ILO JA LUOTTAMUS TUOMIOPÄIVÄNÄ

ILO JA LUOTTAMUS TUOMIOPÄIVÄNÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.05.2015 15:35

by David Wilkerson | January 15, 2013

”Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti’ ”(Matt. 25:32- 34).

Tuomiopäivänä Tuomarin ensimmäisenä tehtävänä on erottaa lampaansa vuohista. Hän ei voi antaa vanhurskaittensa joutua lainrikkojien joukkoon.

Raamattu tekee hyvin selväksi, että ne, jotka ovat seuranneet Kristusta ja odottavat hänen ilmestymistään, ovat tuona päivänä rohkeita ja luottavaisia:

”Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkotettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan”(1 Joh.2:28). ”Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa”(1 Joh.4:17).

Kuinka voit olla niin rohkea, täynnä iloa ja luottamusta, tuomiopäivänä? Se johtuu siitä, että tunnet Tuomarin ystävänäsi, veljenäsi, sukulunastajanasi, ylipappinasi, asianajajanasi, esirukoilijanasi, Herranasi, sydämesi rakkautena, koko elämänäsi!

Jos tunnet sydämessäsi, että et ole valmis seisomaan Jeesuksen edessä – ja sen aika tulee pian – silloin sinun pitää vastata siihen, mitä olen kirjoittanut tähän. Jo tämä sanoma riittää tuomitsemaan sinut iankaikkiseen helvettiin, jos hylkäät sen. Se on seisova tuomiopäivänä todistajana sinua vastaan.

Ovatko sinun omat etusi, työsi, omaisuutesi, jopa työsi seurakunnassa, tulleet tärkeämmäksi kuin Herran asiat? Oletko laiminlyönyt perhettäsi? Tyydyttääkö sinua se, että menet sunnuntaina kirkkoon ja sanot: ”Olen tehnyt osani Jumalalle”? Jumalan sana sinulle sanoo selvästi: Se ei riitä!

Jos olet tuominnut itsesi ja huomannut, ettet kestä tuomiolla, niin rukoile sydämessäsi näin:

”Jeesus, minä tarvitsen sinua. Minun täytyy saada anteeksiantosi ja rakkautesi. Tunnustan kaikki syntini ja uppiniskaisuuteni. Olen laiminlyönyt sinua, Herra. En ole antanut sinulle ensimmäistä sijaa tänä päivänä, mutta tästä päivästä lähtien teen sinusta elämäni, kaikkeni."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ILO JA LUOTTAMUS TUOMIOPÄIVÄNÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.02.2016 12:11

Oletko kerinnyt, tai tahtonut pysähtyä mietimään sitä päivää, kun meidät kaikki tuomitaan tekojemme mukaan? Niin tekojemme, mutta, ne, joka ovat ottaneet vastaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa ja ovat saaneet syntinsä anteeksi Hänen [Jeesuksen ]kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressään, niin he saavat iloita jopa tuomionpäivänäkin. Koska he ovat Voittajan puolella ja Jeesus Kristus on heidän Pelastajansa, sekä Puolustajansa ja näin Jumala näkee heidät täysin viattomina ja puhtaina rakkaan Poikansa Jeesuksen Krituksen sovintoveren ja nimensä tähden! Halleluja! :clap: :D

Mutta... se myöskin edellyttää sitä, että: olemme tahtoneet olla joka päivä sydämemme puhdistusvirralla, Golgatan verisen ristin juurella tunnustamassa syntimme ym vääränlaisen teon, työn, ajatuksen ym elämässämme. Sekä; Pysyä puhdistusvirran äärellä päivittäin, nöyrällä, sekä aralla tunnolla Jumalan pyhyyden edessä. Se on se tie, jonka kautta saamme vapauden ja ilon Herrassamme ja Vapahtajassamme! Et voi elää itsellesi, etkä tälle maailmalle sitä rakastaen, hamuten sen antimia etkä jatkaa väääränlaista ajattelua, tekojakaan, Ehei! Vaan se tie on polvitie, joka ainoastaan vie sinut taivaan kotiin ja saat luottaa, että: olet vapaa tuomiosta, rangaistuksesta.. :thumbup:

Matt. 6:
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.

