Matt. 25:5 Yljän viipyessä heille kaikille tuli uni, ja he nukkuivat.
Tämähän vertaus 10,nestä neitsyestä, kun lopulta kaikki nukahtivat. Onko tämän päivän uskovat mieluimmin nauttimassa kaikesta kivasta, lepäämässä, niin ettei ole edes halua käydä Sanan kuulossa, kun onhan nyt kuitenkin joulu! Joulu, jona juhlitaan Vapahtajamme syntymää, kiitetään Jeesus lapsesta, joka pelastaa sekä vapauttaa meidät syntiset verellään synneistämme ja joka on antanut ikuisen elämänkin meille kurjille. Pitääkö uskovienkin silloin levätä? Lepääkö saatana jouluna? Ei lepää, ja kuinka se nauttii kun uskovat ei halua olla valvomassa uskonsa tilaa, vaan unohtavat Vapahtajansa,(ei se ole niin tärkeää, kuin juhliminen) vaikka muuta väittävätkin. Ei ole pelkoa, että; Jeesus voisikin tulla juuri jouluna hakemaan omansa pois ja olisitko silloin mukana ylösotossa? Ei pysytty joka päivä hereillä, odottaen Herraa Jeesusta hakeen pois täältä vaivasta..
Näytääkin siltä, että: usko onkin vain kulissia, ilman elämää, valvomista, hereillä oloa, sekä kuolemista lihansa tahdolle, traditioille, maailmalle, mukavuuden halulle. Seurakuntien ovet ovat kiinni, ei ole Sanan nälkää, pitää saada nauttia joulusta, mutta ei iloita Jeesus lapsesta, näinkö?
Mark. 14:
33 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen; ja hän alkoi kauhistua ja tulla tuskaan.
34 Ja hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa".
35 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi maahan ja rukoili, että, jos mahdollista, se hetki menisi häneltä ohi,
36 ja sanoi: "Abba, Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, mitä minä tahdon, vaan mitä sinä!"
37 Ja hän tuli ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Simon, nukutko? Etkö jaksanut yhtä hetkeä valvoa?
38 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
Aivan sama onko joulu tai pääsiäinen, kesä, tms, niin on tosi huolestuttavaa, ettei enää seurakunnat elä parannuksen teossa, ei julisteta elävää ja muuttavaa, murtavaa Raamatun Sanaa, joka laittaa; sielun heräämään, sekä valvomaan omaa uskonsa tilaa, tutkimaan Jumalan Sanaa, ei enää niin, vaan: korvasyyhyyn julistetaan; Rauha, rauha, ei mitään hätää, nuku rauhassa ihanaa untasi, kylllä sinä siltikin pääset taivaaseen ja ylösottoon.
Minulle tuli tämä Raamatunpaikka kehotuksena laitta tähän.
Jer. 5:
22 Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni, joka olen pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määräksi, jonka ylitse se ei pääse; ja vaikka se kuohuu, ei se mitään voi, ja vaikka sen aallot pauhaavat, eivät ne sen ylitse pääse?
23 Mutta tällä kansalla on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois.
24 Eivätkä he sano sydämessänsä: "Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme, joka antaa sateen, syyssateen ja kevätsateen ajallansa, ja säilyttää meille elonkorjuun määräviikot".
25 Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.
26 Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niinkuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä.
27 Niinkuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,
28 ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta.
29 Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
30 Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa:
31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?
Kovia sanoja, ja kyllä ne minua ainakin kauhistuttavat, niin etten itse tulisi hyljätyksi ja jäisi pois ylösotosta, jääden tänne hirveään vaivan, sekä tuskan aikaan, kun en ollutkaan valvonut omaa uskoni tila, sekä sydämeni tilaa. Herra armahda Suomen kansaa! Sekä Suomen seurakuntia, ettei ne kuolisi, eikä niistä enää elämää löydettäisi. Kun on hyljätty Jumalan Sanan totuus, sekä parannuksen teon armo.
Herätkää - Semira
Oi Herätkää, Te Hitaat Sielut - Martti Talvela
Pekka Salminen - 07 Tuo veri