Anna huolesi ylöspäin

Anna huolesi ylöspäin

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.05.2026 10:38

6.5.2026 by Jaakko Pirttiaho

” Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi” (Fil. 4: 6).

Yksi Raamatun ihanimmista ohjeista ja lupauksista.

Kuinka paljon menneiden asioiden kipuilu, nykyisyyden raskaat taakat ja tulevaisuuden avoimet kysymykset vievätkään voimia?

Murehtiminen voi kääriä sielun tiukaksi palloksi ja varastaa iloiset värit elämästämme.

Unohdamme liian helposti, että meidän raskailla huolilla on paikka, jonne ne saa lähettää. Rukouksen voima on siinä, että se kiidättää asiamme Jumalan armoistuimen eteen nopeammin kuin mitkään maalliset yhteydet ja siinä, että rukouksien vastaanottaja on enemmän kuin kiinnostunut asioistamme.

”Kaikessa” tarkoittaa kaikkia mahdollisia asioita, jotka ikinä voisivat ahdistaa meitä. Se pitää sisällään kaikki ne asiat, joita sinä tänään kannat painavassa repussasi. Ne kaikki asiat saa antaa ylöspäin.

Huolten luovuttamista Jumalalle seuraa käsinkosketeltavan vahva lupaus: Tilalle tulee levollinen luottamus.

Levollisuus laskeutuu sinne, missä murheet on lähetetty ylöspäin. Vaikka asiat eivät olisi vielä muuttuneet, yli olosuhteiden ja järkeilyn nouseva rauha saapuu levottomaan sieluun Jumalan paluupostina.

Rauha on sen todellisuuden muistamista, että Jumala sekä kuulee kaikki huolemme että myös vastaa kaikkiin haasteisiimme parhaalla mahdollisella tavalla. Ihan varmasti. Aina.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Anna huolesi ylöspäin

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.05.2026 17:55

Jaakko Pirttiaho kirjoitti:”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi” (Fil. 4: 6).

Yksi Raamatun ihanimmista ohjeista ja lupauksista.

Kuinka paljon menneiden asioiden kipuilu, nykyisyyden raskaat taakat ja tulevaisuuden avoimet kysymykset vievätkään voimia?

Murehtiminen voi kääriä sielun tiukaksi palloksi ja varastaa iloiset värit elämästämme.

Unohdamme liian helposti, että meidän raskailla huolilla on paikka, jonne ne saa lähettää. Rukouksen voima on siinä, että se kiidättää asiamme Jumalan armoistuimen eteen nopeammin kuin mitkään maalliset yhteydet ja siinä, että rukouksien vastaanottaja on enemmän kuin kiinnostunut asioistamme.

Lauramaria - Herra On Minun Paimeneni

:thumbup: Aloitankin tuolla laululla. Minusta se on niin valtavan hyvä, sekä lohdullinen, rohkaisevakin. Se on kuin tsemppaamista, vain aina ja kaikessa kääntymään Jeesuksen puoleen, olipa sitten asiasi, tai tilanteesi sitten ihan mikä tahansa; "Hän, Jeesus odottaa, että käännyt Hänen puoleensa ja avaat sydämesi Hänelle, sekä tahdot kertoa Hänelle; mikä painaa tai vie murheeseen. Hän kuulee ja ymmärtää, sekä tahtoo auttaa sinua rakas ystäväni!" :wink:

2. Kor. 1:
3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
4 joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.

5 Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta.

6 Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva,
7 koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta.

Minua tuo laulu on aina siunannut sekä rohkaissutkin; vain jaksamaan, sekä jatkamaan kilvoitteluani tällä uskontiellä, niin että kerran saisin olla siellä voittajana perillä taivaan kodissa, jossa ei enää ole näitä tämän maailmanajan murheita, itkua, kipua, tms.. Vaan siellä on vain ihanaa rauhaa, lepoa, iloa, taivaallista voimaa, sekä Jeesus Kristus, Poika Jumalan, joka ymmärtää minuakin heikkoa ja kurjaa, sekä kuulee rukoukseni ja huokaukseni, sekä auttaa ja pyyhkii pois nuo hiljaa itketytkin kyyneleet, sekä ottaa lempeästi pois tuskan ja murheen ja antaa sitä taivaallista iloöljyään sydämeeni ja mieleeni; Kiitos Jeesus rakkaudestasi!! Halleluja, Amen! :thumbup: :clap: :D

:wink: https://www.youtube.com/watch?v=KkL3ToS ... rt_radio=1Usko ainoastaan

:thumbup: Tämä veljemme ihana laulu, joka on kuin omaa elämääni niin usein, liian usein.. :roll: Laulut.. Ne niin usein kertovat kuin omasta elämästämme ja ovat kuin omaa elämäämme, sekä lohduttavatkin.. :thumbup: Herran rakkaus kestää ja pysyy; pysy aina Hänen lähellään, Hän ei koskaan hylkää, jätä sinua yksin taivaltamaan sinun omassa voimassasi. Häneltä, Jeesukselta tulee apu aivan kaikkiin elämäsi asioihin, usko pois vain.. niin se vain on! :D Pysy omanaan, aika on paha ja usein vaikeakin, mutta Jumala on hyvä, sekä Hänen rakkautensa painuu luihin ja ytimiin asti, tuoden valoa, jos on pimeää.. :clap:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..