Uskovainen - Palmupuu

Uskovainen - Palmupuu

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.11.2019 16:08

Uskovainen - Palmupuu

Tämä laulu alkoi puhua minulle meistä Herran omista, uskovista ja millaisia me olemme, kun turvamme on Jumalassamme. Kuunteleppa sen sanoja.. :wink:

Minua se ainakin alkoi puhutella, lohduttaa, rohkaista ja siunata. Se on kuin se elämän kirjo, jossa elämme, niin vaikeuksien ja sairauksien, kuin hyvienkin asioiden puolesta. Ei kaadettukaan palmupuu, oo koskaan täysin toivoton. Jos vaikka runko tuhoutuu ja siitä verso uusi on. Ja kun on oikein vaikeaa, niin Herra lastaan vahvistaa.... :thumbup:

Mietippä noita sanoja, niin se on aivan ihana, silloin kun tuntuu ettei osaa, onnistu, kaikki on menetetty tms.. Niin siitä saat kuin uutta voimaa taas jaksaa, kun ymmärykseen nousee todistus; Jumalan rakastavasta huolenpidosta juuri Sinuakin kohtaan, tuntuipa sinusta sitten miltä ja miten pahaltakin tahansa, epätoivoiselta tms... Amen! :clap: :D

Fil. 4:
4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.

6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

8 Ja vielä, veljet (siskot), kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
9 mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
10 Minä ihastuin suuresti Herrassa, että te jo vihdoinkin olitte elpyneet pitämään minusta huolta, johon teillä ennenkin oli ollut halua, vaikka ei tilaisuutta.

11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.


Hes. 34:
11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.


13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.

15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19844
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Uskovainen - Palmupuu

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.01.2021 22:05

Otampa jälleen tuon palmupuu vertauksen ja laulun joka on edellisessä kirjoituksessani. Se on jotenkin niin rohkaisevaa ja vahvistava, että vaikka elämässä ois mitä myrskyä, tai kun juuria koitetaan repiä ihan irtikin, kaataa palmupuu, niin se pysyy, taipuu mutta ei katkea, irtoa; kiitos siitä Herrallemme! :thumbup:

Olen saanut viimeisen viikon aikana huomata, tajuta miten ihana ja ihmeellinen on uskovan elämässä: Jumalan apu, sekä läsnäolonsa ja rakkautensa. Hän on niin ihmeellinen ja voi niin tahtoessaan jopa ottaa kokonaan pois se painava; mielenmurhe, tuska, niin että omansa jaksaa, selviää eteenkinpäin, kun kaikki menetetään, ja on kuin matto ois vedetty jalkojen alta pois.

Olen vain kuin ihmetellyt, että: miten se kaikki niin menikään ja kuinka Herra tuli heti hätiin ja auttoi sekä auttaa edelleenkin, vaikka alakulo on toki päällä, kun kaikki kuin kuoli, meni pieleen ja suunnitelmatkin kariutuivat. On vain hiljaisuus ja Herran eteen polvistuen, pyytää voimaa jaksaa, kestää, selvitä, nähdä tässäkin asiassa Jumalan suunnitelma ja apu. Vaikka koko ajan sen tunsinkin (johdatuksensa) ja luulin sen olleen Jumalan tahto ja johdatus ym..Ja varmaan se olikin sitä, mutta kun toinen luopuu uskostaan ja toimii itsekkäästi, tylysti, vailla tunnepuolta niin raja se on Isänkin pitkämielisyydellä. Hän kyllä aikansa muistuttaa olemassa olostaan, tahdostaankin miten olisi hyvä ja oikein toimia, elää..

Mutta jos omansa kieltäytyy tottelemasta, kuuntelemasta Häntä, ja heittäytyy maailman ruhtinaan kelkkaan takaisin mukaan, niin..Jossain vaiheessa se tulee, että Herra jättää, vaikenee ja antaa kokeilla siipiään ilman Häntä.. Ei Hän hylkää, mutta sallii; koittaa elää ilman Häntä. :roll:

Hepr. 3:
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä
erämaassa,
9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."


12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;

14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.

15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?

18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.


Ja laitan tämänkin raamatunpaikan vielä tähän;

Joh. 15:[Biblian mukaan]
1 Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on peltomies:
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois, ja jokaisen, joka hedelmän kantaa, hän puhdistaa, että se kantais runsaamman hedelmän.

