Kirjain Kuolettaa?!

Kirjain Kuolettaa?!

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.01.2014 22:12

Martti Häkkinen

Raamatusta keskusteltaessa saa usein kuulla mielipiteen, ettei Raamatun sanaa tarvitse ottaa kirjaimellisesti, eikä sana tarkasti. Jotkut vetoavat jopa Paavalin sanaan: "... kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi" ( 2 Kor 3:6) Tuo Henki on heidän mielestään jokin hämärä ja salaperäinen henki, jota he eivät osaa lähemmin selittää, mutta joka muka oikeuttaa ajattelemaan noin ja pitämään Raamattua vertauskuvallisena kirjana, jota kukin saa käsittää ja selittää mielensä mukaan.

Raamattu itse ei näe asiaa näin. Mitä tulee Paavalin sanoihin, tekstiyhteys osoittaa selvästi, ettei kuollettava kirjain tarkoita mitä tahansa Raamatun sanaa tai Raamattua yleensä, vaan nimenomaan lakia. Juuri laki oli kaiverrettu kirjaimin kiviin (7 jae) Sillä oli kuoleman virka ja kadotustuomion virka. Lain tehtävänä oli ja on vieläkin tappaa ja tuomita kadotukseen. Henki sen sijaan tekee eläväksi! Amen!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kirjain Kuolettaa?!

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.02.2025 13:44

Löysinpä tällaisen vanhemman kirjoituksen, jossa on samoja asioita, mistä ajattelin jotain sanoa. Kuuntelimme eilen mieheni kanssa veljemme Heikki Raatikaisen puhetta, tai paremminkin voin sanoa, että; "Oli tarkoituksenamme sitä kuunnella, mutta törmäsimme heti alussa sellaiseen Väärään Sanan kohtaan, joka järkytti meitä, mutta ei selvästikään heikki reagoinut siihen mitenkään, vaan jatkoi vain lukemistaan. Ja olihan hän sen varmasti ennenkin jo lukenut...Ei nähnyt siinä mitään väärää selvästikään. Ei auta kauniit laulunsa, jos julistaa Sanaa väärin.. Meidän ihan jokaisen Pitää olla tarkkana; miten ja mitä luemme. tutkia; Onko tämä Jumalan tahdon mukaista tuotia? :roll:

Se, mitä itse olen tutkinut kerran tyhmyyksissäni ostamastani; Raamattu Kansalle raamatun käännöksestä, niin olen tullut siihen lopputulokseen, että se on aikas lähellä tätä -92 väännöstä. Ja niin kuin -92 sanoo heikin tuomat kohdat Apt.4:29-30 niin aikalailla samoin sanoin, niin myöskin sanoo Raamattu Kansallekin teksti. Yllätynkö? En, koska olen perehtynyt aikoinaan käännösvirheisiin jo -92 eli luterilaisten käännöksessä, kuin hiukka jopa tuota Raamattu Kansallekin käännöstä. Kuinka paljon niissä onkaan yhtenäisiä tekstejä, liian paljon.. :thumbdown:

Noh, voit itse kuunnella ja tarkistaa asian laittamastani linkistä kohdasta 2.05 - 2.57

Heikki Raatikainen 9.2.2025'

Koen vahvasti että Jeesus on kuin kuka tahansa ihminen tuossa Raamatunpaikassa, ja Hän on vain palvelija, ei Jumalan Poika, tai Pelastaja, tosi Jumala. Jeesus lasketaan ihmisen tasolle, sekä ihmiseksi siinä, joka on tosi loukkaavaa, sekä saatanan juoni.. Ja yleensäkään; miksi pitää aina tehdä uusia Raamatun käännöksiä, kun ne ei kuitenkaan pysy alkuperäisessä Sanassa sekä totuudessa? :???:

Laitan sen sinulle -92 mukaan, eikös olekin puhe Jeesuksesta aivan samanlainen -92;sakin, kuin Raamattu Kansallekin?

Apostolien teot 4:
29 Katso nyt, Herra, kuinka he meitä uhkailevat! Anna palvelijoillesi voimaa pelotta julistaa sanaasi.
30 Ojenna kätesi, niin että sairaat paranevat, että tapahtuu tunnustekoja ja ihmeitä pyhän palvelijasi? Jeesuksen nimessä."

Oliko ja onko Jeesuskin vain palvelija? Ei ole.

Apostolien teot 4: 33/38
29 Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

Sama Biblian mukaan:
29 Ja nyt Herra, katso heidän uhkaustansa ja anna sinun palveliais kaikella uskalluksella sinun sanaas puhua.
30 Ja ojenna kätes parantamaan, ja että merkit ja ihmeet sinun pyhän Poikas Jesuksen nimen kautta tehtäisiin.

Ja vielä; STLK2017 mukaan:
29 Nyt, Herra, katso heidän uhkauksiaan ja anna palvelijoittesi kaikella rohkeudella puhua sanaasi
30 ja ojenna kätesi, että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

Olkaamme siis tarkkoja, miten ja mitä kuuntelemme. Ei muutella Sanaa, koska ne ovat: Jumalan Sanoja meille ihmisille, Ei tehdä Hänen rakkaasta Pojastaan Jeesuksesta sekä meidän syntiemme sovittajasta alennettua ja halveksittua Jumalan Poikaa, joka ei kuin olisikaan täysi ihminen ja täysi Jumala, vaan ja vain ihminen, joka ei voi ketään auttaa. :-|

Älkäämme eksykö! Älkäämme halvesittako Raamatun ilmoitettua Jumalan Sanaa. Pysytään Totuudessa! Ja mitä vielä; Ole Tarkkana miten ja mitä kuuntelet! :thumbup: :wave:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Raamatun Sana opettaa ja kasvattaa meitä