KIITOS HERRA SULLE

KIITOS HERRA SULLE

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.05.2021 22:07

Tarja Vianto

Kiitos Herra Sulle,
Kun Sä annoit mulle
uuden päivän valoisan,
tähtitaivaan kirkkahan.
Auringon säteet kultaa pilvet
tuhansin värein vaihtaen.
Katselen maan multaa,
sielläkin, sielläkin värejä tuhlaat.

Kiitos Herra Sulle,
kun Sä annoit mulle
syysruskan, taivaanrannan,
kultapilvet, merensannan.
Annoit sydämeeni uuden laulun,
uuteen päivään
toivon sarastavan nään.
Katson iltahämärää,
veden rajalla kuu kimmeltää.

Kiitos Herra Sulle,
kun Sä annoit mulle
levon päivän jälkeen,
kohta nään jo välkkeen,
pian aamun sarastuksen,
ikuiseen lepoon jään.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: KIITOS HERRA SULLE

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.09.2021 18:39

:thumbup: :D Kiitos sulle Herrani, kun sain viipyä Sanasi puhuteltavana sekä uskovien yhteydessä! Sain kuunnella puhettasi sydämelleni ja vahvistua, rohkaistua siitä, sekä sain varmuuden, että Sinä ohjaat elämääni näytti tai tuntui minusta itsestäni sitten miltä tahansa. Halleluja! Amen! :thumbup: :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.09.2021 14:29

:thumbup: :clap: Kiitti Jeesus kun saan olla seurassasi sekä omanasi, verelläsi peseytyä joka ikinen elämäni päivä! :D

Laitan tähän psalmin, joka oikein hyvin kuvaa sitä elämää, jota olen elänyt viime aikoina. Tosin, en ole epäillyt kuitenkaan koskaan; etteikö Jumala kuulisi minua, tai tahtoisi auttaa minua. Olen kuin alkanut käsittää, että; minua vain koetellaan ja katsotaan miten selviän koetuksen ajasta ja turvaanko vaikeinakin hetkinäni yksin Herraan ja haen Yksin Vain Häneltä apua elämääni, sekä ikävääni, tuskaani ym..?! :???:

Ps. 77:
1 Minä korotan ääneni Jumalan puoleen ja huudan; minä korotan ääneni Jumalan puoleen, että hän minua kuulisi.
2 Ahdistukseni aikana minä etsin Herraa; minun käteni on yöllä ojennettuna eikä väsy; minun sieluni ei lohdutuksesta huoli.
3 Minä muistan Jumalaa ja huokaan; minä tutkistelen, ja minun henkeni nääntyy. Sela.
4 Sinä pidät minun silmäni valveilla; minä olen niin levoton, etten voi puhua.
5 Minä ajattelen muinaisia päiviä, ammoin menneitä vuosia.
6 Minä muistan yöllä kanteleeni, minä mietiskelen sydämessäni, ja minun henkeni tutkii:
7 Hylkääkö Herra ikiajoiksi eikä enää osoita mielisuosiota?

Ja nyt kun sain avun ja hiukka jo helpotti, lohduttikin apunsa, ojennettu käsivartensa elämäni yllä, niin siihen tahdonkin laittaa tämän Raamatunpaikan kiitokseksi ja ylistykseksi Jumalallemme! :thumbup: :wink:

Ps. 145:
1 Daavidin ylistysvirsi. Minä kunnioitan sinua, Jumalani, sinä kuningas, ja kiitän sinun nimeäsi aina ja iankaikkisesti.
2 Joka päivä minä kiitän sinua ja ylistän sinun nimeäsi aina ja iankaikkisesti.
3 Suuri on Herra ja sangen ylistettävä, ja hänen suuruutensa on tutkimaton.

