Herra on lähellä murtunutta ihmistä

Herra on lähellä murtunutta ihmistä

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.09.2024 07:54

27.09.2024 10:26
Kuva
Jaakko Pirttiaho
Jaakko Pirttiaho on Yksin armosta ry:n toiminnanjohtaja, raamattunopettaja, kirjailija ja blogisti - http://www.yksinarmosta.fi
-----------------------------------------------------------------
”Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli” (Ps. 34: 19)

Miten hukassa, Jeesukseni, olisin ilman sinua. Mitä vanhemmaksi tulen, sen enemmän sydämeni saa vertavuotavia haavoja ja sen enemmän kykenen synneilläni murtamaan sisimpäni.

Jos Sinä et rakastaisi minua näin heikkona ja avuttomana, kykenemättömänä korjaamaan itseäni, olisin vailla toivoa ja pois heitettävä kuin likainen paita, jota ei mikään maailman pesuaine voi puhdistaa.

Kun muut – minä itsekin mukaan lukien – hylkäävät minut kuin kitaran, josta ei enää voi saada ehjää ääntä, Sinä otat minut hellästi käsiisi.

Sinä muutat säröisen puukoteloni jälleen uudeksi, vaihdat kaikki kieleni ja hellän tarkasti virität minut soimaan tavalla, joka ei enää ole vain entistä ehjää ääntä, vaan jotain Sinun aikaansaamaa taivaallista sointia.

Sinulle annan taas tänään toivottoman ja murtuneen elämäni, ja Sinä et hylkää vaan otat minut rakkautta täynnä olevien Kasvojesi eteen. Et kaihda ottaa likaantunutta elämääni pyhiin käsiisi, vaan painat minut rintaasi vasten. Sinun elämää sykkivät sydämenlyöntisi antavat minulle uuden tahdin elämääni.

Kiitos, että olet särkyneiden oma, rakastava ja hellä pelastaja.

Minäkään en siis ole tänään vailla toivoa ja iloa, vaikka minulla on kyllä vain särkynyt elämä. Mutta minulla on myös Sinut. Siinä on kaksi ainesosaa, jotka toimivat mitä suloisimmin yhdessä!

Julkaistu myös Yksin armosta-sivustolla.

Kuva
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Herra on lähellä murtunutta ihmistä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.10.2024 15:11

:thumbup: Ompa veljellä niin todelinen, sekä aito todistus ihmiselämästä, johon on helppoa samaistua. Eikös vain?

Jaakko Pirttiaho kirjoitti:”Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli” (Ps. 34: 19)

Miten hukassa, Jeesukseni, olisin ilman sinua. Mitä vanhemmaksi tulen, sen enemmän sydämeni saa vertavuotavia haavoja ja sen enemmän kykenen synneilläni murtamaan sisimpäni.

Jos Sinä et rakastaisi minua näin heikkona ja avuttomana, kykenemättömänä korjaamaan itseäni, olisin vailla toivoa ja pois heitettävä kuin likainen paita, jota ei mikään maailman pesuaine voi puhdistaa.

Totta, kuinka hukassa olisinkaan, jos minulla ei olisi Jeesusta, joka välittää minusta, ymmärtää heikkouteni, antaa anteeksi kompurointini, syntinikin. Ja kun niin kovin haluaisin kyllä olla käytössään; lohduttaa surevia, alaspainettuja, kun itse olen joutunut sen elämän läpi käymään, kun oli vaikeaa, masennusta, jatkuvaa moitetta, muttei yhtään ymmärtäjää, lohduttajaa, auttajaa, ylös nostajaa, ei. Vain alaspainajia ja muka "hyvillä neuvoillaan." toivat vain lisää taakkaa ja murhemieltä elämääni. :roll:

Mutta silloin, kun viimeinkin suostuin antamaan elämäni Jeesukselleni kokonaan, niin siitä lähtien minulla on ollut: Mahtava Auttaja, Lohduttaja, joka on Nostanut minut sieltä pimeyden ja synkkyyden, raadollisuudenkin ankarasta kohtalosta; valoonsa, sekä rakkauteensa. Hän on antanut ja antaa kaikki synnit anteeksi katuvalle, siis; joka vain niitä rikkomuksiaan Häneltä anteeksi sydämestään tahtoo pyytää.. armoaan sekä anteeksiantamustaan, verensä puhdistavaa voimaa, vapautta synnin sekä maailmankin orjuuden kahleista, ym..

