Morsian valvo nyt vaan

Morsian valvo nyt vaan

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.03.2018 16:36

Aloitan tällä todella puhuttelevalla laululla, jota olen nyt kuunnellut; V I A : Morsian valvo nyt vaan :thumbup: :clap:

1. Tim. 4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.

Kol. 4:
2 Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa,
3 rukoillen samalla meidänkin edestämme, että Jumala avaisi meille sanan oven puhuaksemme Kristuksen salaisuutta, jonka tähden minä myös olen sidottuna,
4 että minä sen ilmoittaisin, niinkuin minun tulee puhua.
5 Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.
6 Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.

Näitä Raamatunpaikkoja jäin miettiin omakohtaisesti. En ole opettaja ja en tarkoitakaan sitä, vaan kun tuon tänne mitä Herran Henki kulloinkin nostaa sydämelleni, niin minulla on kuitenkin vastuu siitä; mitä tuon ja onko se Herrammekin tahdon mukaista, vaiko ei. Sekä se, kun monien eri tapahtumien ja vaikeuksienkin, vastoinkäymisten, hylätyksi tulemisen tunteiden ym jälkeen, olen alkanut suostua: rukoukseen sekä viipymään Herran edessä myöskin yöllä, vaikka en aina niin kipeäkään olisi. Ja juuri tuo kiitosmieli vaikeidenkin hetkien, asioiden ym ollessa päällä, niin on aivan ihmeellistä, sekä siunattuakin. Ja rukoukseni onkin, että: Se kiitosmieli tulee sydämestäni, eikä vain huuliltani, sitä sitten kuitenkaan oikeesti edes tarkoittamatta. :oops: :roll:

Valvommeko? Olemmehan morsianseurakunta eri uskonsuunnista riippumatta?, koska jokainen uudestisyntynyt uskova on morsian, joka vartoo Ylkäänsä, vai mitä?! Odotammeko Jeesusta palaavaksi? Minä ainakin odotan, että saisin kohdata Hänet kasvoista kasvoihin; Herrani ja Jumalani, sekä elää ikuista elämää kerran siellä taivaan ihanuudessa ja kirkkaudessa. Uskon, että nämä elämän vaikeudet ja vastoinkäymiset, väärät, valheelliset puheetkin, ym unohtuvat, kun pääsen kotiin Herrani luokse ja siellä ei enää ole tuota tuskaa, se kun halutaan nollata, mollata ja kampittaa, eikä edes haluta olla yhtä, niin työssä, kuin hengessäkään Kristuksen ruumista rakentamassa, sekä vahvistamassa. Olenkin rukoillut; "Herra, älä anna minun katkeroitua, vaan anna voimaa antaa anteeksi ja vain unohtaa ja siunata kaikkia niitä, joiden tähden olen tässä tilanteessa missä nyt olenkin.."

Moni nukkuu, tai ainakin torkkuu, ja ei kuin enää jaksa, tai edes halua enää valvoa uskossaan, työssään, tehdä työtä sillä leiviskällä, minkä kerran sai Herraltaan. On tultu mukavuuden haluisiksi ja laiskoiksi, siirretään muille työtehtäviä, joita voitais itsekin tehdä ja siinä palvella uskollisesti niillä lahjoillaan; mitä onkin Herralta saanut. Moni ajattelee, että; pitää olla hyvä puhumaan, omistaa paljon armolahjoja, olla ulospäin suuntautunut, hyvä rukoilemaan, tai jopa laulamaan, jne.. Ja kun ei täytetä mittaa, niin sit luovutetaan, lyödään rukkaset hyllylle, ei kuitenkaan ihan naulaan, mutta ei enää tahdota olla sillä paikalla uskossaan ja elämässään, minkä on Herraltaan saanut, vaan tahdotaan: enemmän, suurempaa, pyhempääkin, jotain erilaista ja erikoista, tai sitten uskotaan saatanan valhe; "ettei sinusta ole mihinkään, turha edes yrittää!" Tuli tossa jo äsken mieleeni eräs Raamatunpaikka ja laitan sen nyt tähän;

1. Piet. 5:
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

Emme kukaan tiedä: Milloin Jeesus palaa noutamaan omiaan taivaan kirkkauteen, kun sitä ei tiedä edes Poikakaan [Jeesus]. Siksi Raamattu kehottaakin meitä olemaan hereillä ja valvomaan ja pysymään raittiina, sekä niin ettei maailma saastuta, tai murheet vie uskoamme ja saata meitä luopumisen tilaan. Sillä onhan se hirvittävää luopua uskostaan ja tiedostaa sisimmässään, että: Taivas ei silloin odota vaan kadotus, oli sitten miten ollutkin aikaisemmin uskovanakin. Tämä ei ole pelottelua, Ei! Vaan karu totuus, jota ei voi pehmittää, tai sokeroida millään opilla, tms..

Siksi meidän pitääkin VALVOA uskomme tilaa, sekä suostua kuolemaan lihamme tahdolle, maailman tarjonnalle sekä: pyrkiä elämään; nöyrtyen, suostuen, ristiinnauliten joka päivä lihamme tahdon ristille ja olla näinkin Jeesuksen seuraaja, niin kuin Herrammekin suostui menemään ristille kuolemaan meidän kurjien ja raadollisten, onnettomien ihmisten syntivelan takia, jotta meillä olisi se mahdollisuus päästä kerran Karitsan häihin mukaan, saaden häävaatteen, joka on luntakin valkeampi, ilman tahraa tai ryppyä. Mutta se vaatii nöyrtymistä, suostumista, ja näin ollen; ylpeyden mielen ja hengen on kadottava, ja Jeesuksesta pitää tulla se ensimmäinen kaikessa. Onko Jeesus Kristus sinun elämässäsi, niin arjessa kuin kokouksissakin, kaikkialla se numero 1? Lähdetkö rukouksesta ja Sanan lukemisestakin aina uuteen päivään, niin että; Olet aina paljastettuna Jumalasi edessä, etkä kuvittele edes olevasi jokin ns "pikku jumala"?

Emmehän käskytä Jumalaa, vaan annetaan kaikki valta Herrallemme elämässämme ja suostutaan jopa kärsimäänkin, ja pyydetään vain: voimaa kestää koetus, niin silloin saamme kerran kuulla Jeesuksen sanat; sinulle ja toivottavasti minulelkin;

Matt. 25:
20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'

Ja lopuksi tämä riemullinen Raamatunpaikka Herran omille ja uskollisille. Muista aina; Pieni ja heikko, vajaa on Herran silmissä, edessä suurta ja suuret joutuvat joko nöyrtymään, tai jäävät häistä pois. :think:

Ilm. 19:
7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Morsian valvo nyt vaan

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.11.2022 23:02

:thumbup: Savi-ihminen ( Heikki Lapinkataja)

Oli tullut siskoltamme uusi esitys, lauluhan on hyvinkin tuttu varmastikin meille kaikille. Mutta mietin aiheeseen sopien juuri tuota, miten meidät on luotu ja olemme savi-ihmisiä, mutta silti äärettömän rakkaita Luojallemme, Jumalalle. Ja kerran todellakin Hän muuttaa saviruukkumme uudeksi. Sitä odottaessamme saamme ja voimme olla kuitenkin Kristus kirjeinä/tuoksuna maailmassa.

Taivaan portit, Sävel ja sanat Anne-Maria Knuutinen :thumbup: :wink: Näyttäs nyt siltä, että Isä haluaa minun tuovan siskon laulujen myötä tuota taivasta esille, jonne olemme toivottavasti kaikki matkalla ja pyrimme pitämään pukumme puhtaina, jottei synti, maailma saa meitä mukaansa, sotkemaan sydämiämme, pukuamme tai väsyminen kulkemaan ja sen tähden jääden pois ylösotostakin. Ei niin, vaan valvokaamme sydämemme tilaa ja vain sitä ihan omaa sydäntämme sekä vaellustamme uskossa, eikä sitä; miten nuo toiset elää tai toimii, puhuu, tms..

