Voimaa, tulta ja hengen virtaa

Voimaa, tulta ja hengen virtaa

ViestiKirjoittaja Jeesuksen oma » 27.11.2014 15:44

Nykyisin uskovien keskuudessa puhutaan pyhän hengen voimallisesta virrasta, voimallisesta voitelusta, voimallisesta tulesta ja mitä niitä nyt onkaan. Pitää saada käyttöön kaikki ne ihmeet ja voimat mitä Jeesuksellakin oli tai ainakin ne mitä apostoleilla oli käytössään. Ne pitää puristaa esiin hinnalla millä hyvänsä, vaikkapa voimallisella voitelulla, jonka voi myös siirtää ihmisestä toiseen, osoittamalla sormella ja huutamalla "tulta" tai heittäytymällä voimalliseen hengen virtaan, jolloin nuo voimat (mukamas) aktivoituvat, jotka Jeesuksella ja apostoleillakin oli. Mutta mitä nämä kaikki ovat? Mihin ihmeen hengen virtaan pitäisi mennä? En minä ainakaan ymmärrä.?! :roll: :shifty: :???:

Silloin, kun itse tulin uskoon ja Jumalan armahtavaisesta tahdosta sain uudestisyntyä ylhäältä niin kyllä minä mielestäni siinä hetkessä sain Pyhän Hengen sydämeeni asumaan, eikä minun tarvitse Häntä enää kutsua sinne uudestaan ja uudestaan, niinkuin nykyisin on tapana tai saatika sitten astua johonkin näkymättömään hengen virtaan. Pyhä Henki on sydämessäni, ei missään virrassa. Toki Pyhällä Hengellä on mahdollisuus täyttyä aina uudestaan ja uudestaan mutta se tapahtuu sydämessäni, minussa itsessäni, minun Pyhän Hengen temppelissäni. Minun ei tarvitse astua jonkinliaiseen hengen virtaan saadakseni hengen voimaa lisää. Jopa tässä kirjoittaessanikin voin täyttyä yht'äkkiä Pyhällä Hengellä. Se on jotain yksinkertaista mutta silti niin suurta, kaunista ja Pyhää.

Uskovina meidän tulisi vain pysähtyä Jeesuksen Ristin juureen ja jäädä turvallisesti siihen Herran eteen juuri sellaisena kuin olemme, heikkoina, tyhjiänä ja rikkinäisinä. Yrittämättä hakea elämään jonkinlaista voimaa, jonka oletetaan olevan Pyhästä Hengestä.
Todellisuudessahan Pyhä Henki ei ole mikään voima, joka on pumpattavissa itseemme ylistyksellä, palvonnalla, tulella, eikä millään muillakaan kepuli konsteilla, aivan niin kuin kehonrakentajat pumppaavat voimaa lihaksiinsa kuntosaleilla. Pyhä Henki on persoona, joka korottaa yksin ja ainoastaan Jeesusta Kristusta. Ei Hän esiinny meidän elämässämme minkäänlaisena voimana, joka tekee meistä super hyper ihmisiä. Tuo voima, josta puhutaan on väärän ja eksyttävän hengen voimaa. Myös näissä ilmiöissä esiintyvät tuli ja voitelu ovat tuosta samasta eksyttävästä hengestä.

Olen miettinyt, että mikä saa uskovat menemään sankoin joukoin mukaan eksyttävien ja väärien oppien vietäviksi. Miksi ei vaan riitä yksin Jeesus Kristus ja Hänen Golgatalla suorittamansa ristin työ meidän pelastukseksemme. Miksi uskovat eivät ymmärrä, että kaikki muu vieras mitä Ristin ympärillä hyörii ja pyörii on aivan turhaa, väärää ja eksyttävääkin. On vain hirvittävä halu kurkkia sinne Ristin taakse ja päästä pidemmälle kuin on edes mahdollista päästä.

Mietin, että onko meidän uskovien liian vaikeaa ymmärtää, sitä että Jeesuksen palvonta on niin yksinkertaista, että Hänelle riittää, kun vain viipyisimme Hänen ristinsä juurella sellaisena, kuin olemme. Nöyrtyisimme Hänen edessään kiittämään ja ylistämään siitä miten Hän on armossaan lunastanut meidät Golgatan keskimmäisellä ristillä, maahan vuotaneella ja kalliilla sovinto Verellään, sekä suostua nöyrin sydämin ja mielin noudattamaan Hänen tahtoaan ja pitämään Hänen käskynsä. Meidän ei tarvitse yrittää olla jotakin suurta ja mahtavaa, pumppaamalla itse isestämme voimaa, luullen se tulevan Herralta. Onko se niin yksinkertainen asia, että se on niin vaikea ymmärtää, ettei Jeesus odota, eikä varmasti tahdo, että meidän palvontamme on, kuin leipää ja sirkus huveja.

Täytynee kuitenkin tunnustaa, että meinasi se meikä likkakin uskoon tuloni alku vaiheessa haksahtaa jesus power uskontoon, niinkuin sitä tuossa seurakunassa sanottiin, johon silloin eksyin. Pyhä Henki ja Jeesus olivat vain jonkinlaisia voimia, joita kutsuttiin paikalle hurjalla ylistyksellä ja palvonnalla. Sitten, kun niin sanotut fiilikset oltiin nostettu kattoon, itse teatteri saattoi alkaa, hengestä juopumiset, kaatumiset, hysteerinen nauru ym. ihmeitä ja merkkejä pois jättämättä. Tosin niitä ihmeitä ja merkkejä en minä ainakaan ehtinyt nähdä, vaikka niistä niin kovasti puhuttiinkin, kultapölystä, timanteista, ihme parantumisista. Oli siinä meikä likalla ihmettelemistä kerrakseen, kun olin ihan toisellaiseen Jeesukseen tutustunut ja uskonut. Enkä ollut koskaan kuullut Pyhän Hengen juovuttavasta voimasta. Minulle Pyhä Henki oli ja on Pyhä, eikä voima, joka sai ihmisen tekemään mitä ihmeellisempiä asioita. Mutta onneksi Jumala oli niin armollinen, että palautti minut ruotuun, siihen vanhaan tuttuun raittiiseen ja rehtiin uskoon, jonka olin imenyt jo äidinmaidossa. Enpä olisi kauan jaksanutkaan itse itsestäni tuota jeesus poweria pumpata. Oli tuosta kokemuksesta se hyöty, että nykyisin voin varoittaa muita uskovia kertomalla kuinka tyhjää ja rikkovaakin tuollainen uskon elämä on. Siitä on Jeesus Kristus ja Pyhä Henki kaukana.
Jeesus on Herrani. Hän kulkee aina kanssani.
Jeesuksen oma

Re: Voimaa, tulta ja hengen virtaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2014 12:29

Jeesuksen oma kirjoitti:Nykyisin uskovien keskuudessa puhutaan pyhän hengen voimallisesta virrasta, voimallisesta voitelusta, voimallisesta tulesta ja mitä niitä nyt onkaan. Pitää saada käyttöön kaikki ne ihmeet ja voimat mitä Jeesuksellakin oli tai ainakin ne mitä apostoleilla oli käytössään. Ne pitää puristaa esiin hinnalla millä hyvänsä, vaikkapa voimallisella voitelulla, jonka voi myös siirtää ihmisestä toiseen, osoittamalla sormella ja huutamalla "tulta" tai heittäytymällä voimalliseen hengen virtaan, jolloin nuo voimat (mukamas) aktivoituvat, jotka Jeesuksella ja apostoleillakin oli. Mutta mitä nämä kaikki ovat? Mihin ihmeen hengen virtaan pitäisi mennä? En minä ainakaan ymmärrä.?!

Olipa siskolla niin samoja ajatuksia, kuin mitä itsekin usein juuri ihan suren ja mietin, että: Miksi ihmeessä pitää juosta kaikenmaailman julistajien perässä kieli pitkällä, kuin se, tai tuo vain osaisi antaa oikean Voitelun!? Ei ajatella, että: Miksi hän huutaa, vaikkapa nyt: Tulta, osoittaa sormellaan ja porukkaa kaatuu, kuin ammuttuna? :-o

Sekö on Raamatullista ja Jumalan tekoja? Empä usko, en alkuunkaan usko sen olevan; Jumalasta, vaan pimeydestä. Älkäämme unohtako, että: Pimeys haluaa matkia valkeutta ja toimii/puhuu, kuin valkeuden julistajatkin, mutta se Voima joka heissä vaikuttaa, niin... Se EI ole valkeuden voimaa... vaan pimeyden ruhtinaan voimaa, joka eksyttää, juuri sillä kun se nostaa tunteita, halutaan kokemuksia ja riittää, kun pikkasen heiluttaa Raamattua ja sanoo pari kertaa nimen Jeesus, niin, johan porukat uskoo sen olevan Jumalan asialla ja Jeesuksen kaveri ja ei kun mukaan huumaantumaan: huumormiehestä, tai kivasta naisesta! :sad: :???:

Mutta, mutta.. Jos me noin vain haluamme ruokkia lihaamme ja menemme mukaan kaikkeen, haluamme voimaa ja voitelua, ihmeitäkin, niin mites me siinä rynnäkössä, jossa mielemme hamuaa kaikkea jännää ja kivaa, erikoista, kuin tarvetta olla jossain pilvessä, niin.. mites me silloin voimme tyynnyttää mielemme ristin juurella ja olla vain hiljaa ja odottaa Herraa, odottaa, kun hän haluaa puhua omilleen Sanaansa ja mikä on Hänen tahtonsa, jne.. ?