3 Te olette nyt puhtaat, sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin.
4 Pysykäät te minussa, ja minä teissä. Niinkuin ei oksa taida itsestänsä hedelmää kantaa, ellei hän viinapuussa kiinni ole, niin ette tekään, jollette minussa pysy.
5 Minä olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua ette voi mitään tehdä.


6 Jos ei joku minussa pysy, se heitetään ulos niinkuin oksa, ja kuivettuu, ja ne sidotaan kokoon, ja heitetään tuleen, ja palavat.
7 Jos te minussa pysytte ja minun sanani pysyvät teissä, mitkä ikänä te tahdotte, niin anokaat, ja te saatte.
8 Siinä minun Isäni kunnioitetaan, että te paljon hedelmää kantaisitte, ja tulette minun opetuslapsikseni.


9 Niinkuin Isä rakasti minua, niin minä myös rakastin teitä: kysykäät minun rakkaudessani.
10 Jos te minun käskyni pidätte, niin te pysytte minun rakkaudessani
, niinkuin minä pidän Isäni käskyn ja pysyn hänen rakkaudessansa.
11 Näitä olen minä teille puhunut, että minun iloni teissä pysyis ja teidän ilonne tulis täydelliseksi.


:thumbup: Laitan vielä tämän laulun ja pysytään Jeesuksessa tuli sitten elämäämme mitä tahansa. Hän on kanssasi ja tahtoo auttaa sinuakin rakas kanssamatkaajani! Siunauksin!Kööri - Mun Jeesus elää
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19844
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Uskovainen - Palmupuu

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.06.2021 19:09

Lasse Heimonen - Kun Herran Käteen Aina Luotan :thumbup:

Otanpa toisenkin laulun, joka puhuttelee, varsinkin kun on vaikeaa ja omat voimat on lopussa, niin katse kohti Kristusta Jeesusta, ristiään riittää sitenkin avuksi selviään kaikesta Hänen avullaan. Häneen turvautuen, johdatukseensa, niin silloin saamme joka päiväämme sekä hetkeemme aina uuden avun ja voiman. Saamme itkeä syliään vasten sekä kertoa miltä juuri nytkin tuntuu ja ettemme enää kuin jaksa eteenpäin, tms..

2. Kor. 13:5-6
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.


Kestämmekö koetusta? Annammeko periksi, kun apukin saattaa viipyä? Vai tarraudummeko vain entistäkin lujemmin Golgatan ristiin kiinni, sekä Jeesuksen viitantupsuun, käteensä? :roll:

Minä en ainakaan jaksa yksin taistella, ilman Jeesustani, apuaan, lohdutustaan sekä voimaansa, Sanansa rohkaisua. Vaan minun on montakin kertaa päivässä juostava polvistumaan ristinsä juurelle, ja pyytää apuaan, voimaansa sekä rauhaansa; levottomalle, tuskaiselle sydämelleni. :-|

Ja kun nousen rukouksesta, niin Jumalan yli ymmärryksenkin käyvä rauha on jälleen palannut sydämeeni ja rauhansa lahja antaa samalla uuden voiman kestää, jaksaa, sekä luottamuksen, että asiani vielä järjestyvät ja tahdonkin kiittää avustaan, ym Herraani ja Jumalaani. :thumbup:

Jes. 48:
17 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä.
18 Jospa ottaisit minun käskyistäni vaarin, niin olisi sinun rauhasi niinkuin virta ja sinun vanhurskautesi niinkuin meren aallot;
19 sinun lastesi paljous olisi niinkuin hiekka, sinun kohtusi hedelmä niinkuin hiekkajyväset, sen nimi ei häviäisi, ei katoaisi minun kasvojeni edestä.

20 Lähtekää Baabelista, paetkaa Kaldeasta; riemuhuudoin ilmoittakaa, kuuluttakaa tämä, viekää tieto siitä maan ääriin asti, sanokaa: "Herra on lunastanut palvelijansa Jaakobin".
21 Eivät he janoa kärsineet, kun hän heitä kuljetti erämaitten halki; hän vuodatti heille vettä kalliosta, hän halkaisi kallion, ja vettä virtasi.
22 Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo Herra.


Katinalan Raamattuopiston kuoro ja lauluryhmä - 08 Kyynelin kylvävät
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19844
Liittynyt: 20.10.2013 09:53


Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron