Ajatuksia unista ym..

Ajatuksia unista ym..

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.06.2022 21:14

Hab. 2:1 Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa.

Niin, sellainen ajatus on nyt ollut sydämelläni, että, kun ihminen on esim rikottu sisältäpäin, kokenut vaikka ja mitä, ja elämään on tullut kaikenlaista ikävää, ehkä jonkun ihmisen tai ihmisten kautta, niin mietin sitä, kun nyt on jälleen noussut uniini asioita menneestä elämästäni, ja joiden takia olen särkynyt aikoinaan aika pahastikin ja meni todella kauan ennenkuin siitä aloin kunnolla selvitä, niin uskossa kuin jo silloin olinkin. :shifty:

Ps. 77:5 Minä ajattelen muinaisia päiviä, ammoin menneitä vuosia.

Otan tavoistani poiketen nyt vain jakeita en niiden ns kokonaisuutta, koska noissa on se mistä haluan puhua. Eräs tilanne jo jonkin aikaa sitten laittoi minut taas miettimään menneitä aikoja, muinaisia päiviä ja elämääni silloin, minkälaista se oli silloin.. :think:

Olen vienyt asiaa rukouksissani Herran eteen jo pisempäänkin, mutta siinä mitä nyt on tapahtunut on paljonkin selittämätöntä..En käsitä, mitä se oli ja on? Kymmenien vuosien jälkeen minuun ottaa yhteyttä ihminen joka ei ole ottanut minuun minkäänlaista yhteyttä 23v ja .. Noh, uskon, että kun olen kantanut häntä ja heitä rukouksin, niin se asia paljastui tavalla josta en ollut ollenkaan mielissäni. Mutta siitä olin tosi mielissäni, että se asia tuli valoon, paljastui ja sen vaikutti aivan varmasti Jumala, joka halusi paljastaa motiivit ym..

Ef. 5:
8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;

11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.


Pidän tuosta Raamatunpaikasta, koska se sopii niin moniin eri tilanteisiin ja asioihin elmässämme, sillä tottahan on, että: "Valo (Kristus valo) paljastaa aina pimeyden teot." Amen! :thumbup:

Herra voi niin tahtoessaan myöskin puhua meille unien kautta, unessa, kun raskas uni valtaa ihmisen, niin silloin Herra voi puhua meille. Ja olen ajatellut sitäkin, kuinka unessa kuin tavallaan saatamme palata ajassa taaksekinpäin, nähdä ihmisiä, joiden kanssa on ollut hankalaa, tms, niin se uni myöskin voi kuin hoitaa meidän sisintämme, kun voimme käsitellä asioita, ihmisiä, tunteitamme, loukkaantumisiammekin, tms unen kautta myöskin. :roll:

Mutta joka tapauksessa näin unen, joka oli kuin oisin elänyt jälleen ajassa, joka oli minulle erittän raskasta aikaa ja joka vei kaikki mehut ja ilonkin elämästäni, ja menin vain eteenpäin kuin turtana ja se mistä silloin vain pystyin iloitsemaan olivat lapseni. Ja myöhemmin se, kun sain tulla uskoon ja alkaa opetella turvautumaan Herraan Jeesukseen ja saamaan elämässäni sen jälkeen Häneltä (Jeesukseltani) voiman sekä avun ja varjeluksenkin elämääni. :thumbup:

Minä olen niin lapsellinen ja hupsu, että uskon Jumalan antaneen minulle tuon unen, joka tavallaan satuttikin, mutta kun sitä sit mietin myöhemmin, niin se myöskin hoiti omalla hassulla tavalla niitä haavojani joita olin silloin aikoinaan saanut sydämeeni.. Ei enää mitään omaa ns laastarointia haavan päälle, vaan se haava kuin aukaistiin uudestaan unessa turvalllisesti, siis, ei väkivalloin, vaan varoen ja siihen laitettiin sitä ihanaa, hoitavaa ja tuoksuvaa nadrusöljyä, joka kuin alkoi hoitaan sitä kipeää haavaa ja parantamaankin sitä... Halleluja! Ihana Jeesus, Kiitos! :thumbup: :D :clap:

Ja vaikka siinä unessa ja unissani olenkin kuin palannut entiseen elämääni, niin kuitenkin Raamattu sanoo, ettei meidän pidä entisiä enää muistella, koska niitä ei saa takasin, eikä muutettua toiseksi, mutta nuo minun uneni ovat hoitaneet minua sisältäpäin ihmeellisesti..ja siksi haluankin lapsenomaisesti uskoa, että mun täytyi käsitellä noita aristavia, kipeitä asioita juurikin unen kautta..ja myöskin tietenkin rukoustenkin kautta hereillä ollessani.. :thumbup: :roll:

Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet / Jakaranda

Jes. 43:18-19
Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19843
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron