Onko vilja jo kypsää niitettäväksi ja kerättäväksi?

Onko vilja jo kypsää niitettäväksi ja kerättäväksi?

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.08.2014 22:06

Tällainen ajatus nousi tuolla koiran kanssa lenkillä ollessani, kun katselin viljapeltoja ja kuinka ne ovat vaalenneet ja tulentuneet. Kuulin että jotkut on jo olleet puintihommissakin, siis vilja on kypsää. Kauniin keltaista ja siitä nousee mieleeni ajatus kuinka Herra Jeesus lähettää enkelinsä kokoamaan viljaa.

Matt. 13:24-30 ja 36-43
Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin. Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?' Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?' Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta". Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

Tämä Raamatunpaikka nousi tuota ajatellessani mieleeni. Sillä kaikkihan me toki tiedämme, ettei kaikki ole puhdasta, vaan seassa on sitä lustettakin, joka on kyllä ihan aidon viljan näköistä, mutta sitähän se ei kuitenkaan ole, vaan rikkakasvi, joka vain sotkee puhtaan viljan kasvupaikan ja pilaa helposti puhtaankin viljan, niin että se ei pääsekään kasvamaan Jumalan sille tarkoittamaa uskonkasvua ja toimimaan, niin kuin oli suunniteltu taivaassa.

Annammeko me rakkaat lusteen; valheen pilata se kasvumaa, jossa Herran tahdon mukaan kuuluu elää ja kasvaa, toimia vain totuuden mukainen ja Isän Jumalamme tahdon mukainen elämä, joka tuottaa Isälle mielihyvää, sekä hyvää hedelmää?! Lustetta on, huomaatko kuinka se rehottaa kaikkialla ja jos et valvo, uskalla koetella, sekä kyseenalaistaa oppeja ja opettajia, puhujia, niin helposti sydämesi tahraantu niin, ettei se kohta enään voikkaan elää ja toimia niinkuin on Isäsi tahto kohdallasi. Pysy aina Jeesuksen omana ja verellä pestyjen joukossa, jossa armo ja totuus kulkevat rinnakkain, sovussa. Vain jatkuva Raamatun lukeminen, rukous ja parannuksenteko voi pitää sydämesi puhtaana. Tahdothan sitä. Hyvä!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Onko vilja jo kypsää niitettäväksi ja kerättäväksi?

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.09.2014 20:23

Jälleen mietin tuota viljaa, Herran viljaa ja meitä Herran omia. Ennenkaikkea mietin asiaa omakohtaisesti, en ketään toista ajatellen. Toki yleisestikin kaikkia uskovia ajatellen, olivat he sitten pappeja tai lukkareita..Mutta en voi puhua kuin itsestäni, koska tunnen itseni, en muiden ajatuksia enkä heidän sydämen tilaansakaan.

Gospel jukka Kuuntelin tuossa tuota laulua ja minua se aina siunaa, koska haluan olla Herran käytössä sen mukaan kuin kykenen ja osaan sekä ennenkaikkea kasvaa Herran tuntemisessa. Mutta kyllä sitä tuntee itsensä kovin heikoksi ja vajaaksi, melkein joskus jopa tuntuu kelvottomaksikin olemaan Herran käytössä. Ei siis mitään suuria luuloja itsestäni, ei todellakaan. Joten en nyt tässä koroita, tai mainosta itseäni, ei! Vaan sydämeni kaipaa saada olla Herran käytössä tällaisena kuin olen..

Paljon on pitänyt Herran minuakin hioa ja monenlaista on pitänyt tapahtua, ennenkuin olen tässä pisteessä/vaiheessa uskoani. On paljonkin asioita, joiden takia voisin lyödä jopa hanskat naulaan, kun vaikeudet vain jatkuu ja tulee uusia ja uskoani koetellaan. Ja kyllähän epäuskokin koittaa aina nostaa päätään ja toivottomuus. Mutta sitten jostakin tulee uutta voimaa, se tulee niin ihmeellisesti ja arvaamatta, ettei voi kuin polvistua eteensä ja kiittää Elon Herraa! Koska ymmärrän kaiken tulevan valkeuksien Isältä!

Sielut kaipaa Pelastajaa, mutta kuka sen heille kertoisi niin maan läheisesti ja ymmärrettävästi, että he ymmärtävät miten löytää Jeesus ja miten lähteä taivastielle. Jotenkin on sellainen karvas maku suussani, kun alan ajatella tämän päivän kristittyjä, joille riittää, kun HE käyvät seurakunnissaan ja osallistuvat kokouksiin, uhraavat, käyvät ehtoollisella, laulavat ja ylistävät, mutta.. Onko tultu itse uskossaan ja elämässään niin mukavuuden haluiseksi, ettei sielujen tila oikeasti enään kiinnostakaan, kuin vain sanoissa, mutta ei teoissa? On tärkeämpää miten saa pönkitettyä omaa uskoaan ja olla hurskaasti esillä. Katsotaan eri tavalla toimivia ja uskossaan eri tavalla ajattelevia kuin nenän vartta pitkin halveksuen ja kääntäen selän, eikä haluta tehdä yhteistyötä. Onko tultu jo niin pyhiksi, ettei tarvita niitä, jotka eivät alistu ihan mihin vain ja siunaa ihan millaista toimintaa/opetusta tahansa. Mietin vain, en moiti, tai syytä ketään, kunhan pohdin asiaa..

Mutta minusta meitä jokaista tarvitaan elopellolla ja muuriaukoissa. Jokaisen panoksella on merkitystä ja jokainen on arvokas omana itsenään, joka vain haluaa kuolla lihansa tahdolle ja maailmalle ja elää vain Kristukselle, sekä olla työssään, työparinaan..askelissaan kulkea. On vain rikkaus, kun on erilaisia ihmisiä, uskovia ja erilaillakin uskosta ajattelevia, eikä kaikki ole kuin samasta kaavasta vuoltuja, siis; kuin kopioita, ei niin, vaan erilaisuus on täydentävää, ei rikkovaa..Saat olla kanssani erikin mieltä.

Laitan vielä lopuksi meille tämän mahtavan Ossi veljemme laulun; Ossi Hämäläinen - Menkää kaikkeen maailmaan
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!