SUSI

SUSI

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.11.2013 13:29

Kun olin lapsi, aikuiset kertoivat kaikenlaisia susijuttuja, vaikka näillä alueilla ei ollut susia. Tästä seurasi pelottava tunne kulkiessani yksin koulutiellä.

Tänä päivänä susia tahdotaan suojella, ja niitä ei saa hävittää. Sudet ovat monien lasten pelkona, kun ne lähtevät koulutielle. Monet koirat ovat joutuneet susien suuhun, mutta myös EU suojelee näitä petoja. Mitä Raamattu tästä sanoo?

"Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa." (Apt. 20: 29-30)

Peto liikkeellä

Nyt eletään tässä ajassa. Näyttää siltä, ettei petoa osata varoa. Kuinka monella paikkakunnalla se on jo lauman hajoittanut?

Tämä peto pukeutuu niin hienoihin vaatteisiin, ettei sitä voida tunnistaa. Miksi Suomen Siion on niin sokea, ettei se huomaa ja tunnista sitä? Eräänä yönä valvoessani nousivat nämä Raamatun kohdat mieleeni. Olen lukenut ne moneen kertaan. Niissä on herätyshuuto tälle ajalle.

Jumala antoi Nooalle tarkat mitat arkin rakentamista varten. Hän määritteli pituuden, leveyden ja korkeuden. Nooa teki kaiken niin kuin Jumala sanoi. Nykyään seurakunta-asiaan pitäisi tulla muutos suoraan Päämajasta, taivaasta.

Herätyshuuto

Kun susi käy lammaslauman kimppuun kesällä, on säälittävää katsoa, kuinka ne ovat verisiä raadeltuina. Miten on tämän päivän seurakunnassa? Osa seurakunnan lampaista jätetään heitteille. Ei Jeesus Jumalan Poika toimi näin!

"Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas." Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani." Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle:" Rakastan, Herra, sinä tiedät,että olet minulle rakas." Hän sanoi hänelle:" Kaitse minun lampaitani." Hän sanoi hänelle kolmannen kerran:" Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle:" Olenko minä sinulle rakas?" Ja vastasi:"Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi hänelle:" Ruoki minun lampaitani." (Joh. 21:15-17)

Nykyajan Pietarit

Tämän päivän Pietareille on tänäänkin sama ohje. Teillä on vastuu lampaistanne. Jumalan edessä te joudutte tuomiopäivänä vastuuseen siitä, miten hoiditte leiviskänne. Laumaa ei hoideta puvulla vaan sydämellä.

Tauno Lappalainen
Iisalmi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: SUSI

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.09.2017 15:32

Peto liikkeellä

Nyt eletään tässä ajassa. Näyttää siltä, ettei petoa osata varoa. Kuinka monella paikkakunnalla se on jo lauman hajoittanut?

Tämä peto pukeutuu niin hienoihin vaatteisiin, ettei sitä voida tunnistaa. Miksi Suomen Siion on niin sokea, ettei se huomaa ja tunnista sitä? Eräänä yönä valvoessani nousivat nämä Raamatun kohdat mieleeni. Olen lukenut ne moneen kertaan. Niissä on herätyshuuto tälle ajalle. (Apt. 20: 29-30)

Kuva Kuva

Ajattelin kuvittaa ajatukseni, mitä koin ja ajattelin susista ja kuinka ne ovat valmiina hyppäämään lammaslaumaan, varsinkin jos laumalla ei ole rohkeaa ja taitavaa paimenta, joka osaa ajaa suden/sudet pois laumansa kimpusta. Niin voi voi, mitä jälkeä se karvaturri, metsien peto saakaan aikaan myöskin hengellisessä mielessä seurakunnassa ja seurakunnissa. Osaako kukaan olla valppaana jos paimenkaan ei valvo ja ole hereillä, valmiina puolustamaan laumaansa suden tulolta liian lähelle laumaansa? Niin mitä tuhoa ja hajaannusta se saakaan aikaan silloin?! :think:

Niinpä, nyt eletään tässä ajassa, jossa peto ja pedot saavat tulla lampaan vaatteisiin puettuina tekemään tuhojaan ja saamaan aikaan sekasortoa, kipua, ym. Ja kun ne osaavat mokomat olla niin suloisen oloisia ja niin muka pyhiä ja jopa raamatullisiakin, ettei edes tarkkanäköisemmätkään muka huomaa mitään vaaraa, tai petosta, tai väärään suuntaan lauman viemistä, kun tuon suden annetaan asustaa lammaslauman keskellä, tai tulla tuomaan terveisiä metsästä, jossa se asuu ja odottaa vain milloin pääsee aterialle ja syömään lampaan lihaa..