29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?

31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.04.2016 22:43

Niin rakkaat ystävät, onko meillä tuomionpäivänä sydämissämme: ilo, vaiko murhe; pelko, vaiko luottamus Ristin työn ansioon? Minusta sitä on hyvä ainakin joskus pysähtyä miettimään. Minä ainakin myönnän sitä useinkin miettineeni. Koska haluan oll niiden joukossa, jotka pääsevät Jeesuksen veren ja Jeesuksen nimen kautta kotiin asti taivaaseen ja kestämme kun meitä koetellaan. :???:

Minulle nousi tässä illan korvalla mieleeni sellainen ajatus, että: vaikka me joudummekin uskovina monenkinlaisiin koetuksiin ja kärsimyksiin, kun tulee loukkauksia, tai hylkäämistä, ym ym.. Niin kuitenkin se kaikki on meidän parhaaksemme, ettei meitä maailman kansssa tuomittaisi. Uskotko sen? :???:

1. Kor. 11:31-32
Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi; mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

Kun tasaannun loukkauksista ja kurjasta kohtelustani, niin menihän siinä hiukka aikaa, ennen kuin pystyin taas nollaamaan tilanteen. Mutta koitan koko ajan opetella tuskan, murheen iskiessä, tai kun loukataan, käännetään selkä, hylätään, valehdellaan perättömiä, tms.. Niin pyrin mahdollisimman nopeesti menemään sen kivun kanssa Herran eteen. Miksihän se onkin usein niin vaikeaa, jja kuin sitö aina vain koittaa siirtää, vaikka; tietää ja ymmärtää että se on se ainoa ja oikea tapa päästä yli ja eroon kaikesta pahasta mielestään? Niin miksi? :eh: Onko se sittenkin sitä ylpeyttä, omavoimaisuutta, että: "Kyllä minä selviän ja minä itse hoidan tän asian omalla tavallani kuntoon?" :oops: :cry:

Sitähän se taitaa olla, ja siitä on kerta kaikkiaan päästävä eroon, joten: lihantahdon ON Kuoltava! Eikä me osata, eikä selvitä täällä, eikä osata oikein hoitaa asioita, niin et ne selviää mukamas meidän omassa voimassa, tai meidän omassa viisaudessamme, ehei! Siis, että: se Jumalan rauha sydämeemme palaa sekä varmuus siitä, että asiat on kunnossa yläkertaankin päin. Kyllä niin minä, kuin sinäkin rakas uskon ystäväni, niin ehkä yhtä vahvatahtoinen sisareni, veljeni, kuin minäkin Luulen välillä olevani; niin me kuitenkin tarvitsemme Jeesusta, Auttajaamme, sekä PH johdatusta, ja että se todella on Pyhä Henki, joka neuvoo, eikä meidän liha, tai ehkä jostain koppina saatu väärä henki, kun joku väärän voiman vallassa oleva uskova on laittanut kätensä päälleemme. Tarkoitan tällä sitä, ettei pidä olla liian ahne menemään kenen vain käsien alle siunattavaksi. :thumbdown: :roll:

Kun Isä Jumala tahtoo parantaa, auttaa, niin ei me kuule siihen välttämättä tarvita toisten käsien alle menoa. Vaan se tapahtuu, kun Herra näkee sydämiemme kaipauksen, tarpeen, kuulee rukouksemme, sekä sen, kun olemme antautuneet vain Hänelle ja Hänen käyttöönsä, kuolettaen lihamme tahdon. Älä siis seuraa ihmistä, parastakaan julistajaa, parantajaa. Vaan katso ristinpuulle ja Jeesukseen ja vain ja ainoastaan vain sinne olkoon aina katseesi suunnattuna! Ei koskaan yhteenkään ihmiseen. Koska kun katseemme on kiinnitettynä veriseen ristiin ja Jeesukseen, niin silloin emme eksy, ja saamme sen avun, minkä Jumala tahtookin meille antaa. Lopeta siis parantajien käsien alla juokseminen jo ja mene polvillesi, sikäli, mikäli ja jos mahdollista,[/i] niin avaa siellä sydämesi, ole hiljaa Hänen edessään ja odota, kuuntele, Hän puhuu sinulle kyllä, kun sen aika on. Odota Häntä! :think:

Opettele olemaan ristin juurella mahdollisimman usein päivän mittaan, niin huomaat, miten kaikki vaikeatkin asiat ja kivut, ym, niin niiden merkitys vähenee ja ilo valtaa sydämesi. Kun sydän puhdistuu, kun Jeesuksen veri saa sen puhdistaa, niin väärät voimat eivät sinne niin helposti pääsekään asettumaan. Herra parantaa kyllä vaivasi, Jos se on Hänen tahtonsa, vaikka et kävisi yhdenkään parantajapapin käsien alla. Tänä päivänä pitää kuule olla hyvin varovainen, kenen siunattavaksi menee.. :think:

Pyri lähemmäksi Jeesustasi, niin saat voiman ja rauhan, ilonkin, joka kestää ja saat turvallisin mielin kohdata aikanaan senkin päivän, kun Jeesus palaa noutamaan omiaan ja me kaikki, niin: uskovat, kuin uskomattomatkin joudumme, halusimmepa sitten, tai emme, niin joudumme tuomittaviksi, silloin kun kirjat avataan. Avataan Elämän kirja, jossa on kaikkien uskollisten Herran omien nimet ja avataan toinenkin kirja, jossa ovat kaikki ne, jotka eivät ole vastaanottaneet Jeesusta Vapahtajanaan, tai ovat lähteneet uskossaan väärään suuntaan, väärien voimien johdatettavaksi. :-|

Kummassako kirjassa sinun nimesi on? Vielä voit muuttaa kurssia, sillä vielä on mahdollisuus parannukseen, niin lihalle epämieluisaa kuin se onkin, niin kuin myöskin ylpeälle ja Minä keskeiselle ihmiselle myös. Jeesus sinua koskettakoon Hengellään, jotta heräät ajoissa, jos nyt olet epävarma, tai lähtenyt eksyttäjien kelkkaan mukaan..Käänny ja palaa ristin juurelle.. :thumbup: :wink:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.11.2023 14:19

David Wilkerson kirjoitti:Tuomiopäivänä Tuomarin ensimmäisenä tehtävänä on erottaa lampaansa vuohista. Hän ei voi antaa vanhurskaittensa joutua lainrikkojien joukkoon.

Raamattu tekee hyvin selväksi, että ne, jotka ovat seuranneet Kristusta ja odottavat hänen ilmestymistään, ovat tuona päivänä rohkeita ja luottavaisia:

”Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkotettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan”(1 Joh.2:28). ”Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa”(1 Joh.4:17).

Kuinka voit olla niin rohkea, täynnä iloa ja luottamusta, tuomiopäivänä? Se johtuu siitä, että tunnet Tuomarin ystävänäsi, veljenäsi, sukulunastajanasi, ylipappinasi, asianajajanasi, esirukoilijanasi, Herranasi, sydämesi rakkautena, koko elämänäsi!

Tuo jotenkin pysäytti ajatteleen omaa ajatteluani, elämääni ja uskon vaellustanikin.. Aika usein nykyään huomaan surevani niitä, joille ei kuin kelpaa evankeliumi sellaisena kuin se on Raamatussa kerrottuna. Sitä pidetään joko vanhanaikaisena, sopimattomana enää tähän aikaan, tai vain; kyseenalaistetaan Jumalan Sana.

