Onko uni makeaa?

Onko uni makeaa?

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.12.2024 11:11

Mietittiin siinä mieheni kanssa, kun missään ei juurikaan ole kokouksia joulun aikaan? Muutamia löydettiin mutta todella harvoja paikkakuntia, joissa on jouluna kokouksia. Miksi?? :???:

Matt. 25:5 Yljän viipyessä heille kaikille tuli uni, ja he nukkuivat.

Tämähän vertaus 10,nestä neitsyestä, kun lopulta kaikki nukahtivat. Onko tämän päivän uskovat mieluimmin nauttimassa kaikesta kivasta, lepäämässä, niin ettei ole edes halua käydä Sanan kuulossa, kun onhan nyt kuitenkin joulu! Joulu, jona juhlitaan Vapahtajamme syntymää, kiitetään Jeesus lapsesta, joka pelastaa sekä vapauttaa meidät syntiset verellään synneistämme ja joka on antanut ikuisen elämänkin meille kurjille. Pitääkö uskovienkin silloin levätä? Lepääkö saatana jouluna? Ei lepää, ja kuinka se nauttii kun uskovat ei halua olla valvomassa uskonsa tilaa, vaan unohtavat Vapahtajansa,(ei se ole niin tärkeää, kuin juhliminen) vaikka muuta väittävätkin. Ei ole pelkoa, että; Jeesus voisikin tulla juuri jouluna hakemaan omansa pois ja olisitko silloin mukana ylösotossa? Ei pysytty joka päivä hereillä, odottaen Herraa Jeesusta hakeen pois täältä vaivasta.. :???:

Näytääkin siltä, että: usko onkin vain kulissia, ilman elämää, valvomista, hereillä oloa, sekä kuolemista lihansa tahdolle, traditioille, maailmalle, mukavuuden halulle. Seurakuntien ovet ovat kiinni, ei ole Sanan nälkää, pitää saada nauttia joulusta, mutta ei iloita Jeesus lapsesta, näinkö? :shock: Jeesus laitetaan pois jouluksi ja pukki, lahjat, ruuat, ystävien ja omaisten seura on paljon tärkeämpää, kuin Herra Jeesus. Turha lukea jouluevankeliumia, kun kuitenkaan sydän ei elä jouluna Jeesukselle. Turha käydä joulukirkossa ja luulla että on uskossa kun käy siellä ainakin jouluna.. se on vain elämän teatteria, ei oikeaa elämää ja antautumista Herralle. siitä on tehtävä parannus, tehtävä sydämen muutos, jotta Jeesus saa astua sydämeen, sekä jäädä sinne asumaankin. :thumbup: :wink:

Mark. 14:
33 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen; ja hän alkoi kauhistua ja tulla tuskaan.
34 Ja hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa".
35 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi maahan ja rukoili, että, jos mahdollista, se hetki menisi häneltä ohi,

36 ja sanoi: "Abba, Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, mitä minä tahdon, vaan mitä sinä!"
37 Ja hän tuli ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Simon, nukutko? Etkö jaksanut yhtä hetkeä valvoa?
38 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

Aivan sama onko joulu tai pääsiäinen, kesä, tms, niin on tosi huolestuttavaa, ettei enää seurakunnat elä parannuksen teossa, ei julisteta elävää ja muuttavaa, murtavaa Raamatun Sanaa, joka laittaa; sielun heräämään, sekä valvomaan omaa uskonsa tilaa, tutkimaan Jumalan Sanaa, ei enää niin, vaan: korvasyyhyyn julistetaan; Rauha, rauha, ei mitään hätää, nuku rauhassa ihanaa untasi, kylllä sinä siltikin pääset taivaaseen ja ylösottoon. :roll:

Minulle tuli tämä Raamatunpaikka kehotuksena laitta tähän.

Jer. 5:
22 Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni, joka olen pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määräksi, jonka ylitse se ei pääse; ja vaikka se kuohuu, ei se mitään voi, ja vaikka sen aallot pauhaavat, eivät ne sen ylitse pääse?

23 Mutta tällä kansalla on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois.
24 Eivätkä he sano sydämessänsä: "Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme, joka antaa sateen, syyssateen ja kevätsateen ajallansa, ja säilyttää meille elonkorjuun määräviikot".

25 Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.
26 Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niinkuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä.
27 Niinkuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,

28 ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta.
29 Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
30 Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa:

31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?