Ei se kuule ystäväni onnistu. Sinä, joko haluat elää täysillä Herrallesi, tai sitten sinä haluat elää täysillä itsellesi ja haluillesi, toiveillesi ja mennä mukaan vaikka mihin ja vaikka keiden käsien alle siunattavaksi, tai ammuttavaksi "voiman tulella" ja pyssyllä, jotta ootkin kohta maassa kuin raato.. :-| Niin juuri, kuollut hengellisesti ja elät vain enään itsellesi ja haluillesi, olla voimassa ja voiteluissa, vaikka se voima olisikin väärä voima ja väärä voitelu, itseltään saatanalta saatu, valheen hengessä ja valheen omaksuneelta julistajalta saatu. :sad: :shifty:

2. Tess. 2:
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,

2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?

6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Tästä Raamatun paikasta huomaat, miten Jumala sallii omilleen koetuksen ja hän katsoo; Kuka pysyy ristin juurella ja Sanassaan, Totuudessa? Ja ketkä eivät tahdo totella, eivät tahdo kuolla itselleen, vaan haluavat koko ajan uutta, erikoista, ihmeellistä, huumaa, ihmeitä, merkkejä, ym.. ja ruokkivat vain lihaansa, Ei henkeään! :eh:

Mutta Jos sellainen herää väärästä; valheen unestaan ja tajuaa: menin harhaan, eksyin, miellyin valheen puhujaan, niin Herra on voimallinen palauttamaan sellaisen uskovan takaisin sinne missä hänen on hyvä ja turvallista olla, sekä vaeltaa uskossaan, pysyä totuudessa, pienenä, heikkoja, vajaanakin, mutta kuitenkin niin ihanasti; lähellä Herraansa Jeesusta Kristusta; ristin juurella viipyen ja parannusta päivittäin tehden..Hän tahtoo palauttaa kaikki eksyneet takaisin laumaansa ja saadakseen johdattaa heidät sellaisille laitumille, joissa syömällä saa: ravintoa ja virkistystä, voimaa taivaasta. Mutta joka ei tapa heitä, huumaa kuin huume, vaan aistit pysyvät tarkkoina ja on koko ajan hereillä uskossaan ja valvoo sydämensä tilaa..

Jään rukoilemaan kaikkien eksyneidenkin puolesta; Herra palauta heidät takaisin laumaasi ja ryöstä heidät tuon väärän paimenen laumasta! Tätä pyydän Isä, Jeesuksen nimessä ja ristinsä veren voitto voimassa: Amen!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Voimaa, tulta ja hengen virtaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.07.2025 11:17

Jeesuksen oma kirjoitti:Silloin, kun itse tulin uskoon ja Jumalan armahtavaisesta tahdosta sain uudestisyntyä ylhäältä niin kyllä minä mielestäni siinä hetkessä sain Pyhän Hengen sydämeeni asumaan, eikä minun tarvitse Häntä enää kutsua sinne uudestaan ja uudestaan, niinkuin nykyisin on tapana tai saatika sitten astua johonkin näkymättömään hengen virtaan. Pyhä Henki on sydämessäni, ei missään virrassa. Toki Pyhällä Hengellä on mahdollisuus täyttyä aina uudestaan ja uudestaan mutta se tapahtuu sydämessäni, minussa itsessäni, minun Pyhän Hengen temppelissäni. Minun ei tarvitse astua jonkinlaiseen hengen virtaan saadakseni hengen voimaa lisää. Jopa tässä kirjoittaessanikin voin täyttyä yht'äkkiä Pyhällä Hengellä. Se on jotain yksinkertaista mutta silti niin suurta, kaunista ja Pyhää.

Uskovina meidän tulisi vain pysähtyä Jeesuksen Ristin juureen ja jäädä turvallisesti siihen Herran eteen juuri sellaisena kuin olemme, heikkoina, tyhjiänä ja rikkinäisinä. Yrittämättä hakea elämään jonkinlaista voimaa, jonka oletetaan olevan Pyhästä Hengestä.

Todellisuudessahan Pyhä Henki ei ole mikään voima, joka on pumpattavissa itseemme ylistyksellä, palvonnalla, tulella, eikä millään muillakaan kepuli konsteilla, aivan niin kuin kehonrakentajat pumppaavat voimaa lihaksiinsa kuntosaleilla. Pyhä Henki on persoona, joka korottaa yksin ja ainoastaan Jeesusta Kristusta. Ei Hän esiinny meidän elämässämme minkäänlaisena voimana, joka tekee meistä super hyper ihmisiä. Tuo voima, josta puhutaan on väärän ja eksyttävän hengen voimaa. Myös näissä ilmiöissä esiintyvät tuli ja voitelu ovat tuosta samasta eksyttävästä hengestä.

Otin siskon kirjoituksesta lainauksen, koska ajattelen hänen kanssaan aivan samoin ja sanonkin, että; Amen, näin se totisesti on! :thumbup:

Kuuntelin tässä eräs päivä seinäjoen helluntaista arto booa, kun hän siellä julisti, että; "Jumala antaa uuden voiman ja uuden voitelun!?" Niinkö? Miksi Hän antaisi meille omilleen uuden voiman ja uuden voitelun?, kun Hän on sen jo meille uudestisyntymässämme, sekä lähtiessämme seuraamaan Jeesusta, on jo antanut?

Joh. 1:
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Ja tässä seuraavassa Jeesus lupaa opetuslapsilleen sen voiman, jota he tarvitsevat työssään, sekä elämässään, sitten kun Pyhä Henki vuodatetaan heidän ylleen. Ei Jeesus sano, että teidän täytyy jatkuvasti anoa ja huutaa, hyppiä, toistaa; "Tule Pyhä Henki", saadaksenne täyttyä yhä uudelleen ja uudelleen Hengen voimalla; Ei vaan, kun Pyhä Henki laskeutui heidän sydämiinsä asumaan, niin heillä oli Aina Hengen voima käytettävissään, kunhan he vain tahtoivat pysyä lähellä Herraa Jeesusta ja ristiä, olla veren puhdistettavina, jne.. :think:

Apostolien teot 1:
1.....kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Voisin ajatella näin, että Jumalan Kolmas persoona, Pyhä Henki ei ole kauhean iloissaan niistä uskovista, joiden pitää jatkuvasti melskata ja hyppiä, heiluttaa lippujansa, tanssia, ym, jotta he voisivat kokea saaneensa uudestaan taas Hengen sateen, voiman, voitelun. Eikö porukat lue Raamattua? Ja opettaako se, siis Jumalan Sana, että sun pitää koko ajan ollla vaatimassa tavalla tai toisella Pyhää Henkeä hurmaan ja huumaan sinut, niin että olet kuin jossain extaasissa? :???:

Eikö olisi paljon parempi alkaa ajatella, että; Pyhä Henki, niin kuin Jumalakin olisivat onnellisia, kun Herran omat tahtoisivatkin hiljentyä rukoukseen, menemään itseensä ja tajuaan oman raadollisuutensa, ehkä ylpeytensäkin ja tekemään siitä parannusta, nöyrtymään ristin juurelle ja tunnustaen:

"Olen tehnyt syntiä sinua Jumala vastaan ja tahdon nyt uudistua, sekä muuttua, elää vain sinulle Kristus Jeesus, ja elää lähelläsi, niin ettei minun enää tarvitse lähteä etsimään tunnetiloja, erilaista uskonelämää, tai sen opetusta vääristä paikoista, väärään menneiden julistajien kokouksista.

Anna minulle se voima ja ymmärrys, niin että koko sydämisesti, sekä, se, että: aidosti tahdon saada muutoksen elämääni, sekä palata sinne verisen ristin juurelle takaisin, josta lähdin pois, etsimään lihalleni mieluista hengellistä elämää, sekä mieluisia julistajia, erilaisia seurakuntiakin, joissa sei olla niin tarkkoja kaikesta, ym... Myönnän rehellisesti sinulle Herrani; että menin harhaan ja uskonelämäni muuttui vain uskonnoillisuudeksi, sekä lihani ruokkimiseksi! Anna minullle kaikki se anteeksi ja puhdista minut Jeesus verelläsi; Tee minusta uusi astia käyttöösi, ja anna voimasi, joka ei muutu, eikä koskaan lopu; sydämeni vahvuudeksi, sekä iloksi. Kiitos Jeesus, että huolit minut takaisin ja pidät minut aina lähelläsi!!"
Amen! :thumbup: :clap:

Ja vielä lopuksi tämä sydämelleni noussut Raamatunpaikka;

Mal. 3:
1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
2 Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.
3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.
4 Ja Herralle ovat otollisia Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat niinkuin ammoin menneinä päivinä ja muinaisina vuosina.
5 Ja minä lähestyn teitä pitääkseni tuomion ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.
6 Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä:
7 isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"
--------------------------------------------------------------------------
18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.
19 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
20 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
21 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
22 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.
23 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
24 Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskalla ottaa asioista selvää, koetella ne; Raamatun Sanalla, rukouksella!