On aika romuttaa kulissit ja riisua naamiot

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.10.2022 17:29

Katriina Hiippavuori
24.9.2022

Monet nykypäivän ihmiset elävät elämää erilaisten naamioiden takaa ja monenlaisia kulisseja rakentaen. Me Jeesuksen omat voimme myös langeta samaan. Elin kauan kulissielämää kunnes sain riisua naamiot ja nöyrtyä Jumalan edessä. Todistusta ja evankeliumia sekä rohkaisua ottamaan uskon askelia.

”Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen näköänsä äläkä kookasta vartaloansa, sillä minä olen hänet hyljännyt. Sillä ei ole, niinkuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra näkee sydämen."”
‭‭1. Samuelin kirja‬ ‭16:7‬
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: On aika romuttaa kulissit ja riisua naamiot

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.10.2022 15:39

Jäin kuin miettimään tuota siskomme ajatusta, puhetta ja miten todellakin monet, liian monet, jopa uskoa tunnustavatkin elävät ns. naamarielämää, ja on vain pelkät kulissit, mutta mutta.. Missäs se usko näkyy, kuuluu, joka pitäisi olla sydämissä ja se Jeesuksen esimerkki, rakkaus, armollisuus ja anteeksianto? :roll:

Mutta näin ei saisi, pitäisi olla. Noh, ehkä se minulle, joka olen sama edestä ja takaa ja jos on sanottavaa sanon sen suoraan ja henk koht, mutta tietenkin; harkiten kannattaako ja ensin asian kanssa rukouksessa ollen, etten lihanmielellä toimisi, kun niin usein, aivan liian usein,... vain yhä vieläkin tulee toimittua ja puhuttua, ajateltuakin oman lihanmielen mukaan, eikä niin kuin on Herrammekin tahto omiaan kohtaan. Siinä saan tehdä joka päivä asiassa parannusta, haluten muuttua erilaiseksi, harkitsevammaksi ja armollisemmaksikin, ym.. :???:

Minäkin elin pitkään kulissielämää, niin jo ennen uskoontuloani, kuin uskoontultuanikin..Oli kulissi avioliitto, jossa ulospäin näytin, että kaikki on muka hyvin, vaikka kärsin ja itkin ja lapset kärsivät. Mieheni veti aina kuin naamarin päälle, kun joku tuli kylään tai ..oltiin jossain kylässä, tms.. Mutta se naamari riisuttiin välittömästi pois, kun tilanne oli ohitse, eli vieraat lähtivät pois tai me lähdettiin kotiin, taii.. :roll:

Ja minäkin elin pitkälle naamari/kulissi elämää monellakin eri tavalla. Myöskin jo uskoontultuanikin. Mutta se oli kamalan raskasta. Jos jotain hyvää voin sanoa siitä ajasta, kun sain tulla uskoon, niin minulla oli ja on yhä Auttaja, Jeesus Kristus, Poika Jumalan, jolle saatoin sitten puhua ja purkaa pahaa oloani ja ahdistustani ja joka aina, joka ainut kerta on auttanut, lohduttanut, sekä vahvistanut minua ja taas jaksoin ja pystyin jatkaan eteenkinpäin. :thumbup: :wink:

Mutta ehkä yhä vieläkin, minäkin elän jossain määrin sitä naamarielämää, ja koitan kelvata toisille, koska koen olevani monille kuin punainen vaate, outo, kelpaamaton tällaisenani, tms.. Haluaisin olla vain minä, niin hyvine kuin huonoine piirteineni, ajatuksineni, ym.. Mutta en taida vieläkään uskaltaa olla se miksi Jumala on minut luonut?! :think:

Miten on sinun laitasi rakas kanssamatkaajani, ystäväni? Vedätkö sinäkin kuin naamarin päällesi, ja elät sellaista elämää, jolla sitten kuin koitat piilottaa todelliset ajatuksesi, tai millaista elämää haluaisit elää, toimia, tms.. Kulissiselämää, joka ei kuitenkaan ole sitä, mitä itse haluaisit elää tai olla? Oletko vapaa Kristuksessa Jeesuksessa, löytyykö sydämestäsi iloa ja sitä rauhaa sydämessäsi, jonka vain yksin Jumalamme sinne voi ja tahtookin antaa: voimaksesi?

Käy rukoukseen ja ala rohkeasti puhua asiasta, avoimesti, rehellisesti; Herran Jeesuksesi kanssa (älä koita salata mitään, koska Hän tietää jo kaiken sanaakaan sanomattakin) ja käy läpi kaikkea sitä mitä koet, ajattelet, ja pyydä Isää paljastamaan sinulle (ei muille), millaista elämää Hänen mielestään elät. Ja jos koet, että sinun täytyy aina vetää, kuin naamari päälle, olla erilainen, kuin mikä oikeasti olet, tai millainen tahtoisit olla, jotta voit olla, elää, tai kohdata ihmisiä, jopa niitä läheisimpiäkin, omaisiasi, tms ja yrittää esittää olevasi, ajattelevasi tms jotain ihan muuta kuin mitä oikeasti tahdot tai tahtoisit elää, toimia, puhua,... Niin sinä tulet kuule saamaan siihen Voiman taivaasta.

