Siipirikkoisena eläen..

Siipirikkoisena eläen..

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.02.2020 15:25

Stigu ja Konnakuoro - Siipirikko - 02 - Hän ei jätä

Aloitan ajatukseni tuolla laululla, joka on vaan niin mahtava ja lohdullinenkin. Kiitos Herralle tuosta laulusta sekä laulajistakin. :thumbup:

Olen jo pitkään ajatellut, että voisin jotain kirjoittaakin, mutta sitten ne ajatukset vain ovat kuin kadonneet, kuin ne ois puisteltu pois mielestäni. Mielessäni on ollut ajatus, halu, jotta: voisin toisiakin auttaa edes pikkasenkin vain ja ennenkaikkea rohkaista, tuoda hivenen verran edes lohdutusta elämään, ja kertoa; kuka voi rikkinäistäkin ihmislasta auttaa sekä vahvistaa, jne.. :roll:

Minä koen olevani kuin siipirikko. Se ajatus on vain kuin vahvistunut viime aikoina ja kun mua ei ymmärretä, enkä saa kokea kaipaamaani ja tarvitsemaani rakkautta, en sitten mistään päin, en keltään..Olen saanut vain ilkeyttä, elämäni ohjailemista ihmisiltä, jotka eivät tiedä taustojani, tunnemaailmani, rikkinäisyyttäni, ym.. Luullaan muka paremmin tietävänsä, mikä mulle on parasta ja mikä ei. HM? Mutta olen sen toki heille anteeksi antanut, ja pyytänyt Herraakin antaan heille kaikille käytöksensä ja puheensa, elämääni puuttumisen kyseenalaisella tavalla anteeksi. :???:

Minulla oli tosi vaikea lapsuus, sekä 2 vaikeaa avioliittoakin, jotka ovat rikkoneet mua tosi paljon ja vieneet useinkin itkun partaalle, epätoivoon sekä pelkäämään pahinta, varomaan ja oleen skeptinen ihmisiä kohtaan, oli he sitten uskovia tai ei, se, että; olen saanut kuulla rumia, satuttavia, ilkeitä, loukkaavia sanoja, hylkäämistä, joka ehkä on se pahin mulle mitä voi olla tai tulla, kun koen tulleeni hyljätyksi, olla yhä vain se ei toivottu, outo, ym..

Olen nyt ollut jo tosi pitkään muutenkin kuin murrettavana ja toki Isä käyttää siinäkin asiassa toisia ihmisiä, uskoviakin, heidän, tai edes minun itse sitä tajuamatta. Olen kuin Savenvalajan pöydällä. Nyt ehkä sanot, että: "Niinhän me kaikki uskovat ollaan savenvalajan pöydällä hiottavana ja murettavanakin ja joskus jopa särjettävänä, jotta Herra voisi tehdä aivan uuden ruukun, astian käyttöönsä."

Tiedän, etteihän Jeesus hukkaa yhtään murustakaan, palasta saviastiastaan, jonka Hän murtaa, rikkoo hellällä, mutta päättäväisellä kädellään, jotta se vanha astia saa jäädä ja uusi ja toivottavasti parempikin saa tulla esiin Herramme kunniaksi, kiitokseksi, sekä ylistykseksikin! Hän ei jätä yksin pärjäämään, eikä hylkää luomaansa lastaan koskaan. Vaan Hän on ja pysyy rinnallamme, tunsimmepa me sitä sitten kohdallamme, tai emme tunne/koe/hoksaa, niin: Jeesus on omiensa turvana sekä voimana, apuna ja kuulee rukouksemme, pienen pienet huokauksemmekin. Hän kuulee ja vastaa tavallaan sekä ajallaankin niihin, kunhan vain jaksamme elää lähellä veristä ristinpuutaan, jalkojensa juuressa parannusta tehden päivittäin.. Minä ainakin pyrin siihen, koska muuten en jaksaisikaan tätä elämää elää, ilman Mestariani, Jeesusta Kristusta!

Me emme vain tahtoisi että meitä rikotaan, murretaan, emme kestä koetuksia, koska emme halua kokea särkymisen tuskaa ja .. niin... tahtoisimme että: elämämme päivät uskovana olisivat aina vain niitä hyviä, mukavia, aurinkoisia, kivuttomia, sekä täynnään iloa ja onnea, ym.. Toki niitäkin keidashetkiä saamme maistaa, mutta ne ovat vain ja ainostaan; Keidashetkiä, levon hetkiä, jotta taas jaksaisimme paremmin eteenpäinkin vaeltaa, sekä kestää mitä edessämme sitten onkin ns odottamassa meitä matkallamme. :think: :thumbup:

Stigu ja Konnakuoro - Siipirikko - 11 - Siipirikko

:wink: Jaahas, Herra tahtoi mun laittavan tähän väliin tämän laulun.

