Ja sellainen, jos mikä, On rakkautta lähimmäistään kohtaan, kun uskaltaa sanoa totuuden sekä varoittaa, jos tai kun näkee toisen luisuvan.. vaikkapa nyt takaisin sinne maailmaan, josta jo pelastui, tms.. Ja samoin meitä kutsutaan kertomaan siitä, mikä on meidän mielestämme; Isän Jumalamme tahto kaikkia omiaan, ihmiskuntaakin kohtaan, jne..
Minua on moitittu ylpeäksi, kun olen sanonut olevani evankelista. Ja siksi olenkin sitä hyvin paljon itsekseni kuin miettinyt, että: voinko sanoa olevani yhä sellainen, koska en kuulu enää srk ja tajuan kyllä, ettei he pidä minua enää evankelistana, koska uskoivat sen viran itse minulle antaneensa ja siihen siten siunanneensa minut. Ja uskoivat voivansa ottaa sen noin vain heidän päätöksellään ottaa sen myöskin pois minulta?! Hm? Mutta voivatko he ottaa pois sen palon rinnastani, jonka Isä on sinne laskenut, jos en taivu tai alistu heidän vaatimuksiinsa tai tahtoonsa?
Noh, jos nyt hiukan palaan ajassa jo pisemmänkin matkaa takaisinpäin, niin muistan hyvin miten ennen uskoontuloanikin minulla oli jo valtava halu: saada puhua Jumalan Sanaa eräässä telttakokouksessakin, johon eräs rouva halusi minut kaverikseen mukaan, ym muitakin kertoja jo sitäkin aikaisemmin..
Mutta se; Tuli rinnassani, kuin oli jo siellä,.. vain syttyäkseen..
Noh, olinhan ollut kyllä hyvin uskonnollinen koko nuoruuteni, mutta en kuitenkaan uskova vielä silloin. Mutta se polte, joka oli rinnassani, niin sitä ei kuule saaneet aikaan ihmiset, enkä minä itsekään, vaan se oli syntymästäni asti minulle annettu valmius,jos tahdon ottaa vastaan pelastuksen, siis: Jeesuksen sydämeeni. Mutta siihen meni 34v ennenkuin minullekin kelpasi pelastus ja Jeesus. Valitettavasti.
Nyt odotan seuraavaa siirtoa tehtävässäni, tai tämän tehtäväni vahvistumista minkä sain uudestisyntyessäni elävään uskoon. Ja näinhän on käynyt monille muillekin, joille on uskottu vieläkin enemmän vastuuta ja tehtäviä Herran työssä, kuin koskaan sitä on suotu minulle, tai ns rivijäsenille, ns. uskoville. Tarkoitan pastoreita. Luuk.12:42-48
Minusta tuossa Raamatun paikassa on asia sanottu hyvin selvästi. Lueppa tuo jae 48 varsinkin, niin siinähän sanottu, että: "Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään."
Huomasitko?
Sehän Ei ole minkäänlaista ylpeilyä, (katsot kun minä..öhöm),tai edes minkäänlaista manipuloimista, koittaen saada ihmiset tajuamaan oman parhaansa, vaan rakkautta ennenkaikkea kanssamatkaajiamme kohtaan ja toki vielä uskosta osattomiakin kohtaan, sekä: kuuliaisuutta Herrallemme.
Siinä työssä se on jos missä, niin se on; lihan tahtonsa ristiinnaulitsemista päivittäin, sekä suostua nöyrtymään, sekä kestämään sanomisia tai pilkkaa, häväistystä, jopa vääriäkin syytöksiä, ym..
Mutta lopulta se kuitenkin aina johtaa meidät,... siis jos vain tahdomme ja suostumme, nöyrrymme, annamme anteeksikin, jne,..
Ja jos ja kun vain siihen suostumme, niin se johtaa meitä hiljenemään oikealla tavalla, sekä tietenkin myöskin tämä; se laittaa meidät palaamaan aina yhä uudestaan ja uudestaan sinne Golgatalle, verisen ristin juurelle! Sekä yhä vain lisää rukoilemaan, sekä pyytämään voimaa: pystyä antamaan anteeksi niille jotka ovat loukanneet. Sekä tietenkin pyytäen; viisautta elää, sekä toimia, ja puhua, kirjoittaa, jne..; Isän tahdon mukaan.
Noh toki se aina sattuu, ja lihahan ei siihen tahdo koskaan suostua vapaaehtoisesti, mutta kun vain päättää joka tapauksessa nöyrtyä, siis suostua, niin se vahvistaa uskoamme ja se tuo lopulta siunauksen.
Jos, tai kun olet saanut Herralta sinulle palvelutehtävän, niin pidä tarkkaa huolta yhteydestäsi Herran Jeesuksen kanssa, sekä, että; Elät rukouksen hengessä, ja Raamattu on sinulle tosi rakas, sekä tärkeäkin matkaopas!
Efesolaiskirje 1:
11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
15 Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
Kauniin maan.