmi tuli mieleeni, jossa on monia hyviä ajatuksia, mutta otan vain tuon tähän. Se on kuitenkin rakkaat; kiitosaihe, että meillä on uskonystäviä, joihin voimme ja saamme ottaa yhteyttä, olipa asiamme sitten mikä tahansa ja pyytää myöskin esirukousta ja siunata heitäkin. :wink:

Haluan vielä lopuksi laittaa tuon Raamatunpaikan, joka kertoo meille Jeesuksesta ja millainen Hän on, ei siis menneessä muodossa: oli, Ei niin! Vaan: millainen Hän ON, Amen! :D :clap: :thumbup:

Matt. 12:
18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.
20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
21 Ja hänen nimeensä [[i]Jeesus
]pakanat panevat toivonsa."[/i]

Moni janoisena
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme