Olemme Kristuksen morsiamia - jo nyt!

Olemme Kristuksen morsiamia - jo nyt!

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.09.2022 21:26

Pertti Mela

Emme pääse taivaaseen omilla ansioillamme, kuten monet nykyään kuvittelevat. Vain Jeesus voi pelastaa.

Suomen kansassa on uskovia ihmisiä ehkä noi kymmenen prosenttia. 90 prosenttia on maallistuneita ihmisiä, jotka joko eivät usko Jumalaan tai kulkevat kahta tietä. Uskovat erottuvat heistä siinä, mistä Room. 3:24 kertoo: "He saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa."

Jumalan rakkaus meitä kohtaan ilmenee pienoisevankeliumissa: "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16)

Jeesus opetti meille taivaan valtakunnasta ja meni meidän syntiemme takia ristinkuolemaan ja vuodatti verensä syntiemme maksuksi. Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja piirsi meidän nimemme taivaan kirjaan.

Elävä Jumala

Jeesus rukoili ennen ristinkuolemaansa: "Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani ja näkisivät kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut ennen kuin maailma olikaan." (Joh. 17:24)

Muissa uskonnoissa ihminen etsii kuollutta puujumalaansa, mutta meidän elävä Jumalamme etsii meitä. "Jeesuksen kautta meillä on pääsy yhdessä hengessä Jumalan tykö. Niin me emme enää ole vieraita emmekä muukalaisia, vaan me olemme pyhien kansalaisia ja kuulumme Jumalan perheeseen, jonka kulmakivenä on Jeesus Kristus." (Ef. 2:18-20)

Voimmeko ymmärtää, että Jumala rakastaa meitä näin paljon! Sanoohan hän:"Jotka ovat otetut minun nimiini, minä olen kunniakseni luonut, ja valmistanut ja tehnyt."(Jes.43:17)

Hääaterialle

Taivaallinen Isämme haluaa Pojalleen kumppanin, morsiamen. "Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulossa. Ja me, kaikkien uskovien kanssa, hänen vaimonsa, valmistamme itseämme häihin, saamme pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen, se liina on pyhien vanhurskautus. Ja Jeesus sanoi hänelle: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle." (Ilm. 19:7-8)

"Ja minä kihlaan sinut ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella. Kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran."(Hoos. 2:19-20)

Paavali lupaa: "Minä olen kihlannut teidät Jeesukselle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan morsiamen."(2 Kor. 11:2)

Me kaikkien aikojen uskovat olemme Karitsan morsiamia, me Jeesuksen Sanan kautta uudestisyntyneet. Sillä Jeesus sanoo: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." (Joh.3:3)

Morsiammenhinta on maksettu

Jeesus osti itselleen morsiamen: "Tietäen, ettette ole millään katoavalla, ettet hopealla ettekä kullalla,lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niin kuin tahrattoman Karitsan. Me olemme Jeesuksen morsiamia, jotka olemme uudestisyntyneet, emme katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän sanan kautta." (1 Piet. 1:18-19, 23)

"Mutta hän, joka lujittaa meidät Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala, joka on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut hengen vakuudeksi sydämiimme." (2 Kor. 1:21-22)

Me morsiamina olemme erotettuja, pyhitettyjä Yljällemme, Jeesukselle. Saimme myös Jumalan sinetin. Meidät on sinetöity, me emme kuulu enää maailmalle, emme edes itsellemme - kukaan muu kuin Jeesus , ylkämme, ei saisi meihin koskea.

1 Piet. 1:8 kertoo osastamme:" Häntä me rakastamme, vaikka emme ole häntä nähneet, häneen me uskomme, vaikka emme häntä näe, ja riemuitsemme sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla."

Jeesus rukoilee nyt varmaan, että morsian, johon sinä ja minä kuulumme, pääsisi perille taivaaseen.

Pyhän Hengen temppeli

Vaeltaessamme täällä maassa joudumme elämään jälkikristillisten ihmisten seassa, jotka jopa kieltävät Herrankin, pitävät Raamattua satukirjana ja Jeesusta vain maallisena ihmisenä.

Monet ajattelevat näin, sillä ihmiset ovat nostaneet itsensä jumaliksi ja etsivät itsenäisesti onneaan. He pettyvät raskaasti sekä masentuvat. Kadotus odottaa heitä jo.

Paavali kysyy meiltä: " Ettekö tiedä, että ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, jonka Jumala on teille antanut, ja ettette ole itsenne omat. Teidät on kalliisti ostettu."

Jeesus sanoo: "Kun minä tulen takaisin, otan minä teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."(Joh. 14:3)

Hän ei sano: Vain harvat teistä pääsevät, vain valitut teistä pääsevät, vain tulen kautta pääsette, vain vaivoin pääsette. Ei, vaan: Minä otan teidät tyköni! Näin hän hakee koko morsiamensa luoksensa.

Kaikki uudeksi

"Ja hän sanoi minulle: 'Autuaat ovat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle."' (Ilm. 19:9)

"Jumala on pyyhkivä kyyneleet pois heidän silmistänsä, eikä kuolemaa enää ole oleva, eikä murhetta, eikä parkua, eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt. Ja valtaistuimella istuva sanoi: 'Katso, uudeksi minä teen kaikki."' (ilm. 21:4-5)

Ja Jeesus sanoo: "En minä sinua hylkää, enkä sinua jätä." "Jumala antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi." (Ps. 91:11)

Vaeltakaamme näin iloiten Jeesuksen morsiamina maassa vankalla pohjalla kohti taivaan iloa. Kiittäkäämme meitä rakastavaa Jumalaa, meille kaiken armonsa antavaa Jeesuta ja meissä asuvaa Pyhää Henkeä. Amen.

Lähde; Ristin Kansa lehti nro 6/2022

Kuva
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!