Satu Huttunen
Vain yksi asia voi mahdollistaa sen, että voimme lähestyä Jumalaa: Jeesuksen Kristuksen veri. Vain se tekee mahdolliseksi yhteyden Jumalan ja ihmisen välillä, mikään muu ei voi puhdistaa meitä.
Kristuksen veri varmistaa sen, että olemme oikealla paikalla Jumalan suhteen. Kristuksen veri vuodatettiin, jotta sinun yhteytesi Jumalaan korjaantuisi. Ilman sitä voit olla oikeassa suhteessa ihmisten kanssa, mutta et Jumalan kanssa.
Kristuksen veri auttaa sinua nousemaan lihallisuuden kahleista. Se puhdistaa sinut, jotta voit kohdata Jumalan ja vaeltaa hänen kanssaan päivittäin.
Se tosiasia, että Kristuksen veri on pannut pois sinun syntisi, tekee entistä välttämättömämmäksi sen, että sinun täytyy tulla hänen tykönsä puhdistumaan kerta toisensa jälkeen, jatkuvasti. Meidän yhteytemme Jumalaan on mahdollistettu ristin veren kautta, ainiaaksi. Ei vain ajaksi, vaan iankaikkisesti (1 Joh. 1:3).
Sinulla ja minulla ei voi olla kristityn yhteyttä, ellei meillä ole yhteyttä Jumalaan ja Kristukseen Golgatan veren kautta. Yhteyden perustana on se, että vaellamme valkeudessa. Jotta voimme lähestyä Jumalaa, saati sitten että meillä on yhteys häneen, meidän täytyy tulla puhdistettavaksi. Silloin, kun ajattelet, ettet sitä tarvitse, olet epätoivoisessa tilanteessa.
Meillä ei ole täyttä kuvaa siitä, kuinka iljettäväksi synti on meidät tehnyt Jumalan silmissä. Kristuksen täytyi vuodattaa verensä, että minun elämäni muuttuisi ja voisin miellyttää Jumalaa. Kysy Jumalalta: Olenko minä muuttunut sinun silmissäsi? Me hyväksymme Kristuksen evankeliumin tekniset tosiasiat, mutta emme käytä ristin voimaa, emme mene puhdistumaan. Siksi ei meillä ole voimaa voittaa syntiä. " He ovat voittaneet hänet, Saatanan, Karitsan veren kautta." (Ilm. 12:11)
Meillä tulisi olla valtavan suuri vaikutus tässä maailmassa kaikkea pahuutta vastaan, jos me todella olemme veren puhdistamia. Kristuksen veri on vuodatettu, ja se muuttaa minut Jumalan silmissä. Jumala katsoo sinun puoleesi aivan kuin hän katsoo Kristusta. Jumalan silmissä olet sellainen kuin hän, puhdas, pyhä, tahtoen vain olla hänelle mieliksi ja tehdä hänen tahtonsa. Jeesuksen Kristuksen seurakunta kasvaa voimassa, Jumalan voimassa, kaikkea pahuutta vastaan.