Pitävä lupaus lapsille

Pitävä lupaus lapsille

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.07.2024 12:32

Andrew Murray

"Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne" (Apt. 2:39)

Emme voi unohtaa sitä jatkuvasti toistuvaa sanojen käyttöä Vanhassa testamentissa, jossa vanhemmat ja lapset liitetään toistensa kumppaneiksi, olemaan Jumalan liitossa ja siunauksissa. "Sinä ja sinun perhekuntasi." "Sinä ja sinun siemenesi." "Sinä ja sinun lapsesi." "Minä ja minun lapseni." Nämä ovat ilmauksia siunatusta siteestä, joka yhdisti perheen yksiköksi Jumalan silmissä.

Kiitos siitä Jumalalle. Nämä ilmaukset löytyvät myös Uudesta testamentista: "Sinä ja sinun lapsesi." Eikä se ilmaus olisi voinut löytää missään syvempää merkitystä kuin siinä, missä se nyt on. Nimittäin helluntaipäivänä syntyi Kristuksen seurakunta Jeesuksen kuolleista nousemisen kautta ja se sai Pyhän Hengen kasteen.

Juuri sillä hetkellä kuullaan tämä sana: "Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne" (Apt. 2:39) Alkoi uusi aikakausi ja kaikki sen siunaukset, johdatus ja palvelutyö, jota Henki tekee, on välittömästi siitä hetkestä lähtien varmistettu sinun lastesi hyväksi.

"Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne." Lupaus koskee kirkastetun Jeesuksen Henkeä, Hänen kaikessa täyteydessään, se tarkoittaa tulen ja voiman kastetta.

Kun ihminen kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, hän tunnustaa siinä uskonsa pyhään kolminaisuuteen. Tämä tunnustus ei tarkoita, että Henki on yksi Isän ja Pojan kanssa, vaan myös että koska Hän on jumaluuden kolmas persoona, Hänessä on täysi ja täydellinen ilmoitus Jumalan kirkkaudesta.

Kaikki se, mitä Jumala oli luvannut Vanhan liiton aikana ja kaikki, mikä Jumalan armosta ilmoitettiin ja tuotiin meille Jeesuksessa, kaiken sen Pyhä Henki tekee nyt meidän omaksemme. Hänen kauttaan kaikki Jumalan lupaukset ja koko armo ja pelastus Kristuksessa, tulevat meidän voimavaroiksemme ja kokemukseksemme.

Jumalan Sana kutsuu meidän lapsiamme Lupauksen lapsiksi. Tämä kaunis nimitys viittaa erityisesti lupaukseen saada Pyhä Henki, jonka perillisiä lapsemme ovat. Ja Jumalan heille varaaman opetuksen salaisuus on se, että tuo opetus kasvattaa heitä uskossa ja tuon lupauksen enentyvää täyttymystä kohti.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..