”Sinä tuomittu ja kadotettu, Jeesus on lunastanut sinut”

”Sinä tuomittu ja kadotettu, Jeesus on lunastanut sinut”

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.10.2013 10:03

”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa” (Hepr. 8:1 KR 38).

Ainoa välittäjämme ja ylipappimme, Jeesus Kristus, on kärsimisellään ja verisellä uhrikuolemallaan aikaansaanut meille lunastuksen, armon ja syntien anteeksi antamisen.

Sellaisia, jotka pelastavat meidät ajallisesta hädästä on kyllin, mutta on vain yksi, joka pelastaa meidät siitä hädästä, jonka synti on tuonut ja tuo mukanaan. Hän on Jeesus Kristus. Vain ja yksin hän on saanut aikaan iankaikkisuuteen riittävän lunastuksen.

Kunpa voisimme oikein ymmärtää tämän kallisarvoisen totuuden! Iankaikkisuuteen kestävä lunastus on olemassa. Se ei ole rajallinen lunastus, joka vaikuttaisi jonkin aikaa, vaan se on lunastus, joka kestää iankaikkisesta iankaikkiseen.

Mistä Jeesus on meidät lunastanut?

Hän on lunastanut meidät vankeudesta, josta emme voisi vapautua vaikka saisimme kaiken maallisen avun siihen. Meidät on vapautettu synnin, pimeyden, lain ja kuoleman vankeudesta ja kirouksesta.

Eikö totta, sinä tiedät, mitä nämä kahleet merkitsevät! Ehkä olet koettanut murtaa niitä, mutta mitä enemmän sinä yritit murtautua kahleistasi, sitä synkemmäksi vankeutesi kävi.

Kuule! Myös sinulle, ja juuri sinulle, kuuluu tämä sana: Kristus on saanut aikaan iankaikkisesti kestävän lunastuksen. Sinä tuomittu ja kadotettu ihminen. Jeesus on lunastanut sinut synnin, kuoleman ja sielunvihollisen vallasta. Tämä totuus on horjumaton kuin kallio vaikka maailma vähättelee sitä ja pilkkaa sitä.

Kristus on saanut aikaan iankaikkisuuteen kestävän lunastuksen. Tahrattomana, syyttömänä ja pyhänä ylipappina hän on uhrannut itsensä maailman ja sinun syntiesi tähden. Yhdellä ainoalla uhrilla hän on tehnyt täydellisiksi ne, jotka uskovat.

E.G.J. Roschier
Nivalan kirkkoherra 1890-luvulla.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ”Sinä tuomittu ja kadotettu, Jeesus on lunastanut sinut”

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.01.2015 12:44

:clap: Mikä mahtava ilouutinen; Jeesus Kristus tahtoo pelastaa synnin ja kuoleman lain alta todelliseen vapauteen jokaisen joka vain tahtoo sydämestään uskoa Häneen, Vapahtajanaan ja Peklastajanaan, jne.. Vau!

Mutta miksi on niin vaikeaa uskoa Jeesukseen, miksi on niin vastenmielistä lähteä Jeesuksen seuraajaksi ja antaa hänen auttaa, sekä johdattaa elämän kaikilla alueilla? Onko se ihmispelkoa, ettei joutuisi pilkattavaksi uskonsa tähden? Vai eikö ole halua luopua maailman ja sen rikkauksien haalimisesta ja rakastamisesta? Vai onko vain niin ettei edes usko Jumalan olevan totta ja silloin ei voi uskoa Hänen Poikaansakaan? :eh:

1. Joh. 5:

5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

7 Sillä kolme on, jotka todistavat:

8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.

10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.

15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.

Halusin laittaa tuon Raamatun kohdan meille tähän, koska siinä on; koko Totuus! :thumbup:

rita4 kirjoitti:Ainoa välittäjämme ja ylipappimme, Jeesus Kristus, on kärsimisellään ja verisellä uhrikuolemallaan aikaansaanut meille lunastuksen, armon ja syntien anteeksi antamisen.

Sellaisia, jotka pelastavat meidät ajallisesta hädästä on kyllin, mutta on vain yksi, joka pelastaa meidät siitä hädästä, jonka synti on tuonut ja tuo mukanaan. Hän on Jeesus Kristus. Vain ja yksin hän on saanut aikaan iankaikkisuuteen riittävän lunastuksen.

Kunpa voisimme oikein ymmärtää tämän kallisarvoisen totuuden! Iankaikkisuuteen kestävä lunastus on olemassa. Se ei ole rajallinen lunastus, joka vaikuttaisi jonkin aikaa, vaan se on lunastus, joka kestää iankaikkisesta iankaikkiseen.

Pidämmekö halpana tuon niin äärettömän kalliin teon, jonka Jeesus suostui vapaaehtoisesti suorittamaan Golgatalla kerran, jotta jokainen joka vain uskoo Häneen (Jeesukseen) Jumalan Poikana ja tahtoo päästä myöskin kerran taivaan kotiin, Karitsan hääjuhlaan, niin.. Sinne tie on aukaistu ristillä, Golgatan keskimmäisellä ristillä, jossa Jeesus, Jumalan ainoa syntyinen Poika antoi elämänsä/henkensä KOKO maailman syntivelan suoritamiseksi.

Mutta pelkkä risti ei vielä tuo vapautusta synnistä, eikä päästä kirkkauteen, vaan täytyy myöskin ottaa omakohtaisesti vastaan Jumalan tarjoama pelastus: Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, sekä katua sydämestään syntejään ja hävetä niitä, tahtoen puhdistua, muuttua, kuolla itsensä rakastamiselle ja alkaa rakastaa ensin Jeesusta niin sen myötä oppii rakastamaan itseäänkin ja lähimmäisiään oikealla tavalla!

Laulamme; risti vain, risti vain.. Tai Jeesuksen veri vain voi puhdistaa, mutta pelkkä laulaminen ei vielä riitä, vaan täytyy myöskin sydämessään ymmärtää ja uskoa sen sanojen todellisuus ja mitä se tarkoittaa meidän itse kunkin kohdalla. Onko Jeesus tärkein, rakkain, ykkösenä sydämissämme, vaiko eikö ole? :think:

Kun me sitten lähdemme tai jo lähdimme aikoinaan seuraamaan Jeesusta ja tahdoimme totella Jumalan Sanaa, niin sen kautta meitä hiotaan ja kasvatetaan taivasta varten. Ja vaikka se ei aina olekaan niin mukavalta tuntuvaa, niin se on meidän kaikien parhaaksi lopulta, koska syntiä ei taivaaseen pääse. Meidän on kuoltava itsellemme ja maailmalle voidaksemme olla Herran käytössä ja tehdä hänen tekojaan, sekä olla rinnallakulkijoina heikoimmille ja uupuville, sairaille, jne..Kysymys onkin; Tahdommeko seurata Herraamme Jeesusta Kristusta ja suostua nöyrtymään Isän Jumalan tahtoon?! Mitä vastaat Hänelle, tänään? :think:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskalla ottaa asioista selvää, koetella ne; Raamatun Sanalla, rukouksella!