Tänään olin jopa yksin hetken aikaa kotona ja eteeni tuli eräs kipale, jonka olen toki kuunnellut joskus jo aikaisemminkin, useamminkin, mutta tällä kertaa se toi mieleeni vanhempieni sanat ja sit myöhemmässä nuoruusvuosinani kuulleeni heidän sanat, tiedon: ettei isäni olisi halunnut mua koskaan ja oli jopa toivonut; etten olisi alkanut syntyessäni hengittään,kun olin ollut hengetön ja kätilö oli saanut kuin saanutkin minut virkoamaan... Minua ei haluttu!

Niin kerran vanhempani keskustelivat kun olin n 13v ja tulin kesken päivän koulusta kotiin heidän tietämättään ja kuulin kuinka he keskustelivat minusta ja miten he olivat toivoneet minun kuolevan siihen synnytykseen ja miten olen aina ollut heidän mielestään vain tiellä, riesa, vaikea lapsi koska olin niin erilainen kuin muut sisarukseni olivat, jne.. Ne sanat jäivät jonnekin tuonne sydämeni syvyyksiin ja miten minun odotettiin kuolevan jo syntyessäni. :-o :shifty:

Laitan sen laulun tähän, joka mursi minut aivan hirveään ja tuskaiseen itkuun, kun koin kuin hengessäni sen tilanteen, kun minun ei tahdottu antaa elää, jäädä henkiin; olin kuin oisin ollut juuri kohdusta esiin tuleva vauva, ihmistaimi.. :roll: . Se oli niin aito ja voimakas, koskettava tunne, ajatus maailmassani tapahtunut särkymisen tuska ja kipu, joka repi mua tosi paljon, kunnes Herra Jeesus alkoi Henkensä kautta lohduttaa sekä auttaa, rohkaistakin mua, että: Isä tahtoi minun jäävän eloon ja kaikella on minunkin elämässäni sittenkin aina jokin tarkoituskin, silläkin, että olen joutunut elämään läpi elämäni 64v siipirikkona, joka odotti ja odottaa että siivet korjataan ja pääsee lentoon, vapauteen..

Ja minä, jota ei kukaan halua elämäänsä, tai jota rakastaa, ymmärtää, ym..Niin kuitenkin Hän pelasti minut omakseen 30v sitten ja saan elää ja olla lähellä ristiä, Jeesusta ja elää Sanan sekä rukouksen voimassa päivittäin. Mikä voisikaan olla parempaa ihmislapselle, vaikka kaikki hylkäävätkin, niin Jeesus ei koskaan hylkää, vaan Hän on ja pysyy rinnallamme,ja se onkin uskon asia, ei tunteidemme tulosta. :thumbup:

Jumala tahtoi minunkin syntyvän, jäävän eloon ja ..Hän rakastaa minuakin kurjaa ja heikkoa lastaan ja tahtoo auttaa, käyttää minuakin toisten rinnalla kulkijana jne..Hän antaa joka päivä voimaansa, jotta selviän tässä elämän ryteikössä loppuun asti omanaan, kohti taivasta kulkien ja sitä päämäärää kaivatenkin.. :thumbup: Amen! Kiitos siitä Herrallemme!

Tämä laulu vei minut hetkeksi aikaan, jolloin olin vasta syntymässä tähän kylmään maailmaan ja jota ei tahdottu ottaa vastaan, ei silloin, eikä myöhemminkään.. :roll: Se oli eräs vaikea asia jota Jumala alkoi kuin hoitaa sisimmässäni, näin sen koin..Lähdettiin ihan alusta, syntymästäni..

PEKKA SIMOJOKI-RIKU RINNE Anna mun elää
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19834
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Siipirikkoisena eläen..

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.11.2020 19:05

Jäähyväiset

Laitampa tuon paljon kuuntelemani ei heng laulun tähän. Jotenkin se aina kuin kolahtaa, vaikka mieheni kuoleman jälkeen sitä erikoisesti juuri kuuntelinkin. :think:

Tänään taas pohdin rikkinäisyyttä sekä sitä kun tahallisesti ja tarkoituksellisesti tahdotaan loukata, sanoa rumasti ja ilkeästi ja sitten kuin sanoja kokee mielessään hyvää oloa, kun sai kuin saikin taas loukattua mua. :-o :???: :sad:

Elämä ei päästä minua helpolla ja se on oikeastaan 'jännä', kun jotain ikävää alkaa tulla, niin sitä tuntuu tulevan sit joka tuutista. Toinen toistaan surullisempia puheita, käytöstäkin. Siipiäni rikotaan, etten voisi lentää, tai olla onnellinen, tyytyväinen. Vaan Pyhä Henki kehottaa rukoukseen ja lukemaan Sanaakin samalla. Ja minä kun luulin jo itkeneeni ihmisten ilkeyden takia valtameren verran ja enemmänkin, mutta ehei.. Kyynelilleni ei vain näytä tulevan loppua ja kaikki sen takia kun en edelleenkään kelpaa ihmisille, lapsilleni jne.. tällaisena kuin miksi Jumala on minut luonut ja jollaiseksi elämä on minut kuin koulinut. :roll:

Laitan toisenkin laulun jota kuuntelen paljon sekä laulan mukanakin; Herra, kädelläsi (Virsi 517)

Näinpä juurikin; onneni on olla Herraa lähellä, amen! Kiitos Herralle, joka aina vaan uudestaan ja uudestaan; ottaa vastaan, syliinsä, sekä auttaa ja lohduttaa, rohkaiseekin jaksamaan ja kestämään, antamaan anteeksi jne..

