Jumalan arvo, arvostaminen, kunnioittaminen...?

Jumalan arvo, arvostaminen, kunnioittaminen...?

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.12.2025 23:19

Minua alkoi puhutella ihmisten mielissä oleva Jumalan arvo ja arvostaminen, tai arvottomuus. Toki meillä uskovinakin on varmasti korjaamisen varaa ajatuksissamme ja suhteessamme Jumalaan, mutta nyt haluan puhua enemmänkin juuri; uskosta osattomista. Noista, jotka uskovat olevansa taivaskelpoisia mikä minkäkin ajatuksen ja opetuksen, kiltin ja hyvän elämänsä perusteella, tms... Mutta yleisin ajatus taivaskelpoisuuteen on, että: riittää kun uskoo, että Jumala on, mutta se Jeesus nimi onkin sitten tympeämpi ja tarpeettomampikin heille. Se kalskahtaa ikävästi heidän korviinsa. :cry:

Kuinka moni ajatteleekaan, että: "Kaikki on hyvin elämässään, eikä siksi tarvitse Jumalaa ja ei ainakaan mitään Jeesusta!" Uskotaan ettei tarvitse Jumalaa, eikä tarvitse hengellisyyttä, uskoontuloa, tai Jeesusta, koska on niin hyvin asiat juuri nyt. Mutta ystävä kallis; niin pian saattaakin tilanteet muuttua, tai vaihtua. Se mikä on tänään hyvin ja kaikki ok, niin huomenna se kaikki voikin olla täysin pilalla, rikki mennyt, jopa ihan romuna. :???: Et tiedä huomista päivääsi, vai tiedätkö..? :think:

En halua pelotella ketään, mutta haluan kuitenkin sanoa, ettei liika omahyväisyys aina ole hyväksi, eikä hyvä elämä ole kuin tae siitä; ettei mikään tule muuttumaan elämässäsi. Mutta minusta kamalinta on Jos elämä päättyy kesken kaiken ja silloin ei ollutkaan asiat Jumalan kanssa kunnossa ja suhde Häneen sekä Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ei ollutkaan kunnossa, niinpä, .. eipä taidakaan taivaspaikka olla siellä odottamassa, vaan..ihan jokin muu paikka, johon en tahdo kenenkään joutuvan viettämään ikuista elämää, siellä kärsimyksessä ja kun himot vain kasvaa, eikä niitä saa siellä millään tyydytettyä, ym..ikävää.. :roll: Nyt on Pelastuksen päivä ja on aika laittaa asiat ennenkaikea Jeesuksen kanssa kuntoon ja päästä kuoltuaan, tai ylöstempauksessa taivaan kotiin, Karitsan häihin mukaan. :thumbup: :clap:

Nyt puhun meistä uskovina ja vastuustamme näitä Jumalan rakkauden kieltäjiä ajatellen. Sillä sehän on silloin aivan sama, kuin kieltäisi Jumalankin, jos kieltää sen totuuden, että: Vain Yksin Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan nimen ja veren kautta käy tie taivaaseen! Ei ole Isää ilman Poikaa, eikä Poikaa ilman Isää, siis, Jumalaakaan. Tämä on totuus. Siksi pelkkä Jumalaan, tai Luojaan, tms uskominen ei ole pelastavaa, vaan Täytyy ymmärtää, että Isä Jumala on aivoitellut tien taivaan kirkkauteen ja kotiin vain Yksin Poikansa Jeesuksen nimen ja veren kautta tapahtuvaksi! Uskotko sen? :think:

Tahdotko ottaa Jeesuksen sydämeesi asumaan ja pyytää Jeesukselta syntejäsi anteeksi? Sillä vain anteeksi annon kautta sydän voi puhdistua ja muuttua, kun Jeesuksen maahan vuotanut sovintoveri Golgatalla.. saa pestä sydämesi kaikesta pahasta ja väärästä puhtaaksi ja saat syntyä uudesti ylhäältä; Elävään uskoon. Ei enään kuollutta uskoa, vaan silloin syntyy: ELÄVÄ USKO! Ja opit tuntemaan Isän, koska Isä on Pojassa ja Poika on Isässä. Ja Pyhä Henki saa alkaa avata sinulle Jumalan Sanaa: Raamatusta. :thumbup: :clap:

Me, kaikki; Jeesuksen jo vastaan ottaneet sydämiinne tahdomme, että jokainen saa tulla tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä heistä vapaita, kun vastaanottavat: Pelastajansa [Jeesuksen Kristuksen] sydämiinsä . Ollaan siis rohkeita Jumalan Sanan todistajia. Ja olen paljonkin miettinyt mun omaa Jumalakuvaani ja miten se on tämän ajan/vuosien ja vuosikymmentenkin saatossa muuttunut; kovasta ja ankarasta, vaativasta Jumalasta .. rakkauden ja anteeksi annon Jumalaksi, joka vain pakostakin joutuu ajoittain nuhteleenkin minua, kun liha pääsee päättään, tai kun en tahdo alistua tahtoonsa, tai Sanansa alle tottelemaan, niin Hän voi joutua hiukka koettelemaankin minua, mutta samalla Hän on kuitenkin koko ajan läsnä ja välittää siitä, miltä minusta tuntuu ja auttaa, varjelee, johdattaa, vahvistaa .. Koska Hän on Rakkaus, Suurin Rakkaus maailman kaikkeudessa! Ja kun alan jo hiukan oppia näkemään Jumalan tahdon ja muodon, ajattelunsakin .. Niin tahdon samalla kuin rohkaista jokaista tarkistamaan; se ns. oma Jumalakuvansa ja oppia kunnioittamaan Häntä, joka on antanut meille elämän ja pelastuksenkin. Hän On Rakkaus! Paras Isä! :thumbup: :D

Joh. 5:
20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

(kuollut on ilman Jeesusta elävä, mutta alkaa eläämään, kun tulee uskoon)

1. Kor. 8:2-3
Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee; mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!