Siksi onkin, en sano; olisi, vaan, että: On erittäin tärkeää elää niin, että olemme; aina, ja joka hetki valmiit lähtemään, kun pasuuna soi ja kutsu tulee; "Nyt on sinun aikasi lähteä!" Halleluja! Oletko sinä ystäväni kallis silloin valmis lähtemään? Onko pukusi, sekä sydämesi pestynä puhtaaksi kaikesta väärästä, pahasta, synnistä, itsekkyydestä, maailman himojen seuraamisesta, ym; Jeesuksen kalliilla sovintoverellä? Oletko jo antanut elämäsi ja sydämesi aivan kokonaan Jeesukselle? Jos et niin nyt on aika tehdä se päätös, lähteä etsimään elämääsi muutosta, Pelastajaa. Älä siis ohita etsikkoaikasi kutsua.
Haluan erikoisesti puhua meille jo uskoon tulleille, mutta myöskin vielä uskosta osattomille, uskonnollisille, joilla on kyllä Jumala, mutta ei Jeesusta vielä henk koht sydämensä Vapahtajana ja Herrana. Sillä, niin moni on palannut takaisin sinne lavealle tielle ja ehkä silti kuvittelee pääsevänsä silti kerran taivaaseen: entisen uskossa olonsa perusteella. Mutta Raamattu on tässä asiassa jyrkkä, ehdoton ja se sanoo, ettei syntiä pääse taivaaseen, eikä tottelematon, uppiniskainen, maailmaan rakastunut, tule pääsemään sinne puhtauteen ja kirkkauteen, koska mitään epäpyhää ei taivaaseen pääse. Mutta totuushan on se, että; Kristuksen luota pois lähtenyt ei välttämättä edes kaipaa puhdistusta, parannuksen tekoa, koska hän nauttii: ihmeistä ja ylistyksestä, lihansa hellimisestä ja sen rakastamisesta, korvasyyhy saarnoista, mutta ei kukaan pysty rakastamaan yhtä aikaa, sekä Jumalaa, että lihaansa ja sen himoja. Vaan usein ihminen kuin valitsee mieluimmin lihansa tahdon ja sen rakastamisen, kuin Jumalan tahdon sekä: siihen suostumisen. Vai,.. onko näin?
Joh. 12:24-26
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää. Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään. Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua; ja missä minä olen, siellä on myös minun palvelijani oleva. Ja jos joku minua palvelee, niin Isä on kunnioittava häntä.
1. Joh. 2:15 -17
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
1. Kor. 10:21 21 Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.
Gal. 5:16-18
Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
Luuk. 16:10-13
Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä. Jos siis ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille uskoo sitä, mikä oikeata on? Ja jos ette ole olleet uskolliset siinä, mikä on toisen omaa, kuka teille antaa sitä, mikä teidän omaanne on? Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
Laitoin joitakin Raamatun kohtia, joita haluan tähdentää, ja laittaa sinut miettimään niitä myöskin omalla kohdallasi rakas uskova ystäväni. Älä anna maailman viedä sinua mukanaan, äläkä myöskään anna ruokaa lihallesi, vaan päätä rohkeasti ristiinnaulita se (lihasi tahto) ristille roikkumaan, sekä kuolemaan, joka ikinen elämäsi päivä. Vain siten olet kerran myöskin pääsevä sinne ihanaan kirkkauden rantaan kuoltuasi. Se tie ei ole lihallemme mieluinen, mutta se on kuitenkin se paras ja ainoa tie, joka vie meitä kotiin asti. Katsotaan siis vain Kristukseen Jeesukseen ja suostutaan nollaamaan, kuolettamaan rukouksella ne lihamme halut, jotka vievät meitä vain poispäin ristiltä ja parannuksenteosta, taivas kodistammekin.
Älä luovuta! Kerran sinäkin saat iloita, kun kestit kaikki ne kovatkin koetukset ja kivut, sairauden, ym mukanaan tuoman tuskan elämässäsi ja taivaassahan ei sitten enää ole kipua, ei tuskaa, ei pelkoja, ei mitään ikävää, vaan siellä on vain iloa ja rauhaa ja saamme elää siellä ikuisesti veljiemme ja siskojemme kanssa, jotka myöskin tahtoivat kuolettaa maalliset himonsa sekä halunsa ja elää vain yksin Jeesukselle, vaikka sitten kärsien kipua ja vaivaa, koviakin koettelemuksia, tms. kärsien, kestäen...