Jerusalem-viikonloppu IK-opistolla – "Olen saanut rohkeutta

Jerusalem-viikonloppu IK-opistolla – "Olen saanut rohkeutta

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.06.2023 18:46

Jerusalem-viikonloppu IK-opistolla – "Olen saanut rohkeutta korjata monia virheellisiä väittämiä Israelista"
1.6.2023 RV
Kuva
Kevät on IK-opistollakin jo pitkällä. Kurssille kokoonnuttiin oppimaan lisää Israelista. Opettaja Harri Kröger keskellä harmaassa takissa. (Tiina Arvola)

Anssi Tiittanen | 1.6.2023
Toukokuun viimeisenä viikonloppuna IK-opistolle tutkittiin Raamatun näkymiä koskien sekä sen kertomuksia että eskatologisia näkymiä koskien Jerusalemia ja eri Messias-lupauksia.

Opettaja kurssilla toimi Harri Kröger, joka on osaltaan vuosia vastannut IK-opiston Davar-kursseista.

Krögerin kirjoittama Jerusalem, tulevaisuuden ja toivon kaupunki -kirja (Aikamedia 2023) toimi kurssimateriaalina, joka jaettiin osallistujille.
Viiden luennon aikana taustoitettiin Jumalan suunnitelmaa Israelille, tutkimalla kronologisesti Raamatun kirjoituksia Aabrahamista Daavidiin.
Daavidin henkilökuva ja henkilöhistoria tuli tutuksi, hänen lapsuudestaan aina kuninkaana olemiseen saakka.
– Keskeinen osa opetuksessa oli Daavidin elämä Messiaan esikuvana, Harri Kröger kertoo.

Sunnuntaina käsiteltiin Jerusalemia Jeesuksen aikana, ja lopussa Jerusalemin roolia koko maailman keskuksena, erityisesti Milleniumin eli tuhatvuotisen valtakunnan aikana.
– Eskatologian kautta katselimme myös Ilmestyskirjan kautta uuden Jerusalemin näkymiä.

– Oli ilo osallistua mielenkiintoiselle kurssille, jolla saimme kattavan läpileikkauksen Jerusalemin historiaan ja jopa tulevaisuuteen, sipoolainen Marjaana Yli-Krekola kiitteli.

– Parasta oli aiheen läpikäynti Raamatun ja rukouksen hengessä. Harri Kröger kertoi asioista elävästi, syvällä kokemuksella ja asiantuntemuksella.

Petri Kulmala Eurasta kertoi vuosia sitten osallistuneensa Davar-kurssille, johon kuului myös Israelin matka.

– IK-opiston Israel-opetus on antanut minulle paljon historiallista tietoa ja raamatullista opetusta Jumalan omaisuuskansasta.

– Harri on myös jakanut kurssilaisille omia kokemuksiaan työstään. Olen näiden kurssien kautta saanut rohkeutta korjata monia virheellisiä väittämiä Israelista ja osannut perustella asiaa historian ja Raamatun valossa.

– Toivon opiston Israel-kurssien jatkuvan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Siunataan Israelia