Matteus 5;
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.


Tuo tuli eteeni kun aattelin kyllä yhtä toista raamatunpaikkaa, mutta tuokin on tosi rohkaiseva ja antaa uutta voimaa jaksaa, kestää, pysyä verisen ristin juurella, Herramme Jeesuksen Kristuksen jalkojen juuressa pysytellen.. :thumbup:

Kolossalaiskirje 3:
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.


14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.


Kuitenkin kaiken keskellä on sydämessäni tuo aivan ihmeellinen ja käsittämätön Jumalan rauha, joka varjelee minua, niin kuin sinuakin rakas uskon ystäväni, jolla on nyt vaikeaa, raskasta, olet joutunut kuin puun ja kuoren väliin, tai olet pahasti loukattu, on kuin rikottu sisintäsi, tai mitä sitten koetkin juuri nyt, niin usko pois ja muista; Meitä ei ole jätetty yksin pärjäämään, jaksamaan, ei!

Et ole yksin taistelussasi, vaan Jeesus, Auttajasi on lähelläsi, ymmärtää, odottaa että tulet eteensä, lähelleen kertomaan omin sanoin, miltä sinusta juuri nytkin tuntuu ja mitä et halua, kestä, ym..Älä jää synkkyyteesi, suruusi, epätoivoon, älä luovuta, vaan riennä ristin juurelle ja vaikka sinulla ei olisikaan sanoja, niin pysy sinä Jeesuksen jalkojen juuressa: hiljaa itkien tai puhuen, huutaenkin ja odota, että Herra ottaa pois taakkasi, tuskasi, sekä pyydä syntejäsikin anteeksi; jottei tuo ovela, visukinttu kykene kiusaamaan sinua sinun omilla teoillasi, sanoillasi, ajatuksillasi, tms..

Siis riennä puhdistusvirralle peseytymään sekä saamaan kaikki, aivan kaikki syntisikin anteeksi Jeesuksen nimessä ja ristin verensä voittovoimassa, ylösnousemus voimassaan. Sekä opettele kiittämään vaikka mitään kiitettävää ei tuntuisikaan olevan, niin; Kiitä siltikin kun saat olla lähellään, omanaan ja saat avun sekä voiman selvitä, jaksaa kun hän Herrasi johdattaa ja auttaa sinua. Hän Rakastaa Sinua, niin kuin minuakin ja meitä kaikkia omiaan! Amen! :thumbup: :D :clap: :wink:

1. Joh. 1:
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


EXIT - Älä luovuta
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19834
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Siipirikkoisena eläen..

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.07.2022 15:04

JIPPU - Rikotusta rakastetuksi

Jäin kuuntelemaan tuota jippu siskon kertomusta, se on vaan jotenkin niin hyvä. Hänen kertomuksensa on tuollainen ja minun on erilainen, ja sinulla voi taas olla täysin erilainen.. Meitä rikottuja on niin monenlaisia ja sitä eheytyminen voi viedä läpi koko elämänkin, mutta tiedä, että: Kerran kaikki rikkinäinen on poissa ja uusi, ehyt, ihana elämä odottaa kerran kotona taivaassa. Siellä se on odottamassa sinua, minua, meitä kaikkia rikottuja Jumalan lapsia. Se on siunaava ja rohkaiseva asia. :thumbup: :D

:roll: Monenlaiset ajatukset ovat olleet viime aikoina mielessäni ja tuntuu, kuin oisin outo otus kaikkien silmissä ja mielissä.. Kuin en kelpaisi tällaisenani kuin mikä olen, vaan kuin mun pitäisi muuttua erilaiseksi ja varmaan eri näköiseksikin ym.. Kaipaan yhä jotain jota en selvästikään koskaan tule edes täällä ajassa saamaan kokea, nimittäin rakkautta, hyväksyntää... Mutta onneksi on Herra Jeesus joka ymmärtää minuakin outoa lintua ja rakastaa minua ilman vaatimuksia tai nenänvartta pitkin katsomista; Vaan kelpaan, sekä riitän Hänelle omana itsenäni, omine erikoisine piirteineni ym.. Kiitti Isä, Jeesuksen ihanassa nimessä!! :clap: :thumbup: :D

Minä tulin sinua varten - Daniela Penttilä & Tino Portnoj - Turun Evankeliumintalo
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19834
Liittynyt: 20.10.2013 09:53


Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron