On se JÄNNÄ, miten uskovat ja ihmiset 'itse omissa pienissä mielessään', jos nyt sallitte käyttää näinkin rankkaa kieltä, niin miten he mieltävät uskovan, joka ei halua olla kaiken väärän toiminnan ja opetuksen hyväksyjä, ja siis yhä vain käyden kokouksissa, vaikka on ehkä saanut Herralta voimakasta puhetta lähteä pois ..Tai ainakin varoittaa heitä eksymisestään, Jumalan Sanan vesittämisestään, tms..
Niin... minä en varmaankaan ole edes Jeesuksen seuraaja ja omakaan enään monienkaan uskovien mielestä, koska en käy seurakunnassa, enkä hyväksy sitä maailman vetämistä seurakuntiin ja Jumalan Sanan, Raamatun ilmoitetun Sanan vesittämistä ja kuin tilalle tuodenkin: lihan tahdon, maailman tahdon, veljien tahdon, ihmisen tahdon, mutta ei Jumalan tahdon..tekemistä, julistamista?
Kun katselen ja kuuntelen täällä kuntoutuksessa ollessani tätä maailman ruhtinaan omien toimintaa, huvitusta, puheita, niin se on hyvin surullista katseltavaa ja kuunneltavaa.
On vaikeaa olla Kristus tuoksuna, jos se on omaa yrittämistä, mutta kun Herra Henkensä kautta saa johdattaa ja vaikuttaa, niin ainakin toivoisin voivani olla Hänen tuoksunsa ja omansa, eli; näytän ja kerron värini: Olen uskossa, Olen Jeesuksen oma, seuraaja.
Minua ei enää haittaa, vaikka minua katsotaankin karsaasti, kun en halua palata sinne, minne minun luultiin palaavan alta aika yksikön: srk,taan. Ja kun en kärsi sitä vääränlaista toimintaa, oppia, niin sitten olen muukalainen jopa omille heng siskoilleni ja veljillenikin ja siunausta ei toivoteta, eikä haluta tavata, jutella, vaan keksitään aivan läpinäkyviä, lapsellisiakin juttuja, ettei tartte vain sanoa, hei, tms: minulle..Oon nähnyt miten joku puolituttu tyyppi puhutellaan ja toinen on ihan että Täh,
Tänä päivänä aivan selvästi saa nähdä ja joutuukin huomaamaan, että viljan puhdistuksen ja lajittelun aika on tullut uskovien elämään ja seurakuntiin. Olemmeko valvovia uskovia ja valmiina Jeesuksen saapumiseen, jolloin kukin saa palkkansa sen mukaan kuin on Herramme tahto ja sydäntemme asenne..Vai elämmekö itsellemme, toinen toisillemme, tai jopa maailman rakkaudella ja maailman tarjonnalla täyttäen sydämemme?
Fil. 3:
18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
Ja laitampa meille vielä tämänkin Raamatunpaikan..
2. Tess. 2:
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.