Anteeksiantamus Kristuksen veren kautta

Anteeksiantamus Kristuksen veren kautta

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.08.2025 15:02

Satu Huttunen

"Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista." (Hebr. 9:22)

Ilman Kristuksen veren vuodatusta ja ruumiin uhria Golgatan ristillä ei ihmisillä olisi mitään toivoa eikä vanhurskautusta vaan ainoastaan iankaikkinen tuomio. Hamasta maailman perustamisesta on ollut tunnettuna Karitsa, joka on teurastettu. (Ilm. 13:8)

Ainoa syy siihen, miksi Jumala kirjoitutti Raamatun, on se, että hän halusi osoittaa ihmisille, että hän itse on heidän Vapahtajansa. Hän halusi myös näyttää, että he olisivat ainiaaksi kadotetut ja erotetut Jumalasta ja taivaasta, ellei hän olisi tarjonnut heille pelastusta. Meillä on nyt suuri toivo, kiitos Jumalalle. Tämä on Jumalan meille lähettämä ihmeellinen ilosanoma, evankeliumi.

Jumala ei voisi vapauttaa meitä synneistämme eikä antaa niitä anteeksi ja unohtaa niitä, ellei Kristus olisi antanut itseään ja vuodattanut vertaan puolestamme.

"Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä." (Ilm. 1:5) Hän vapautti meidät ja teki meidät puhtaiksi Jumalan silmissä iankaikkisesti.

Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista, ei vapautusta, ei vaikeuksiemme syyn poistamista. Ainoa luottamus ja turva, jolle voimme rakentaa koko elämämme, on risti, Kristus ristiinnaulittuna, iankaikkisen liiton veri.

Elävän Jumalan seurakunta on yhteen kokoontuva ryhmä ihmisiä, jotka todella syvästi uskovat tähän uhriin ja odottavat kohtaavansa Jeesuksen Kristuksen, Vapahtajansa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Raamatun Sana opettaa ja kasvattaa meitä