Nöyrä vaellus

Nöyrä vaellus

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.11.2020 21:23

Opeta, Herrani, mua tietäni kulkemaan,
että mä kaikessa sua voisin kirkastaa,
nöyrin hiljaisin mielin, kiittävin kielin
itseni unohtaisin toisia palvellen,
ja, Jeesus, verilähteessä, jonka sä vuodatit,
muistaisin käydä peseytymässä,
pestä huuleni, kieleni, silmäni,
voisin vaeltaa puhtain sydämin.


Tauno Lappalainen
Iisalmi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19672
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Nöyrä vaellus

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.08.2022 11:12

Kyösti Kytöjoki -- ONNELLINEN VAELTAJA

Aloitan tuolla minulle rakkaalla laululla, koska, vaikka elämä ois millasta tahansa tai kuinka vaikeaakin niin usein, niin siltikin; olemme onnellisia vaeltajia, joiden päämäärä, kotimaa on kerran taivaassa. Aatteleppas ystäväni sitä ja ihan pysähdy kiireiltäsi miettiin hetkeksi aikaakin, miten meitä on autettu ja on luvattu Sanasskain auttaa sekä johdattaa, varjella jne.. :thumbup: :D

Jes. 41:
8 Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin, minun ystäväni, siemen,
9 jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: "Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt",
10 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

11 Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät.
12 Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.

13 Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua".
14 Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.


Meitä liian harvoin taidetaan nykyään rohkaista vain luottamaan Jeesukseen sekä turvaamaan Häneen aivan kaikessa, elämään lähellä Herraamme... silloinkin, kun meidän itsemme mielestä kaikki on menetetty, eikä toivoa enää ole, tai löydy mistään. :roll:

Mutta kaikki rakkaat, niin uskon siskot kuin uskon veljetkin; Meillä on Aina läsnäolevana Auttaja ja lohduttaja, joka rohkaisee meitä jaksamaan vielä hetkisen kilvoitella uskossamme, sekä joka oikeestikin ymmärtää meitä paremmin kuin yksikään muu ihminen konsanaan ja hän on Jeesus Kristus, Herramme, lihaksi tullut Jumalan Poika, Jeesus Nasaretilanen!! Hän on ylösnoussust Vapahtajamme, joka tulee tosi pian takaisin; hakemaan meitä omiaan pois tämän synkkyyden ja yhä vain pahenevan maailman joukosta.. :thumbup:

Meille ei ole koskaan luvattukaan mitään ns helppoa elämää kristittyinä, mutta se kaikki missä nyt elämme tai kärsimme, olemme on kuitenkin vain ohimenevää ja Voitto pimeydestä on jo saatu, Golgatan keksimmäisellä ristillä, kun Jeesus paljon kärsineenä huusi; SE ON TÄYTETTY!!! Hänen [Jeesuksen] ihanassa nimessään, sekä ristinsä verensä voittovoimassa on meidänkin voittomme kaikesta siitä mikä ehkä meitä nyt vielä koettelee tai joudumme kärsimäänkin, tai masentumaan, tms..Itsekin aivan liiankin usein huomaan masennuksen koittavan viedä ilonkin elämästäni, sekä voiman jaksaa edes se päivän matka kerrallaan kulkea.

Mutta kun suosstun menemään rukoukseen ja kiittämään kaikesta siitä vaikeastakin tai murheesta, joka koittaa lannistaa, ym Herraa Jeesusta,.. niin kun siitä sitten nousen jatkamaan päivän töitä, niin se murhemieli ja synkkyys, epätoivokin ovat poissa ja taas jaksan vaeltaa onnellisen vaeltajan tavoin, luoden katseeni sekä mieleni vain yksin Jeesukseeni! Ei kuitenkaan mitään ns omassa voimassani tai oman päättämisenikään mukaan, ehei! Vaan kun Herran Henki auttaa, lohduttaa, rohkaisee mieleni ja kehottaa jaksamaan, kestämään tämä hetkisen koetus ja niin ymmärrän, että: Jumala rakastaa minuakin kurjaa, vaikka niin moni kääntääkin minulle kuin selkänsä, niin Herra ei koskaan hylkää, moiti, syytä minua, vaan Hän tuntee minut läpikotaisin ja tietää mitä tekoa olen: vain savea Savenvalajan kädessä. Halleluja!! Amen! Suloinen Jeesukseni, Kiitos kaikesta!! :thumbup: :clap: :lol:

Tämä alkoi soida ja se on kuin piste ajatuksilleni..Seppo Kohvakka - 09 Käteen tartu
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19672
Liittynyt: 20.10.2013 09:53


Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron