Charles H. Spurgeon
Mitä? Epäröitkö sinä? Haluatko jatkaa ikuisesti yksitoikkoista elämäntapaasi, jollaista kirkot juuri nyt elävät? Etkö tunne pyhän kiihkeyden värähtävän rinnassasi, kun tunnet tuskaa nykytilanteesta ja haluat toivoa tulevaisuudelle.
Voi teitä, jotka pelkäätte taistelua, luikkikaa sänkyihinne. Mutta te, joilla on Mestarinne Henki, ja jotka odotatte näkevänne kirkkaammat ja paremmat päivät, nostakaa päänne luottaen Häneen, joka kulkee kanssamme jos me olemme yhtä mieltä Hänen kanssaan.
Mutta onko minussa himoa? Annanko lihalle myöten? Olenko kiintynyt nautintoihin, joista sieluni kärsii?
Jos näin on, Jumala ei kulje kanssani. Seksuaalinen moraalittomuus, ahneus ja juopumus erottaa toisistaan uskovan ja Hänen Jumalansa. Nämä asiat eivät ole sopivia kristitylle.
Vanha hapatus pois
Ennen suurta happamattoman leivän juhlaa juutalainen vanhempi pyyhki pois kaiken happaman talostaan. Hän oli kovin innokas ja niin innokas on myös tämän päivän juutalainen, että hän ottaa kynttilän ja pyyhkii jokaisen kaapin, vaikka siellä ei olisi ollutkaan koskaan ruokaa. Hän on peloissaan, että vahingossa jossain päin taloa on leivänmurunen piilossa ja niinpä hän puhdistaa koko talon ullakolta kellariin, jotta vanha hapate lähtisi pois. Tehkäämme mekin niin.
Välttämätön valmistelu
En voi ajatella, että te tekisitte niin minun heikkojen sanojeni vaikutuksesta. Jos minun sieluni voisi puhua teille, ja Jumala siunaisi minun ilmaisuni, niin silloin te tekisitte niin.
Omalta osaltani, minä huudan Mestariani, että jos on olemassa mitään, mikä voisi tehdä minut kelvollisemmaksi olemaan Jumalan sanansaattaja teille ja muille, olkoon valmisteluvaihe kuinka kivulias tahansa, älköön Hän säästäkö minua siltä.
Jos valmistelun sisältö on sairaus, vakava onnettomuus, herjaus tai moittiminen, Hän saa enemmän kunniaa. Näin ollen ota vastaan ja toivota tervetulleeksi kaikki nämä asiat!
Kaikki valmistelevat asiat tulevat olemaan riemuni ja niiden vastaanottaminen tulee olemaan iloni. Rukoilen, että te ilmaisette saman toiveen: "Herra, tee minusta kelvollinen, jotta voin olla Sinun kirkastamisesi väylä."