Tunnetko sinä jo Jumalan Pojan Jeesuksen myöskin henkilökohtaisena ystävänäsi, Auttajanasi, sekä Pelastajanasi jne? Haluatko elää vaikeimpinakin päivinäsi: etsien Jeesukselta apua ja turvaa, lohdutusta, voimaa, ym? Otatko Raamatun käteesi ja jos et muuta jaksa, niin luet psalmeja.. :roll:

Rukoile apua elämääsi niin että pysyt loppuun asti Hänen, Herrasi omanaan, sillä Jeesushan ei ota kättään pois sinun kädestäsi, ei! Vaan sinun täytyy se ensin itse tehdä, muuttaa suuntaa, ajatteluasi Raamatun ilmoituksesta, sekä hylätä totuuden Sana ja vaihtaa se eksyneiden totuuteen, joka kyllä ruokkii lihaasi ja lupaa vaikka ja mitä hyvää elämääsi, mutta samalla viekin sinua yhä vain kauemmas Herrastasi Jeesuksesta Kristuksesta, ja Jumalan Sana ei enää olekaan auktoriteettisi, vaan harhaan joutuneiden opettajien; lihaa hivelevä oppi sekä maailmaan jälleen rakastuminen.. :roll: Älä eksy, pyydä Jeesukselta voimaa jaksaa, sekä kestää loppuun asti kilvoittelun tie! :thumbup:

Ei kaikki ole kultaa joka kimaltaa. Ei siis kaikki seurakunnat ja tai ei edes kokki heng opitkaan, tai mainostetut opettajatkaan ole uskollisia ja nöyriä Jumalan tahdon tiellä vaeltajia, vaan he ovat tehneet itselleen paremmin sopivan uskon sekä Raamatun Sanaakin he opettavat korvasyyhyyn, ilman puhetta siitä, mikä jokaista seuraa kerran kun täältä ajasta lähdetään.. kuolema, taivas tai kadotus...Tämä uskontie on loppuun asti olevaa kilvoittelua ja lihan tahdolle, maailmalle kuolemista..katsos ystäväiseni; meille Ei ole luvattukaan helppoa ja aina niin mukavaakaan tietä, vaan koetusten kautta tie vie lopulta voittoon ja taivaan kotiin. :think:

Jaksatko kulkea sitä kaitaa tietä Jeesuksen kanssa loppuun asti? Jaksathan vielä hetkisen ja huuda avuksesi Herraa, niin :???: Hän tulee vahvistamaan ja auttamaan sinua kyllä, koska Hän Rakastaa Sinua ja haluaa auttaa sinua pysymään omanaan loppuun asti!! :thumbup:

Mihin joutuu silloin sielusi, jos miellyt mukaviin puheisiin ja fiilistelyyn, siihen mikä on vallannut liian monet siionit. Ja mikä on määränpääsi; taivas, vaiko kadotus? On vain yksi tie joka taivaaseen vie, eikä kaikki kerran uskoon tulleet pysy valitettavasti uskossa loppuun asti, vaan he mieltyvät mukaviin asioihin ja palaavat takaisin egyptiinsä ja palaavat sille tielle, joka ei vie taivaan kotiin, vaan on tultu vain uskonnollisiksi, käännynäisiksi ja onkin eksytty totuuden tieltä, vaihdettu kaita tie, laveaan kaiken sallivaan elämään.. :cry: .

Mutta, niin kauan kuin on elämää on myöskin mahdollisuus palata takaisin ristin juurelle, koska vielä Herra armossaan ottaa tuhlaajapojan/tytön takaisin ja vie lopulta taivaallisiin hääjuhliinsa, Karitsan häihin! :thumbup: Mennään sinne yhdessä kanssasi, siellä on vain pelkkää iloa ja rauhaa; ikuisesti!! Pysy siis Jeesuksen omana!!

Tai, jos et vielä ole Herran omana, niin Kiiruhda ja pyydä syntejäsi anteeksi Jeesukselta ja lähde seuraamaan Häntä [Jeesusta] Hän kyllä antaa sinulle kaikki syntisi anteeksi, kunhan niitä Häneltä anteeksi pyydät koko pienestä sydämestäsi. Eikä sinun ensin tarvitse koittaa kuin parannella itseäsi, vaan kelpaat Hänelle juuri sellaisena kuin mitä juuri nyt olet. :D :thumbup: Silloin olet ylionnellinen, kun on Herran Jumalan tuomionpäivä, etkä joudu tuomittavaksi, vaan pääset elämään kanssa pyhien elämääsi ikuisesti taivaassa. Amen! :clap: :smile:]

1. Piet. 4:
12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme