Nyt olen joutunut oikein miettimään asioita, tilanteita ja miten joskus koen ihan selvästi, miten
Jumala kuin pysäyttää jonkin tilanteen, vaikka itse olin jo niin täpinöissään, että:
Nyt mä teen/toimin noin ja noin... Mutta hupsista vain; Isä laittoikin ns pelin poikki ja se loppui sit siihen ja hetken aikaa sitä puntaroituani, niin tajuan ja herään tajuamaan, että:
"Se ei sittenkään ollutkaan Jumalan tahtomaa, vaan ihan mua itteeni vain ja omia suunnitelmiani, jotka eivät olisi vieneet minua kuin vain pahempaan tilanteeseen lopulta." Eli, tosin sanoen minut varjeltiin vaikeuksilta. Kiitos siitä Herrallemme ainiaan! Halleluja! Amen!

Kyselen päivittäin rukouksessa ollessani ja muutenkin Isältä, että; Miten Hän aikoo mua kuljettaa/johdattaa, ja mikä on
Hänen tahtonsa asioissani, päätöksissäni ja elämässäni?
Pikku hiljaa olen alkanut
kuin oppia lopulta jäämään vain ristinsä juurelle ja jättää päätökset Herralle, luottaen, että: Hän kyllä tietää, miten minun pitää toimia, ketä kohdata, mihin sit muuttaa kun sen aika todella lopulta joskus tulee esillekin, jne.. Nyt minun suunnitelmani muuttaa tästä pois on tyssätty 2 eri kertaa tasan vuoden välein ja kummassakin tapauksessa olen kokenut
erittäin voimallisesti, että: Se on ollut Herrasta, etten muuta täältä pois vaan pysymme tässä poikani ja koirani kanssa. Ja nyt viimeisemmellä kerralla minut ihan oikeesti ja todellakin;
varjeltiin niin täydelliseltä vaikeudelta, jos oisin vain päättänyt jatkaa muuttoani ja muuttaa muualle, niin en todellakaan edes tiedä; miten olisin selvinnyt taloudellisesti ja muutenkaan siitä sitten..?
Olinhan minä tosi ihmeissäni aluksi kun Herra
esti mua tekemästä vuokrasopimusta, kun muste loppui tulostimestani juuri silloin, kun minun olisi pitänyt skannata se (vuokrasopimus) ja lähettää vuokranantajalle allekirjoitettuna takaisin. Ja siihen asti, sekä sen jälkeenkin muste riitti tulostimessani .. Mutta
sinä päivänä se ei tulostanut/skannanut mitään vaan oli kuin muste ois yht' äkkiä kadonnut, kuivunut?! Oli se niin IHMEELLISTÄ!
Ja kun sitten ilmoitin seuraavana päivänä sille vuokranisännälle, etten voi lähettää sitä sopimusta hänelle allekirjoitettuna koska minulla ei ole tulostimessani mustetta ja joudun tilaamaan uuden mustepatruunan ensin ja siihen menee muutama päivä, niin sitten sen muutaman päivän aikana koin hengessäni miten minun
Ei pidä ottaa sitä asuntoa ja koin, ettei muuttomme tulisi onnistumaan, vaan joutuisin isoihin velkoihin ja ahtaalle jos en luovu suunnitelmastani. Olihan se kova paikka.. Ja kun sen tein, niin taas tulostin toimikin ihan normaalisti ja muste riitti, ei se ollutkaan loppunut/kuivunut, niin kuin
jo luulin, eikä tarvinnutkaan ostaa uutta mustepatruunaa.. On Jumalan huolenpito; aivan käsittämättömän tarkkaa ja rakkaudellista, meidän parastamme aina ajattelevaa, sekä myöskin varjelevaa, Kiitos Jeesus! Amen!
Mutta jälleen kerran sain huomata sen tosiseikan, että: siis kuin heräsin tajuamaan sen, miten tarkkaan meitä Herran omia ohjataan ja autetaan, neuvotaan ja herätellään, kun menee niin helposti,
mulla ainakin se niin, että; innostun kamalasti ja on kuin menisin jalat ilmassa. Vaikka normaalisti olenkin hyvinkin harkitsevainen aina ollut, mutta se tarjous siitä asunnosta oli niin houkutteleva, että olin mennä oman tahdon tielle ja jos en olisi totellut, kysellyt, sekä kuunnellut Herran puhetta sydämelleni ja sitä, kun Hän esti sen monellakin tavalla, mutta en vain millään tahtonut antaa myöten, siis sitä, ettei se tuu onnistuun, tai nyt ei ole vain sen aika nyt, tms.. Niin nyt olisin todella lirissä.
Herra varjeli minut henkiseltä ja täydelliseltä loppuunpalamiselta asian suhteen, vaikka olinkin viikkoja aikalailla pihalla sen jälkeen kun lopulta suostuin lopettaan suunnitteluni muuttamisestamme.. Ja Meni aikaa kun oli masennusta, tyhjä olo, ja olihan siinä kaikenlaista, .. Mutta niin kuin sanotaan, niin lopussa kiitos seisoo ja se on totta, sillä sydämestäni nousee nöyrä ja valtava kiitollisuus Jumalaa kohtaan, joka rakkaudessaan
taas kerran auttoi minua uppiniskaistakin tytärtään ja varjeli, sekä nyt on jo onneksi aikalailla ihan ok olo ja koitan koota pikku hiljaa näkyä tulevastakin..Mutta hyvin varoen..
Mutta huomaan sellaisen kuin muutoksen tulleen ajatteluuni
viime päivinä, että sanon Herralle;
" Tapahtukoon Sinun tahtosi; mikä se sitten onkin ja johda, vaikuta ja auta mua eteenpäin, niin kuin tiedät sen minulle olevan parhaakseni!" Ja koen sitä ihanaa ja ihmeellistä, yli ymmärrykseni käyvää rauhaa tällä hetkellä kaiken yllä, vaikka välillä yhä tulee niitä kysymyksiä: miksi näin? Miksei noin? Tms! Herra tietää mikä asia, tai kuka on Hänen suunnittelemansa, tahtomansa elämääni.. jne..
Tuli kuin Herran pelko sydämelleni, etten minä vain koita määräillä Jumalaa, vaan että annan Isän johdattaa, vaikuttaa ja auttaa, näyttää tahtonsa, jne..
Kiitos siitä Herrallemme!!