Jaakko Pirttiaho kirjoitti:Sinä muutat säröisen puukoteloni jälleen uudeksi, vaihdat kaikki kieleni ja hellän tarkasti virität minut soimaan tavalla, joka ei enää ole vain entistä ehjää ääntä, vaan jotain Sinun aikaansaamaa taivaallista sointia.

Sinulle annan taas tänään toivottoman ja murtuneen elämäni, ja Sinä et hylkää vaan otat minut rakkautta täynnä olevien Kasvojesi eteen. Et kaihda ottaa likaantunutta elämääni pyhiin käsiisi, vaan painat minut rintaasi vasten. Sinun elämää sykkivät sydämenlyöntisi antavat minulle uuden tahdin elämääni.

Kiitos, että olet särkyneiden oma, rakastava ja hellä pelastaja.

Minäkään en siis ole tänään vailla toivoa ja iloa, vaikka minulla on kyllä vain särkynyt elämä. Mutta minulla on myös Sinut. Siinä on kaksi ainesosaa, jotka toimivat mitä suloisimmin yhdessä!

Niin juuri, saan ja saat tulla sellaisenaan Rakastavan Jumalan eteen, nöyrtyä eteensä, ei nöyristellä, ei, vaan suostua tahtoonsa ilman minkäänlaisia omia ehdotuksia, suunnitelmia..tms. Tulla, kuin pieni lapsi vilpittömin sydämin pyytäen; Puhdista Herra minut jälleen ja korjaa sydämeni, niin että voisin toisia auttaa, ymmärtää, jaksaa kuunnellakin väsynyttä taivaltajaa, jolta toivo elämästään on kuin kadonnut. Anna minun palaa sinun ihmeellistä tultasi ja olla käytössäsi Herra, sillä itse en siihen pysty, kykene, en vain kuin osaa, ilman Pyhää Henkeäsi, Jumalani! Tahdon olla omasi sekä tahdon myöskin pysyä omanasi elämäni loppuun asti. Sinussa Jeesus Kristus on turvani, apuni sekä voimani jokaiseen päivääni täällä maan päällä vielä eläessäni. Suo mun olla kirjeenäsi, Kristus tuoksuna ihmisten läheisyydessä, sekä kertoa sinusta oi rakas Vapahtajani ja Herrani Jeesus Kristus, Jumalan Poika!

Nosta minutkin jälleen pois uneliaisuuden ja rikkinäisyyden maailmastani palvomaan, sekä palvelemaan Sinua, Jeesus, ollen käytössäsi siellä, missä Sinun nimeäsi koroitetaan sekä kaivataan läheisyyttäsi, apuasi: elämään niin moneen kaipaavaan sydämeen. Ettei yksikään hukkuisi ja joutuisi kadotukseen minun takiani, kun en ole halunnut, tai vain jaksanut kertoa evankeliumin ilosanomaa niille, jotka eivät vielä sinua tunne,Herra Jeesus. Sytytä minut jälleen palamaan sinun tultasi, rakkauttasi, niin kuin silloin ensirakkaudessa minut sytytit ja toit ilon, sekä rauhasikin sydämeeni. Amen! :thumbup: :clap:

Ei niin huonoa, ei murtunutta, väärin tehnyttä, tms olekkaan, etteikö Herra voisi auttaa, sekä uudistaa matkaliittosi rakas ystäväni. Älä pelkää, tule, astu eteen alttarin, polvistu ristin juurelle ja kerro Herralle huolesi; Hän kyllä ymmmärrtää sinua, eikä Hän moiti, eikä syytä sinua, vaan todellakin: Hän ymärtää, armahtaa, sekä antaa anteeksi, koska Hän on Jumalan Poika, rakkaus taivaallinen! Kun synnit on poissa, niin autuutta oi! Vain verellä pestyihin sydämiin vuotaa taivaallinen rauha sekä ilo! :thumbup:

Älä enää pakene, vaan päätä jo kohdata Herrasi sekä Vapahtajasi; Hän odottaa sinua! Katso kuinka paljon Hän rakastaa sinua, kärsivää, pelkäävää, sairasta ihmislasta. Älä pelkää, Hän ymmärtää, eikä syytä, moiti sinua, vaan armahtaa ja auttaa!! :clap: :D

Tule oi Jeesuksen luokse
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..