Ristin ja haudan voittojuhlaa

Ristin ja haudan voittojuhlaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.04.2022 13:10

Oletettu Jeesuksen hauta on Isarelissa vilkas matkailukohde

Polvistun ristisi juureen Golgatalle. Tuon kaiken syyllisyyteni ja tyhjyyden sinulle. Saan kuulla ristiltä sanat:"Se on täytetty."
Myöhemin katselen haudallesi ja huomaan siellä vain käärinliinat. Sinä, Vapahtajani olet voittanut kuoleman ja maailman.
Kenelle kertoisin tästä valtavasta uudesta elämästä?

Näky

Ennen laskiaista pihassamme oli kasa ruhjottuja oksia, kuin orjantappurakruunu.

Kun kevätaurinko osui siihen, näky kosketti sieluani.

Kuljemme kohti pääsiäistä, valo voittaa pimeyden. Linnut kutsuvat kotiin. Jaksammehan vielä hetkisen?

Ihmiskunnan suurin tuska ja koko maailman valtavin ilo:"Tänä päivänä paratiisissa."

Tyhjä hauta

Joskus sydän on niin täynnä, että en osaa oloani kuvailla edes ystävälleni. Pääsisäisen sanoma tulee lähelle.

Herra murtaa kaikki kahleet. Huolten turha kärki taittuu. Ja sydämessä puhaltavat uudet tuulet. Herra on ylösnoussut! Hän tulee rinnalleni jakamaan elämää ja arkea kanssani.

Minäkin saan lähteä elämäni tyhjältä haudalta viemään viestiä eteenpäin.

Olet arvokas. "Rakastan sinua, lapseni."

Pääsiäinen tulee

Oletko jo hakenut pajunkissoja maljakkoon? Oletko kylvänyt rairuohoa? Pääsiäisen odotuksessa elämme nyt. Valo voittaa pimeyden, uskothan sen?

Jeesus tuli maailmaan meitä vapahtamaan. Pelastus on elämämme kaikkein tärkein asia. Kiiruhda päivittäin Jeesuksen luo. Hän hoitaa ja auttaa sinua kaikissa asioissa.

Herra taluttaa sinut taivaan hääjuhlaan. Siellä jäävät taakse kaikki elämäsi kivut. Tahdothan kertoa siitä toisillekin! Elämä kantaa, Jeesus elää!

Ristin ja haudan pääsiäinen

Kuljemme Jeesusta seuraten ristin luo Golgatalle. Jeesuksen veressä on pelastuksemme. Hän on vienyt kaiken ristille, syntimme ja sairautemme.

Hän voitti kuoleman ja antoi sydämiimme iluisen ilon.

Kenen luo sinä lähdet Kuninkaan kanssa tyhjältä haudalta?

Anne Pesonen

Lähde; Ristin Kansa lehti nro 4/2022
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!