Autuas se, jolle Herra ei lue syntiä (Room. 4:8)

Autuas se, jolle Herra ei lue syntiä (Room. 4:8)

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.02.2023 19:47

Niin vähäpätöinen, syntinen ja kelvoton kuin oletkin, niin olet sinä kuitenkin alituisessa armossa. Sinulla on Jumalan ystävyys, sinä armon lapsi. Jumala ei koskaan tuomitse sinua lain mukaan eikä hän lue sinun syntejäsi. Hän kyllä näkee syntisi, mutta hän sanoo: ”En niitä sinulle lue, koska uskot rakkaaseen Poikaani, jonka olen asettanut armoistuimeksi.”

Jumalallinen totuus pitää paikkansa: Uskovaiset ovat Herran kansaa, jolle hän ei syntiä lue. Vaikka siis tunnet syntisi suuruuden, niin älä unohda mitä Jumala vakuuttaa. Ei hän sano: ”Autuas se ihminen, jossa ei Herra löydä syntiä” vaan hän sanoo: ”autuas on se, jolle Herra ei lue syntiä”. Ei tässä sanota: ”autuaita ovat ne, jotka eivät ole tehneet vääryyttä” vaan sanotaan: ”autuaita ovat ne, joiden vääryys on annettu anteeksi”.

Sen takia, jos tahdot pysyä uskossa, niin tulee sinun kiinnittää katseesi Jumalan lupauksiin ja tekoihin. Alituisesti sinä näet ja tunnet itsesi kelvottomana Jumalan edessä. Mutta Jumalan lupausten tulee olla niin painettuina sydämeesi, että vaikka näet ja tunnet syntisyytesi, voit siitä huolimatta sanoa: Minä olen aivan vapaa, puhdas ja pyhä Kristuksen tähden.

Nyt on siis vahvalla uskolla tartuttava Jumalan sanaan. Emme saa antaa sen, mitä tunnemme ja mitä näemme eksyttää meitä. Vaikeimmat kokemukset, suurin sisäinen hätä, tai koettelemus, olkoot kuin hirmumyrskyn kaltainen, eivät voi Jumalan totuutta tehdä tyhjäksi. Jumala antaa anteeksi, hän ei lue meille syntiämme. Uskovaisilleen hän antaa ikuisen armon.

Carl Olof Rosenius (1816-1868)
Otteita kirjasta Elämän leipä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!