Vai eikö muka sudet itse tiedä olevansa susia lammasten vaatteissa? :???: Ehkä eivät, jos kukaan ei uskalla puuttua asiaan ja sanoa sitä ääneen, kuitenkin rakkauden hengessä, ei syyttäen.. Sillä susi on mahdollisesti muuttunut sellaiseksi, koska ei koe saavansa olla johtaja se, joka haluaa viedä omien jälkiensä ja kulkujensa kautta muitakin ajattelemaan ja uskomaan sen valheen minkä hän on sisäistänyt ollessaan ja käydessään esim mennarien kokouksissa ja eksyneiden käsien alla, joista on saanut sydämeensä väärän voitelun. Ja on mieltänyt sen kaiken tulleen Jumalasta, vaikka se olikin vihollisen ovela juoni saada uskomaan valhe ja .. :eh:

Mitä Raamattu sanoo susista;

Matt. 7:
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

Ja paimenille Sana sanoo näin:

Ap. t. 20:
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.

Näinpä juurikin; omasta joukosta nousee miehiä, jotka opettavat ja toimivatkin väärin, mutta koska he ovat pukeutuneet lampaan turkkiin ja määkivät muiden mukana kuin ainakin lammas määkii, niin kukaan ei selvästikään osaa, tai edes uskalla nimetä tuota sutta, vaikka Jumala olisikin sanonut sen olevan susi jollekin ristiä lähellä elävälle omalleen. Tuo, joka on tullut hajottamaan laumaa; jolla on haukan katse ja sydämessään ylpeydenhenki. Siellä se touhuaa lauman seassa ja sitä kumarretaan ja kunnioitetaan ja sille annetaan tärkeitäkin tehtäviä, eikä käsitetä, miten vaarallisesta yhtälöstä, yksilöstä on sellaisen ihmisen kohdalla kysymys koko seurakunnan laumaa ajatellen ja joka viekoittelee lauman seuraamaan itseään, koska kaipaa huomiota ja kiitostakin. Koska hän on paisunut ja katsoo muita kuin ne olisivat hänen edessään kuin nilkkavesissä olevia.

Mutta aivan varmasti itse Jumala tulee siihen puuttumaan, jos tällaisia susia on päästetty sisälle seurakuntaan, tai jos niitä on alkanut nousta omien joukosta. Suomen Siion on sokea, kyllä. Ei osata pelätä susien tuloa, tai esiin nousemista, vaan ollaan sinisilmäisiä ja hyväuskoisia, eikä tahdota koetella: ettei vain nousta ketään vastaan, tai loukta ketään. Ei siksi tarkisteta lähdettä, tai mistä joku, joka haluaa päteä on oppinsa/ajattelunsa hakemnut ja saanut.

Kun susi käy lammaslauman kimppuun kesällä, on säälittävää katsoa, kuinka ne ovat verisiä raadeltuina. Miten on tämän päivän seurakunnassa? Osa seurakunnan lampaista jätetään heitteille. Ei Jeesus Jumalan Poika toimi näin!

Niin, sinä joko seuraat, tottelet, alistut, uskot sutta, suden pukuun pukeutunutta veljeä, tai sitten sinut purraan kappaleiksi kimpassa, kun tämä susi saa muutkin tajuaan; miten se tai se onkin niin eksynyt itse, eikä hän (asianomainen/susi). Ja saadaankin kaikki näkemään ja uskomaan, karttamaankin sitä, joka tämän suden ulvoessa on kertonut heille, sen siellä, olevan; harhainen, vääräuskoinen, tms.. Ja niin se, joka tahtoi seurata vain Herraansa Jeesusta Kristusta Sanan totuuden mukaan, niin sellainen tapetaan ja hylätään, jätetään kitumaan verissään sinne jonnekin tarpeeksi kauaksi heidän juhlakokouksistaan ja seurastaankin. Näinkö Raamattu opettaa? Tai näinkö toimii Vapahtajamme Jeesus Kristus? Ei! Mutta näin kuitenkin toimitaan, kun ei saa elää korvasyyhy saarnojen lumoavassa voimassa..

Nykyajan Pietarit

Tämän päivän Pietareille on tänäänkin sama ohje. Teillä on vastuu lampaistanne. Jumalan edessä te joudutte tuomiopäivänä vastuuseen siitä, miten hoiditte leiviskänne. Laumaa ei hoideta puvulla vaan sydämellä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!