ovet

ovet

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.08.2021 13:13

Anne Pesonen

Monen koulun oven olen saanut avata. Usean työpaikan ovesta olen käynyt sisälle. Lääkärin ovella olen kolkutellut paljonkin. Kun avasin uskon oven, sain uudet maisemat.

Omista ansioista katsottuna en pääse edes lähtölaskentaan. Tärkeää on anteeksiantamus ja peseytyminen. Siitä alkaa elämä! Huomaan, että saan rakastaa Jumalaa, lähimmäistä ja itseäni.

Ristin jäljet

Kuljen polkuani oman ristini kanssa. Mitä risti sisältää? Jokin ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Ystävä loukkaa, toinen rohkaisee ja kantaa.

Kompastun kiveen, kipu sattuu. Mikä ilahduttaa? Toivo! Toivo, joka kantaa huomiseen, iloon ja aurinkoon. Kristuksen sandaalien jäljet menevät edellä - minä saan kulkea perässä.

Ovi taivaan varastoihin

Mitä kaipaat eniten tällä hetkellä? Mitä puuttuu elämästäsi? On olemassa yksi ovi, josta saat avun. Sieltä riittää aina annettavaa. Taivaassa on valtaisa varastohuone. Siellä on kaikki se, mikä meiltä puuttuu.

Käy usein sillä ovella! Kolkuta lujasti ja pyydä. Saat huomata, että sinua siunataan taivaallisilla. Taivaan Kuningas kehottaa anomaan. Hän on luvannut vastata myös jokaiseen hartaaseen huokaukseen.

Avaa ovi Jeesukselle

On yksi ovi, joka avain sisältä päin. Avaa se ovi kerran. Avaa ovi joka päivä. Ota oven salvasta kiinni ja sano:" Tervetuloa, Jeesus! Puhdista elämäni huone. Anna sinne raikas balsami. Lähetä matkaan toisten luo."

Avatut ovet

Joskus saattaa käydä niin, että saa epämieluisan lahjan. Silloin voi ajatella: Jeesus ei tule elämään väkisin.

Hän tulee kun avaamme sydämemme ovet hänelle. Voimme avata sisimpämme arasti tai rohkeasti. Oleellista on Jeesuksen kaikkivaltius elämässämme.

Uuden edessä

Olemme jälleen saaneet avata uuden oven. Mitä näet ovelta? Onko edessäsi iloisia haasteita ja kukkakimppuja?

Vai onko siellä pettymyksiä ja kyyneleitä, mihin tarvitset nenäliinoja?

Voit suunnitella päiviisi raamit. Sisältö tulee ylhäältä valkeuksien Isältä.

Kiitoksen ovi

Arjen keskellä emme aina huomaa omaa käytöstämme. Olisiko aika pyytää anteeksi? Rohkaisenko toista, joka haluaisi lähteä Jeesusta seuraamaan? Löydänkö kiitoksen oven?

Mitä hyvää on tänään tapahtunut? Saan luottaa siihen, että iloa annetaan myös tulevina päivinä.

Lähde; Ristin Kansa lehti nro 8/2021
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!