MEIDÄT KIHLATTIIN USKOLLISUUDELLA

MEIDÄT KIHLATTIIN USKOLLISUUDELLA

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.03.2025 17:18

Heimo Nuutinen
Jumala on uskollinen, ja sitä hän meiltäkin odottaa, että saa nähdä morsiamensa olevan uskollinen. Kun on kyseessä harhaoppi ja eksytys, Raamattu ei katso henkilöön, asemaan, oppiarvoon eikä joukkojen suuruuteen.

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti." (Tiit. 3:10) Eksytys voi tulla kenen kautta tahansa, ja siitä on sanouduttava irti. Asemamme ja palvelutehtävämme eivät meitä suojele, ellemme valvo tilaamme.

Olemme harhaopin kanssa tekemisissä, jos havaitsemme esimerkiksi joitakin seuraavista asioista:

- ekunemia
- alkoholi yksityisasiana
- Raamatunkäännös -92 yleisessä käytössä
- naiset kaikissa seurakunnan viroissa
- Raamatun erehtymättömyyden hylkääminen ja kulttuurisidonnaisuus
- uskosta osattomia seurakunnan jäseninä (ulkojäsenet)

Nämä ovat Pyhää Henkeä murehduttavia asioita: "Ottakaamme ketut kiinni, pienet ketut, jotka viinitarhoja turmelevat." (KV 2:15)

Jos ehtoollisleipä on muutettu öyläteiksi tai leikattu valmiiksi pieniin paloihin, se ei sovellu nautittavaksi. Raamattu puhuu vain leivän murtamisesta ehtoollisen yhteydessä.

Raamatun mukaan ei voi olla avointa ehtoollista. Ehtoollinen on kastettujen uskovien yhteyttä. On kuitenkin jätettävä ihmiselle itselleen itsensä tutkiminen.

Vanhimmisto nimi on muutettu esimerkiksi johtoryhmäksi tai on vain hallitus. Raamattu tuntee vain vanhimmiston. Ilmestyskirjan mukaan taivaassakin on oleva vanhimmat. Hallituksen tulee olla avustava elin, joka täyttää lain kirjaimen.

Olkaamme uskolliset Jumalan Sanalle ja rakkaudessa Jeesukseen, sillä niitä ei voi erottaa toisistaan. Taistelkaamme uskomme puolesta. Tuokaamme totuus rohkeasti esille kenelle tahansa, sillä Raamattu sanoo: "Meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnalla." (1Kor. 11:6)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!