Me olemnme aina yksin kun ylitämme viimeisen virran, ja siksi onkin hyvin tärkeää valvoa omaa uskomme tilaa sekä pysyä rukouksessa, tutkia Jumalan Sanaa ja pyrkiä anteeksiantoon kaikkien kanssa, ym..Ei miellytä maailmaan, ei korvasyyhy saarnoihin, vaan ollaan avoimia, rohkeita ottamaan vastaan jos on tarvetta myöskin nuhdetta, ojentamista, sekä Pyhän Hengen varoittaviakin sanoja, jos tiemme menee väärään suuntaan, eikä uskonelämä innosta, kiinnosta kilvoitella siinä, tms.. :???:

Elämme täällä ajassa kuitenkin hyvin pienen ajan siitä, mitä tulee, kun tulee aika siirtyä ikuisuuteen, ja toivon sydämeni pohjasta, että: me kaikki olisimme matkalla taivasta kohden ja siellä ikuista elämää kanssa Jeesuksen sekä kaikkien pyhien. Elämään; josta ei ilo, rauha ym koskaan tule loppumaan. Minä ainakin haluan sinne päästä, enkä jäädä tänne vaivan aikaan, kun Jeesus saapuu hetkellä millä hyvänsä, joko kuoleman tai sitten ylösoton kautta. Ja rukoukseni onkin, että: Ettei yhdenkään tarvitsi joutua kadotukseen, josta puuttuu täysin Jumalan läsnäolo, ja rakkaus, ja siksi siellä onkin tosi paha olla ja sekin aika siellä on ikuista, joka ei myöskään koskaan pääty. Ratkaisun teemme täällä ajassa vielä eläessämme, mutta, kun aika täyttyy niin silloin se on jo liian myöhäistä enää.. Ja siirrymme sinne minkä valinnan sitten olimmekaan täällä ajassa eläessämme tehneet. Oikean tai väärän. :roll:

Minä tulin sinua varten (Erkki Leminen) :thumbup: Mieti hetkinen rakas ystäväni; Hän, Jeesus; tuli sinua varten ja hän sovitti sinunkin syntivelkasi Golgatan keskimmäisellä ristillä, jotta sinullakin olisi mahdollisuus tulla Hänen omakseen ja pelastua kadotuksestakin, sekä saada elää jo täällä ajassakin Hänen seurassaan, lähellä Herraa Jeesusta, joka rakastaa sinua olitpa sitten omasta tai muiden mielestä sitten ihan millanen tahansa, Hän ei arvostele, eikä syytä, eikä tuomitse sinua, vaan Hän ojentaa sinulle kätensä ja pyytää sinua ottamaan siitä kiinni, niin Hän nostaa sinut maan alimmistakin paikoista; Kristus kalliolle seisomaan sekä elämään kanssaan ikuista elämää jo täällä maankin päällä, joka sitten jatkuu kun aika on täysi kohdallasi, oli se sitten kuoleman tai sen ylösoton kautta, koska: sielusi on Hänelle arvokas ja tärkeä, rakas ja sielusi elää, sitä ei edes kuolema voi pidättää itselleen, vaan: kun veri pysähtyy suonissasi, niin sielu siirtyy sinne mikä on paikkasi; oman ratkaisusi kautta. Hän Herra Jeesus välittää sinusta enemmän kuin osaan edes sitä sanoakaan .. Ja jos olet jo Jeesuksen oma, niin pysy omanaan ja kestä tämä hetkisen vielä kestävä koetus! :thumbup:

Kaipaan päästä rantamille kauniin maan ( Ilmari Kaskikallio )
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!