Ehkä eniten on nyt kuitenkin mietityttänyt tuo valtava halu perustaa uusia seurakuntia, joissa sitten jokainen saa olla sitä mitä onkin tarvitsematta muuttua ollenkaan. Tai kun asetetaan palvelutehtävään ihmisiä, sen mukaan; onko hän jonkun puoliso, tai vain muuten mukava, joka ei sano syntiä synniksi, eikä uskalla, tai ei edes haluakaan pysyä tiukasti Raamatun Sanassa ja totuudessa. Ja sitten ihmetellään, kun srk kuolee ja kuihtuu..
Kun seuraa tätä aikaa noin yleisesti ja seurakuntien tilaa/opetusta/toimintaa, ym.. Niin ei voi olla ihmettelemättä; miksi niin monet Herran omat ovat vaihtaneet; totuuden valheeseen ja korvasyyhy puheisiin, kaikkien miellyttämiseen, ym..? Kertooko se uskovan uskontilasta, vaiko halusta miellyttää ihmistä/siä, muttei ajatella: onko Jumala tyytyväinen siihen miten elää, toimii, puhuu, jne..?! Haluaako Isä meidän elävän ja toimivan, puhuvan sillai, ettei lihantahtoa ristiinnaulita? Eikö lihan tarttekaan enään kuolla, päästäkseen taivaan kotiin?
Ap. t. 16:16-18
Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.
Sitten olen myöskin miettinyt näitä, jotka sanovat olevansa uskossa ja .. Ja kuinkas ollakaan.. huomaatkin eräänä päivänä, että hänen puheensa Jumalasta, niin ne onkin vain uskonnollisuutta, väärää oppia ja ajatusta uskovana elämisestä ja kun hän myöntää sinun kyllä olevan Jumalan palvelija, jotta et huomaisi mitään väärää hänessä, tai ettei ns hälytyskrellot alkaisi soida päässäsi hänen suhteensa, vaan hän saisi pysyä ns entisellään, niin kuitenkin jokin alkaa kuin tökkiä, tökkiä.. Ja lopulta kun otat asian puheeksi Herran edessä, niin saat vastauksen; "Hänessä on tietäjähenki!"
Törmäsin itse tällaiseen asiaan kerran tässä ja mietin kuumeisesti, miten toimia tuon kyseisen henkilön kanssa? Hän sanoo kaikille olevansa uskossa. Hän puhuu kyllä Jumalastakin, mutta eräs juttu, jonka hän kertoi minulle sai minut ihmettelemään, sekä kyselemään Herraltakin; "Mitä tämä oikein on?"
Hän käänsi erään perheen vanhempien kuolemat päinvastaisiksi. Rouva joka oli uskova, oli muka ilmestynyt hänelle yöllä haamuna ja mustissa ja kävellyt lävitseen kuollut uskosta osattomana.. Ja tämän rouvan mies, joka eli synnissä ja hurvitteli, sekä hurjasteli, niin hänet tämä kyseinen henkilö olikin nähnyt sädehtivissä vaatteissa ja sanoi sen miehen olleen pelastunut, kun kuoli, koska hän näki sen miehen valkeissa vaatteissa. Tästä on aikaa hyvinkin monia vuosia kun hän tämän minulle kertoi, mutta nyt viime aikoina Jumala on kuin nostanut sen takaisin mieleeni ja on selvinnyt, että mitä todennäköisemmin tässä naishenkilössä on tietäjähenki.
Olen miettinyt tuotakin asiaa paljon ja kuka osaisi ja olisi niin Herran käytössä, että hän näkisi Hengen kautta totuuden tästä ihmisestä ja jolle Jumala olisi antanut voimaa ja tehtävän ajaa tuo väärä henki pois tuosta naisesta? Ja uskon, että tällaisia tapauksia on paljonkin täällä rakkaassa kotosuomessammekin. Kysymys onkin siitä; näemmekö, aistimmeko tuon väärän hengen joka on jossakin, joka näyttäisi olevan uskova? Vai pidämmekö häntä Jumalaa lähellä elävänä uskovana ja siunaamme vain häntä? Paavali aisti hengessään, ettei tuo palvelijatar ollut puhtain jauhoin liikkeellä ja lopulta kun koki hengessään, että nyt on aika puuttua siihen jo, niin hän sanoi Herran voimassa; "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä" Ja kun käsky tulee Jumalan voimassa ja voitelussa, niin silloin tapahtuu niin kuin on Herammekin tahto ja väärä henki joutuu poistumaan.
Ja miksihän minusta tuntuu, että yhä enenevässä määrin törmäämme näihin asioihin ja ihmisiin, jotka vaikuttavat uskovilta, mutta ovatkin täysin väärän hengen/voiman alla ja johdossa ja joista Herra tahtoo käskeä nuo väärät voimat poistumaan rakkaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen, Jeesus Nasaretilaisen nimessä ja ristinnsä veren voittovoimassa!
Mutta kun näin tapahtuu, niin en uskovan, jolle Herra tämän voiman ja voitelun, sanat antaa, niin hänen TÄYTYY olla lähellä Herraa elävä, joka on hylännyt maailman lihapadat ja joka on halunnut kuolla lihansa tahdolle, ristiinnauliten sen joka ikinen päivä verisen Golgatan ristin juurella, tehden parannusta ja puhdistautuen...Ilman tätä ei kukaan pysty olemaan Herran käytössä! Nisun jyvän on KUOLTAVA, jotta se voi alkaa kasvaa ja vahvistua.. Suostummeko siihen? Mitä vastaat?
Joh. 12:24-26
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää. Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään. Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua; ja missä minä olen, siellä on myös minun palvelijani oleva. Ja jos joku minua palvelee, niin Isä on kunnioittava häntä.