HENGEN TEHTÄVÄ

HENGEN TEHTÄVÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.02.2023 09:24

HENGEN TEHTÄVÄ

"Hengen tehtävänä on näyttää todeksi synti. Tämä hänen tehtävänsä ei lakkaa silloin, kun syntinen kokee kääntymyksessään Jumalan armon. Silloin vasta se tositeossa alkaakin - silloin näet, kun sielu on tullut Jumalan kouluun. Ja Henki näyttää jatkuvasti todeksi synnin. Näin juuri tapahtuu pyhitys. Ei kukaan näe selvemmin syntiään kuin se, joka on tekemisissä Hengen kanssa".

"Niukassa valossa emme juuri huomaa vaatteittemme tahroja. Kuta lähemmäksi valoa tullaan, sitä enemmän näkyy kaikkinainen lika. Kasvava synnintunto ei siis todista sitä, että ihminen olisi joutunut kauas Jumalasta, niinkuin voi helposti luulla Hengen valonheittäjän tielle sattunut ihminen. Se päinvastoin näyttää, että on saatu enemmän tekemistä Hengen kanssa. Paras keino synnintunnon lisäämiseksi on tehdä täyttä totta pyhityksestä".

"Kristillinen pelastusvarmuus on kaksinainen: Se on ihmisen varmuutta hänen omista synneistään. Ja varmuutta Hänestä, joka vanhurskauttaa jumalattoman".

Fredrik Wislöff: "Rikkaampaa elämää Jumalassa"
Suomen Lähetysseura 1955.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!