MINÄ OLEN YLÖSNOUSEMUS JA ELÄMÄ

MINÄ OLEN YLÖSNOUSEMUS JA ELÄMÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.01.2026 08:41

Annikki Salo

Jeesus tuo iankaikkisuuden näkökulman aina todellisena eteemme. Siinä näemme ajallisenkin elämämme oikein. Vaikka kipuilemme täällä monenlaisten tuskien ja vaikeuksien keskellä,"Minä olen"- nimessä on ylösnousemuksen voima meille, Jumalan lapsille, ajan ahdingoista iankaikkiseen ihanuuteen. Saamme taivasnäkökulman asioihin ja silloin arvioimme elämämme oikein. Raamatun Sana on iankaikkinen, aina ajankohtainen ja toimii kaikissa tilanteissa. Heikkokin uskomme riemuitsee Jumalan Sanan lupauksista.

Ihmisen viisain ja tärkein ratkaisu

"Pienoisevankeliumi" panee jokaisen ihmisen valinnan paikalle:"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä". (Joh. 3:16)

Raamattu sanoo:"Herran pelko on viisauden alku." Usko Jeesukseen antaa iankaikkisen elämän, niinpä se on kaikkien viisain ja tärkein ratkaisu, jonka ihminen ikinä voi tehdä.

Ilman uskoa Jeesukseen ihminen on kuollut synteihinsä ja rikoksiinsa, hän on ilman Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa. Tällainen ihminen ajelehtii elämässään turvattomana himojensa ja halujensa mukaan. Ajassamme vaikuttaa myös kirkon ja yhteiskunnan luopumus Jumalan Sanasta ja sen seurauksena monenlainen syntielämä rehottaa. "Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin ja verityö verityötä seuraa." (Hoos. 4:2) Niinpä "väkivalta on noussut vitsaksi jumalattomuudelle" (Hes. 7:11).

Autuas Jumalan lapsi elää täällä taivasmatkalaisena

Koska olemme Jumalan lapsia, Jeesus on sydämemme ja elämämme Herra. Hänessä meillä on syntien anteeksiantamus ja elämän valkeus. Elämme sisäisesti ylösnousemuselämää ja olemme taivaaseen matkalla Jeesuksen kanssa, mikä autuas osa jo täällä! Jumalan tahto on, että olemme, "valo ja suola" tämän sukukunnan keskellä, että ihmiset kuulisivat evankeliumin vapauttavan totuuden.

Jeesus on täynnä armoa ja totuutta. Niinpä itse armahdettuina armahdamme toisia. Emme tuomitse emmekä syytä, vaan esirukoilemme sydämissämme ihmisten puolesta. Totuudessa eläen olemme aitoja ihmissuhteissamme, emme näyttele emmekä teeskentele. Näin ihmisillä syntyy luottamus, ja he rohkaistuvat keskustelemaan. On ihanaa kertoa ihmisille, että Jeesus on sovittanut heidänkin syntinsä Golgatalla ja maksanut heistä lunastushinnan. Jumalan valtakunnan ihanuudesta on ilo kertoa.

Yli kaiken varjelemme sydämemme Jeesuksen sovintoveren puhtaudessa. Aralla tunnolla valvomme ajatuksemme ja puheemme puhtaina myös kaikissa tilanteissa ja ihmissuhteissa. Siunaten, anteeksi pyytäen ja antaen säilytämme puhtaan sydämen, vilpittömän uskon ja hyvän omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä.

Jumalan Sana on kaikessa hengenelämämme ravinto ja valkeus. Luemme Sanaa päivittäin rukoillen ja sen sydämeemme kätkien, niin että se hallitsee ajatusmaailmaamme. Näin odotammme Jeesuksen tuloa sydämen ilolla ja riemulla.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!