Kovia sanoja, ja kyllä ne minua ainakin kauhistuttavat, niin etten itse tulisi hyljätyksi ja jäisi pois ylösotosta, jääden tänne hirveään vaivan, sekä tuskan aikaan, kun en ollutkaan valvonut omaa uskoni tila, sekä sydämeni tilaa. Herra armahda Suomen kansaa! Sekä Suomen seurakuntia, ettei ne kuolisi, eikä niistä enää elämää löydettäisi. Kun on hyljätty Jumalan Sanan totuus, sekä parannuksen teon armo. :cry:

Herätkää - Semira

Oi Herätkää, Te Hitaat Sielut - Martti Talvela

Pekka Salminen - 07 Tuo veri
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Onko uni makeaa?

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.04.2025 08:59

Tuota edellistä siinä lueskelin ja mietin sitä, miten uskovat nukkuvat, ja näyttää siltä että; uni ja helppo elämä, sanon suoraan; laiskuus on tullut seurakuntien elämään, toimintaan. Nyt kun oli pääsiäinen, niin kun kävimme eräässä helluntai seurakunnassa viikko sitten, niin siellä pastori tuumasi, ettei me sitten täällä vietetä pääsiäistä sen enempää, kuin torstaina ja loppu pääsiäinen on vapaata: onhan pääsiäinen? :-o :thumbdown:

Ja kun nyt on katseltu monia monia seurakuntia,niin nimestä huolimatta, niin eipä niissä ole olllut pääsiäisen tilaisuuksia, jotain musiikki juttuja yhtenä päivänä on ehkä ollut, mutta ei enää muistella Jeesuksen kärsimystä, kuolemaa, eikä arvosteta ylösnousemustakaan minään.. Missä ovat hereillä olevat kristityt? :???: Onko pääsiäispuput, mämmi, ja muut herkut, helppo elämä vallannut uskovatkin? Joitakin seurakuntia on toki, joissa on ollut kaikkina pääsiäispäivinä ollut tilaisuuksia, mutta en löytänyt muita vapaan suunnan seurakuntia kuin vain babtistit, joissa on ollut pääsiäisen tilaisuuksia. Siksi kysynkin muiden seurakuntien pastoreille, vanhemmistoille, jotka päättävät tilaisuuksista; Eikä päsiäisellä ole heille enää mitään merkitystä? Onko oma liha tullut rakkaammaksi? :cry:

Mutta tiedä rakas uskova ystäväni; Aika ei tule helpommaksi, vaan vaikeammaksi, mutta jos sinä et valvo uskosi tilaa, pysy hereillä, vaan nukut, niin miten aiot selvitä silloin kun kaikki muuttuu, eikä enää olekkaan temppeleitä, joissa kokoontua, kun vainon ajat tulevat, missä on sydämesi sinä päivänä, kun sinulta kysytään uskosi suuntaa; Tunnustatko Jeesuksen Herraksesi, vai kiellätkö Hänet, jotta pääsisit helpommalla, ja menetät samalla taivaspaikkasi.. :cry:

Eikö Jeesus olekkaan enää sinulle numero yksi? Onko Hän vain avun antaja, mutta kun kaikki on hyvin, niin et enää tarvitsekaan Häntä, joka voi pelastaa sielusi kadotuksen kauhuista, vai onko aivan sama mihin joudut kuoltuasi? Herää jo ja tee parannus, käänny takaisin ristin kaidalle tielle, jotta pääsisit kerran kirkkauteen, kun Jeesus hakee kaikki omansa kotiin, mutta ne, jotka eivät valvo, vaan elävät tämän mailman hengen mukaan, kaivaten vain helppoa ja mukavaa elämää, niin he jäävät tänne vaivaan, sekä tuskaan, kun Pyhä Henki poistuu ja siirtyy Israelin ylle. Silloin saat kohdata hänet, josta nyt monet vain puhuvat, mutta eivät Jeesuksesta, tiedätkö kuka hän on, kun Jeesus on hakenut kaikki uskolliset omansa taivaan kotiin, niin hän tulee ja siellä ei enää tehdä työtä Heralle, se aika on silloin ohitse. Ethän jää tänne, siksi Herää Jo!!

Room. 11:
13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?

16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.

1. Tess. 5:
1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.

7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.

:thumbup: Kiitos Herralle sinusta veljeni ja siskoni, joka tahdot pysyä lähellä veristä ristiä, ja elät elämääsi vain yksin Jeesukselle. Älä väsy, vaan katso vain yksin Jeesukseen, ja usko Jumalaan, niin saat kerran olla niiden harvojen joukossa, jotka pääsevät ylösottoon! Älä jää pois Karitsan häistä.

Matt. 22:
1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
6 ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.

7 Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.
8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.

11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Onhan sinulla jo häävaatteet ylläsi, niin silloin sinäkin pääset kotiin. :thumbup: :clap: :D
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!