Sydän kuin kuiva erämaa

Sydän kuin kuiva erämaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.11.2013 21:42

Monet Jumalan omat kokevat hengellistä kuivuutta, koska he ovat kääntyneet hänestä poispäin. He ovat etsineet Jumalan tilalle korvikkeita maailmasta. Asiat tai ihmiset, joihin heidän sydämensä on kiintynyt väärällä tavalla, ovat tulleet heille epäjumaliksi. Joskus jopa seurakunnan toiminta on vienyt heidän sydämestään Jumalalle kuuluvan paikan. He ovat koetelleet Jumalan kärsivällisyyttä, heidän tuskansa on todellinen ja heidän sydämensä kuiva. He janoavat Jumalalta elävää vettä. Heidän sydämensä kaipaavat kohdata Jumalan uudelleen.

Jumala kutsuu heitä tekemään parannusta. He tahtovat kohdata Jumalan samalla tavalla kuin Raamatun ja kirkkohistorian pyhät. He kaipaavat sellaista Jumalan kohtaamista, että seurakunnat muuttuvat Jumalan voimasta ja hengellinen herääminen pyyhkii läpi maan ja muuttaa yhteiskunnan.

Jumala vastaa ihmissydämen nälkään. Hän etsii katuvia sydämiä. Löytääkö hän katuvan sydämen meistä!

The Sunday School Board of the Southern Baptist Convention Herald of His Coming 4/94

(Airut 6-7/2000)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Sydän kuin kuiva erämaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.06.2015 21:15

Sydämemme saattaa olla kuiva erämaa, uskossa eläessään, mutta varmasti se on sitä ainakin silloin, kun sydän mieltyy kaikkeen muuhun, kuin siihen mikä on Isän tahto. Kuuntelin tuossa yhtä laulua se alkoi puhua sydämelleni uskosta luopuneista, tai enään vain toisella jalalla siinä elävistä, pois poikenneista, jotka kyllä tajuavat tilansa että ovat menettäneet ensirakkautensa, palavuutensa, tai ovat ihan maailman mukaan heittäytyneitä jo. Mikä tuska sieltä ainaskin ajan oloon alkaa nousta, kun ymmärtää jo uskossa olleena, mikä on seuraamus siitä, kun antaa pikkusormensa pahalle, väärälle, joka kyllä ruokkii lihaa, mutta ei henkeä. :shh: :sad:

Mutta tahdon sanoa juuri sinulle, joka olet ollut jo uskossa ja uudestisyntynyt, olet elänyt uskovan elämää, käynyt seurakunnassa, saanut syntisi anteeksi Karitsan veressä, mutta nyt.. Olet kuin olisitkin vielä maailman oma ja elät, puhut niin kuin maailmakin tekee. Viihdyt baareissa, tanssilavoilla, ja löydät aina jonkun tekosyyn, jolla puolustaudut ja sanot ettei se ole väärin tai vaarallista, vaikka sitäkin harrastaa.. Koet ehkä uskosi niin kuivaksi, tylsäksi, ja uskossa elämisen niin vaativaksi, tms.. haluat elää toinen jalka maailmassa ja toinen jalka uskossa.

Tiedät ettei sellainen ole oikein, mutta olet jäänyt koukkuun ja et osaa ravistella sitä toisenlaista elämän tapaasi pois harteiltasi. Ehkä nuo uudet ystäväsi vievät sinua kuin pässiä narussa ja sinä suostut mukaan kaveruuden ja tyhjän olosi tähden. Ja ehkä mietit, ettei Jeesus enään rakasta sinua, eikä välitä sinusta, tai edes halua auttaa sinua, nostaa takaisin kaidalle ristin tielle..Koska olet poispoikennut ja elät synnissä.

Sielunvihollinen on saanut sinut uskomaan, että pelisi on pelatttu uskon suhteen ja kaikki se hyvä mitä oli aikanaan kun vielä elit Jeesukseen rakastuneena, niin nyt se kaikki on pois suljettu ja mahdottomuus palata. Vai oletko niin kamalan ylpeää sorttia, ettet voi nöyrtyä ja palata takaisin verisen ristin juurelle tekemään reilua parannusta ja syntiesi ja heikkoutesi tunnustamista. Koet ettei se edes kannata enään, kaikki on jo turhaa touhuilua, koska Jumala on hylännyt sinut. Et saanut maailmasta sitä toivomaasi iloa ja fiiliksiä, tai jos ensin saitkin niin se alkoi takkuilla myöhemmin ja sit se olikin enään vain huono tapa elää niin..

Mikä siis on sielunvihollisen, saatanan tarkoitus? No sehän on; saada sinut uskomaan Valhe, jota se syöttää sinulle, ettei muka Jeesus enään ole sinusta edes kiinnostunut, eikä tahdo, tai edes voi sinua enään auttaa, nostaa, uudistaa..

Höpö höpö! Jeesus ei ole milloinkaan lakannut rakastamasta sinua, ei milloinkaan, ei silloinkaan kun ehkä kirosit hänet. Hän katsos näkee syvemmälle sydämeesi kuin yksikään ihminen ja hän tietää mitä siellä oikeesti on ja hän Tahtoo auttaa sua ja uudistaa sinun uskosi. Siihen on vain yksi mutta, este..Sinun kieltäytymisesi uskomasta hänen mahdollisuuksiinsa ja rakkauteensa juuri syntistä ihmistä kohtaan. Ei nääs ole mitään merkitystä sillä, että olet jo kerran ollutkin uskossa, ei. Vaan Jeesus on tullut KAIKKIA SYNTISIÄ VARTEN! Sinuakin, joka jo tiedät mitä on elää uskovana ja olet kerran saanut maistaa, että: Herra on hyvä! Amen! :thumbup:

Häpeän tunne ja katumus on Herran mieleen, koska hän voi auttaa vain katuvaa ja syntinsä tunnustavaa ihmislasta. Mitäs jos nyt jo lopettaisit itsesäälissä elämisesi ja itsesi sättimisen, se kun ei auta sua yhtään, ei kertakaikiaan yhtään, pänvastoin.

Jes. 54:
6 Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen vaimon on Herra sinut kutsunut-nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
8 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
9 Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.
10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

Tämä Raamatun kohta nousi sydämelleni ja laitan sen siksi tähän. Ja tämä samoten:

Miika 7:18-19
Kuka on Jumala, niinkuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi ja käyt ohitse perintösi jäännöksen rikosten? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hänellä on halu laupeuteen. Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

Ole siis turvallisella mielellä, sillä Herra kutsuu sinua pelastukseen ja uudistumaan uskossasi jälleen. Hän; Rakastaa Sinua yhä! :razz: :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..