Uusi PAPPISVELJESTÖ perustettu! I Ville Auvinen pj. I KIRKKO

Uusi PAPPISVELJESTÖ perustettu! I Ville Auvinen pj. I KIRKKO

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.12.2025 13:06

Uusi PAPPISVELJESTÖ perustettu! I Ville Auvinen pj. I KIRKKOKANSA I herätysliikkeet
Pauli Selkee

17 tuntia sitten. SUOMI
ARTIKKELI, jonka kirjoitin pappisveljestöstä: https://open.substack.com/pub/paulise...

Kirkkokansan pappisveljestö on perustettu 4.12. 2025. Sen puheenjohtaja on pappi, kirkolliskokousedustaja Ville Auvinen. Hän on SLEY:n lähetysjohtaja ja Sanansaattaja-lehden päätoimittaja.

Pappi, dosentti Erkki Koskenniemen kirjoitus: https://www.koskenniemi.fi/ajankohtai...
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Uusi PAPPISVELJESTÖ perustettu! I Ville Auvinen pj. I KI

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.12.2025 10:23

:think: Tämä on toki ihan hyvä asia omalla tavallaan, se, että halutaan pitää raamatullinen oppi, ja että ne, jotka haluavat pitäytyä siinä minkä kokevat oikeaksi, sekä Jumalan tahdoksikin. Kannatan aina sitä, että tahdotaan erota sellaisesta paikasta, seurasta, joka selvästi nousee vastustamaan Jumalamme tahtoa, sekä Sanaa, joka on Kristus Jeesus. Kumotaan ja nollataan se kaikki, mikä vetää ihmistä pelastukseen, siis Jeesukseen uskomaan ja Häntä seuraamaankin elämässään.

Lapsikasteesta nyt on aivan turhaa edes puhua, johon nuo kaikki evlut turvaavat ja uskovat, ja onhan heissäkin ihan oikeasti uskoon tulleita, pelastuneita, koska eihän kaste pelasta, oli se sitten mikä tahansa, vaan ja ainoastaan usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan aino syntyisenä Poikana, joka Vapahtaa ihmisen synnin kahleista, niin, vain se pelastaa, sekä uudestisyntyminen elävään uskoon... :thumbup:

Niin se, mikä minua nyt tässä uudessa pappisveljestön syntymisessä kuitenkin ihmetyttää, niin se on se, että: kun ei kuitenkaan tahdota lähteä kokonaan ulos, pois evlut kirkosta. Vaan siirrytään muualle, mutta kuitenkin kirkon seinien sisälle pitämään jumalanpalveluksia? Miksi ihmeessä? Onko se kirkkorakennus heille noin valtavan tärkeä ja rakas, ja kuuluminen evlut kirkkoon, ettei tahdota edes kokonaan luopua siitä kaikesta, vaan jäädään näiden esim piispojen hallinnan alle.. En ymmärrä, mutta silloin minun mielestäni tuollaisella veljestön perustamisella Ei ole mitään arvoa, kun se yhä silti nöyristelee ev lut kirkon päättäjiä. :thumbdown: :???: Turhaa touhua.. :cry:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kaikenlaista tuontia