Raamattu on Kaikkivaltiaan Sana

Raamattu on Kaikkivaltiaan Sana

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.07.2023 09:40

Donald Chipmay

Jos olet syntynyt Jumalasta, olet syntynyt valloittamaan. "Sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."(1 Joh. 4:5)

"Mutta miten vastustan Saatanaa?", joku kysyy. Löydämme malliesimerkin siitä, mitä Jeesus itse teki kiusauksessa. Hän käytti miekkaa. Miekka on Jumalan Sana, ei vain kaksiteräinen vaan kaikki-teräinen.

Kristus lausui Raamatun sanoja. Hän ei ainoastan rukoillut Jumalaa vaan kävi taistoon Saatanaa vastaan pyhän kirjoituksen voimalla. Ei siinä ollut mitään monimutkaista. Hän veti miekan esiin ja käytti sitä. Saatana pakeni, ensin väliaikaisesti ja sitten kokonaan, kun Golgatan loppukohtauksessa kaikki helvetin voimat rynnistivät näyttämölle ja ne kukistettiin (Kol. 2:15)

Hänen lupauksissaan on Hänen läsnäolonsa

Jeesus ei kutsunut enkeleitä paikalle eikä näyttänyt sitä voimaa, mikä olis ollut hänen oikeutensa Jumalan poikana. Jeesus teki sen, mitä meidän kaikkien tarvitsisi tehdä: Hän käytti Jumalan Sanaa. Hänelle se oli riittävä ja lopullinen, Jumalan itsensä voima. Jeesus käytti kaikkivoipaa, taivaallista auktoriteettiä.

Raamatun Sana on Jumala itse, puhutussa muodossa! Kuinka epätäydellisesti tämä lause sen ilmaisee! Mutta näin se on. Jeesus tunsi sanan. Hänen mielestään se olisi riittävä. Hän käytti sitä. Ja hän käytti sitä paholaista vastaan. Vastaan!

"Kirjoitettu on"

- mutta Jeesus vastasi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."(Matt. 4:4)

Jeesus ei siteerannut Raamattua Isälleen tai muistellut sen sanoja vain oman sielunsa virkistykseksi. Paholainen sanoi: "Silä kirjoitettu on--" mutta Herra sanoi enemmän. Hän sanoi: "Mene pois saatana, sillä kirjoitettu on--" (Matt. 4) Huomaa tämä. Hän puhui Saatanalle ja käski tämän lähteä. Ja sinulle on annettu sama valta, sillä Hän antoi uskoville vallan kaiken vihollisen voiman yli (Luuk. 10: 19)

Älä kuitenkaan puhu kevyesti näistä asioista. Pyhä Henki on ennakoinut taipumuksen ottaa nämä asiat liian kevyesti varoituksella: "Olkaa raittiit." (1 Piet. 5:8) Se, että näistä asioista puhuu kevyesti ja löyhästi, on vain polttoainetta paholaisen liekkeihin. Eikä ole liikaa sanottu, että samalla kun jotkut rutiininomaisesti toistavat hallelujaa, paholainen suunnittelee pääsevänsä heistä niskan päälle.

Harkitse siis tarkkaan ja käytä sanaa kunnioittaen ja sen vaativalla vakavuudella. Sana tekee sen mitä lupaakin.

Läpi historian Saatana on yrittänyt viedä Jumalan omalta tämän miekan. Ei ihminen voi käyttää itsevarmana sitä, mitä epäilee. Sana on korkeimman profeetta. Se tekee kaiken mitä lupaa, ja jos joku uskoo vähemmän, epäilee hän Kaikivaltiaan todenmukaisuutta.

Lukemattomat ihmiset ovat panneet elämänsä Sanan varaan ja he ovat todistaneet sen todeksi. Teologisista mielipiteistä tai aivojen rasittamisesta ei ole mihinkään. Lopulta ihmisen on tultava Raamatun luo, sanojen "kirjoitettu on" luo, ja jos ei ole siellä, helvetti saartaa sellaisen ihmisen ja vaatii veronsa. Pidä siis varasi äläkä kadota miekkaasi! Uppoudu Jumalan Sanaan. Tartu siihen ja käytä kaikivaltiaan Jumalan ja Pyhän Hengen miekkaa!

Usko, jossa on voima

Paholainen seuloi Pietarin uskoa, ja saattaa seuloa myös sinua. Mitä voit tehdä? Muistan, mitä itse tein. Muistan ottaneeni Raamatusta kiinni, nostaneeni sen ylös ja sanoneeni: "Minä uskon tämän kirjan Jumalaan ( Hebr. 11:6) Kaiken, mitä tämä kirja tarkoittaa minulle pelastettuna sieluna, minä otan vastaan ja pidän siitä kiinni, vaikka en tuntisikaan mitään sisälläni. Kieltäydyin uskomasta paholaisen valheisiin, ja kaikki mikä on ristiriiidassa Jumalan Sanan kanssa on Saatanan valhetta."

Tällainen alku voi saada ihmeitä aikaan! Se on kuin kaataisi kannullisen vettä kuivaan kaivoon. Jokin syvällä lähtee liikkeelle, todellinen elämän virta, joka on lähtöisin Jumalalta. (Joh. 4:14) Tällaista on paholaisen vastustaminen.

Mutta sitten jonain päivänä saatat mennä pahasti nurin. Olit ylpeillyt itsellesi, ettet koskaan voisi kompastua, mutta tietämättäsi paholainen horjutti linnoitustasi, kenties käyden ovelasti käsiksi tunteisiisi ja kiintymyksiisi. Vähitellen rukouksesi haaleni ja menetit todistamisen terävimmän kärjen. Niistä tuli kaavanmaisia ja voimattomia, etkä myöntänyt sitä kenellekään. Tai kenties teit kokemuksestasi liian suuren asian ja Kristuksesta liian pienen. Joka tapauksessa kaaduit ja silloin sinut motitettiin.

Saatana syyttää, häiriköi ja piinaa. Voi sitä tuskaa! Ja vaikka kuinka yrittäisi, Saatanan syytöksiä ei pysty torjumaaan. Ajatus nousee mieleen:"Ah, minä tunnustan!" Tämä ajatus on varma ulospääsy, jos ongelmana on synti. Mutta tämäkään ei aina riitä.

Tiedän ihmisiä, jotka viettivät tunteja Jumalan edessä etsien vapautusta ja jotka myös tunnustivat syntejään toisille. Mutta vaikka heitä kuinka koetti vakuuttaa Jumalan ainutlaatuisesta ja loputtomasta anteeksiantamuksesta, he eivät löytäneet rauhaa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Raamatun Sana opettaa ja kasvattaa meitä