Se on prosessi ja kun itse olin aikoinani prosessinhoitajana meijerillä, niin se selkeytti minulle, mitä tarkoittaa toimia niin, siis prosessin mukaan, joka on aina siirtymistä tästä tilanteesta, hetkestä, toiseen ja niin mennä eteenpäin loppupäätöstä kohden. Samoin on kun alat tuoda asioitasi, ajatuksiasi, pettymyksiäsikin ym Herran eteen paljastaen ne Hänelle, niin siitä alkaa prosessi, joka vie sinutkin siihen, että ymmärrät miten ihanan arvokasta on uskaltaa tuoda sisintään ja elämäänsä Herran ristin juurelle; pyytäen samalla: verensä pesua sekä puhdistumista, uudistumista..

Ja kun ei tarvitsekaan esittää niin kamalan hyvää ja pyhääkään, Hänen edessään, koska Hän tietää jo millaista tekoa me itse kukin olemme, ja uskon, että Herra haluaa meidän olevan aitoja, rehellisiä, avoimia, pieniä lapsiaan edessään.. Eikä mitään naamari, kulissi ihmisiä, joiden sisin on ehkä rikki revitty ja haavoilla, mutta ei silti haluta, ymmärretä, tai vain ei enää kuin uskalleta olla edessään paljastettuina.. Pidetään päällä sitä, mitä Luulemme olevan oikeanlaista uskovan elämää, käytöstä, puhetta, rukousta tms.. Herrammekin edessä ollessamme. :think: :shifty:

Hepr. 4:
12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Mietin, että haluaisin laittaa jonkun Raamatunpaikan, mutta en oikein tiennyt, minkä, niin koin miten Pyhä Henki johdatti minut tämän Raamatunpaikan lukemaan ja siinähän se olikin, kiitos Herralle, se juuri se sana minkä olin kuin jo ajatellutkin tuovani tänne..vaude! :wink: En osaisi mitään sanoa, tuoda jos en saisi Herran Hengen apua, koska itsessäni en osaisi, enkä ..koska olen yhä aika huono Raamatuntuntija, ja en muista ulkoa niin kuin jotkut Raamatunpaikkoja. Se huonommuuden tunne ja arkuus aina vain tahtoo nousta pintaan ja etten puhuisi omiani, tai antaisi mielikuvaa, että koroitan itseäni, ei niin, vaan minä en todellakaan osaa sanoa mitään, jos ei Herra sitä ensin anna,vaikuta, niin se on vain on.. :roll: No, se siitä. Herra on hyvä ja auttaa, kun Hän haluaa että jotain juuri sinullekin sanoisin.. En puhu minä, koska en tiedä, miten sinulle olisi hyväksi puhua, mutta Herra tietää, koska hän jo tuntee sinut. :wink:

Seurakunnissakin näkee paljon naamari ihmisiä, ja minusta se on tosi kurjaa. Miksi sielläkin kuin pitää olla ja esittää ihan jotain muuta kuin mitä oikeasti kuitenkin on? On komeat kulissit rakennettu piilottamaan sekä peittämään todellisuutta. Kuka uskaltaa olla oma itsensä, niin hyvine kuin huonoinekin puolineen muiden joukossa? Hyvin harvat. Mielistellään ja ollaan muka kivoja, kuin se ois pakkoa ja että niin pitääkin uskovan olla ja toimia, puhua, mutta annas olla, kun käännät ns selkäsi, niin hyvä ettei puukoteta selkään ja kaikki olikin vain naamarin takaa toimittua..Ei kiva, ei ollenkaan kivaa! :cry:

Seurakunta on kuin perhe jossa on erilaisia ihmisiä, erilailla eläviä, ajattelevia, toimivia, puhuvia, mutta kuitenkin se on perhe, jonka ylipaimenena on itse Jeesus Kristus. Ja me kaikki, pastoreita ym mukaan lukien olemme; Jumalan lapsia, pieniä..Siellä pitäsi olla hyvä olla, vapaata hengittää, saada kokea siskojen ja veljien kanssa yhteyttä, sekä uskaltaa olla, se mitä onkin, erilainenkin ja silti kuulua perheväkeen. Mutta onko se niin? Vastaa sinä!

Matt. 18:10-11
Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä,mikä on kadonnut.

Kirkossa (Tuli kirkkoon mies ja lapsi)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: On aika romuttaa kulissit ja riisua naamiot

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.11.2022 18:08

Katriina Hiippavuori

3.11.2022
Rohkaisun ja kehoituksen sanaa sekä todistusta Jumalan suurista teoista. Lopussa rohkaisua sitä miten voi tulla uskoon. ❤️

”Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.”
‭‭Matteus‬ ‭24:6-14‬

❤️

Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.”
‭‭Psalmit‬ ‭145:18‬

❤️

Sydänmakasiini -kanavan ja todistukset löydät https://open.spotify.com/show/5ba4Z8cYU1F1sundYnvJOn -ota tilaukseen!
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kaikenlaista tuontia