4 Sukupolvi ylistää sukupolvelle sinun tekojasi, ja he julistavat sinun voimallisia töitäsi.
5 Sinun valtasuuruutesi kirkkautta ja kunniaa ja sinun ihmeellisiä tekojasi minä tahdon tutkistella.
6 Sinun peljättävien töittesi voimasta puhutaan, sinun suurista teoistasi minä kerron.
7 Julistettakoon sinun suuren hyvyytesi muistoa ja sinun vanhurskaudestasi riemuittakoon.

8 Herra on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa.
9 Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa.
10 Kaikki sinun tekosi ylistävät sinua, Herra, ja sinun hurskaasi kiittävät sinua.

11 He puhuvat sinun valtakuntasi kunniasta ja kertovat sinun voimastasi.
12 Niin he ilmoittavat ihmislapsille hänen voimalliset työnsä ja hänen valtakuntansa kirkkauden ja kunnian.
13 Sinun valtakuntasi on iankaikkinen valtakunta, ja sinun herrautesi pysyy polvesta polveen.

14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.
15 Kaikkien silmät vartioitsevat sinua, ja sinä annat heille heidän ruokansa ajallaan.
16 Sinä avaat kätesi ja ravitset suosiollasi kaikki, jotka elävät.

17 Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.

20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.
21 Minun suuni lausukoon Herran ylistystä, ja kaikki liha kiittäköön hänen pyhää nimeänsä, aina ja iankaikkisesti.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.12.2021 13:19

Vaikka järjellä ajatellen mulla ei pitäisi olla mitään kiitettävää, kun poika sairastui vakavasti ja en itsekään ole häävissä kunnossa ja pojan sairastumisen vuoksi kaikki piha ym työt jäikin nyt yksin minulle, joita poika teki aikaisemmin. Ja on monta muutakin asiaa, vanhimmat lapseni ym ym jotka eivät tuo iloa, eikä pitäisi edes olla kiitettävää, vaan paremminkin nuristavaa, mutta olen Päättänyt seurata Herraa, tuli mitä tulikin ja kiittää joka tapauksessa Raamatunkin kehotuksen/Sanan mukaan. :thumbup:

Ps. 103:
1 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
5 joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.

Tänä uutena armon päivänämme kiitän Jumalaa siitä kun sain tulla uskoon 32v sitten. Se on olut vaihtelevaa elämää ja monenlaista on siihen matkan varrelle tullut murehduttamaankin mieltäni ja on tullut sairauksiakin ym.. Mutta kaiken kaikkiaan kiitän siitä, kun saan olla lapsi Jumalan ja saan kokea sitä taivaallista yli ymmärryksenikin käyvää Rauhaa, riippumatta olosuhteista, mistään mitä tämä elämä, tai toiset ihmiset tuovatkin tullessaan. Myrskyjenkin keskellä olen saanut ja saan olla turvassa Isän isolla kämmenellä ja surun tullessa saan painautua Jeesukseni rintaa vasten ja itkeä siinä ristinsä juurella pois kaiken mikä ahdistaa ja painaa, tekee hitaaksi kulkemiseni, ym..

Enkö siis kiittäisi, kun minusta pidetään niin hyvää huolta ja saan samalla myöskin kuin yhä syvemmin ja paremmin vain oppia pikku hiljaa tuntemaan Vapahtajaani ja olla aina välillä käytössäänkin, turvautua Golgatan veriseen ristiin ja Herramme työhön, odottaa sitä hetkeä kun Jeesus tulee noutamaan omiaan taivaan kotiin; Hääjuhlansa! Halleluja! Amen! :thumbup: :clap: :D

Kiitä sinäkin rakas kanssamatkaajani Herraa Jeesustasi, joka voi muuttaa olosuhteesi ja aivan kaiken silmänräpäyksessä! Jos Hän vain niin tahtoo! Jeesus Kristus rakastaa sinuakin ja tahtoisi pelastaa läheisesi, omaisesi, koko maailman ihmiset, jos he vain tahtoisivat tulla luokseen ja pyytää auttamaan ja muuttamaan, pelastamaan, jne.. Hän voi Kaiken!!

Siunaten! :smile:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme